Gå til innhold

Homofili og AIDS/HIV risiko rundt det. Og LHBT sensur på åpenytring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler LHBT slipper for lett unna eller LGBT som det heter på engelsk. Problemet med den gruppa er at det går kun ant å nikke, du er enten for eller imot. Du kan ikke stille spørsmål som eksempel. Når det kommer til alkohol så er det advart om fyllekjøring og faren rundt for mye, når det kommer til røyking kan man si at det får man lungekreft av. Men du kan ikke si at anal sex har høyest risiko for HIV/AIDS eller bareback kulturen og oppmerksomhet rundt at dette burde blitt mer opplyst om. Lesber er mest tryggest når man tenker på det, vaginal sex er mer tryggere fordi den glir inn bare med kondom. Men anal sex er tøffere grunnlag og kondomen kan gå lettere i stykker og det er mer trangt av ting, og derfor er det mer risikabelt å få det. Så hvorfor er det ikke lov å nevne slikt?

Altså jeg er ikke for å politifisere hva folk gjør så lenge det er lovlig. Men det faktumet at LHBT kan ikke stilles til ansvar eller at folk føler samfunnet fører folk bak lyset er en grunn at jeg ikke er veldig pro LHBT, men jeg er heller ikke pro for å politifisere hva folk gjør heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem har sagt at det ikke er lov å si/nevne det? Eneste du må huske er at du ikke kommer over som findelig. Hvis noen føler at du angriper ståstedet dems pga legning så er slaget tapt. Når det kommer til LGBT samfunnet å skyve det unna, så er det vel mer at de prøver å fokusere på det positive istedenfor negative. 

AnonymBruker
Skrevet

I alle dager, så mye rare tråden du oppretter. "alle" vet da at analsex gir større sannsynlighet for hivsmitte, for både gutter og jenter. 

Anonymkode: 0ffea...8c1

• Liker 1
Skrevet (endret)
12 minutter siden, MHV skrev:

Hvem har sagt at det ikke er lov å si/nevne det? Eneste du må huske er at du ikke kommer over som findelig. Hvis noen føler at du angriper ståstedet dems pga legning så er slaget tapt. Når det kommer til LGBT samfunnet å skyve det unna, så er det vel mer at de prøver å fokusere på det positive istedenfor negative. 

Men det er helt greit. Jeg forstår at det eksisterer for at du ikke skal føle skam over den du er. Men hvis noen sier at det er et virus i byen, og noen sier "Bare ignorer det" så føler jeg det blir litt uansvarlig når man vet årsaken. Man kan likevel være stolt over det man er og alikevel være obs på risiko faktor.

Tror skylden ligger vel i religiøsekrefter som abrahams religiøse kulturene. Hvis vi har hatt en ny religiøskult på Gud på åpenbar godhet og ondskap.. Kunne dette kanskje løst problemet lettere. Og bare si at abrahamsreligionene om man ser historien til de og verdiene at de ble laget utifra forbitring og ikke sannhet, og at hva om man ender her om man promoterer slik og slike verdier. Bare sier bare. Tror det er der problemet ligger innenfor det, det og religion i regjering. Kan også forstå at man trenger den religiøseinstitusjonen som allerede er her selv om man ikke er enig med de indre verdiene. Så er det det som er størst i demografi. Og man vil heller ikke slippe løs satanistene heller hvis man fjernet det bort ifra stor demografien. Så tror realistisk må man bare jobbe med det.

Men objektivt sett tror jeg Gud av åpenbar godhet og ondskap kunne løst det problemet som den virkelige sannheten. Tror generelt det er der problemet ligger. Hvis man ser historien av abrahamsreligionene der de har hatt makt i samfunnet "Så er det drevet av følelser... og de finner noen å legge skylden på" selvfølgelig totalitære "Fascister" og fantasitenkere autoritære folk "Marxister" har også skyld i å skape forferdelig verden. Selv om de er mest ideologiske problemer. Når det kommer til skam av legning tror jeg akkurat den religiøse kulturen har hatt mye å gjøre med det. Fordi man er ikke ond fordi man er noe, det er hvordan man er mot andre som avgjør det.

Endret av Danna92
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager, så mye rare tråden du oppretter. "alle" vet da at analsex gir større sannsynlighet for hivsmitte, for både gutter og jenter. 

Anonymkode: 0ffea...8c1

Jeg tok ikke jenter ut av det. Men det stemmer. Lesber generelt "hvis gjort rett iallfall" er mest sannsynligvis minst risikofylt. Jeg bare tviler på at feeldoe vil føre til du vet. Så damene generelt har fordelen som er bra nyhet for lesber!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...