AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #1 Skrevet 27. juli 2019 Har sittet de siste 5 årene å fulgt med på finn her i bygda jeg bor i, men det er jo helt dødfødt ser det ut som. Hvordan kan kan få tak i en boligtomt på andre måter? Vurderer å spørre grunneiere som har en del eiendom om de kan være interessert i å selge meg noe, men det blir kanskje veldig rart? Og hvordan er hele søkeprosessen om man da skulle vært så heldig å få kjøpt noe, men som ennå ikke er noen regulert boligtomt sånn i pris og arbeid, ventetid? Andre forslag? Anonymkode: 977f7...f70
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #2 Skrevet 27. juli 2019 Tja? Du kan jo ta kontakt med kommunen, lese kommuneplanen og se hvor det er regulert til boligbygging og spørre hvilke områder de ser ligger først i løypa? Alternativt høre med noen som har en stor tomt om de er villige til å selge deg halvparten (såkalt eplehagetomt). Anonymkode: bd53b...9f3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #3 Skrevet 7. august 2019 Mine foreldre har fått mange brev i postkassen fra privatpersoner og arkitekter (veldig ettertraktet tomt) hvor de lurer på om de ønsker å selge. Etter at vi hadde møte med kommunen da barna (bror og jeg) tok en annen kontakt da de lurte om om det skulle bygges for å selge. Resultat av forbundskonferanse blir lagt ut på nett. Det er jeg som skal bygge og bo i huset så det er ikke aktuelt. Finn deg en tomt. Skriv et pent brev til eier. Ta kontakt med kommunen om du ikke er kjent med hvordan de stiller seg til å omregulere tomter i kommunen. Siden finn.no ikke fungerer for din del, så må du gjøre noe aktivt selv, alternativt se i en annen kommune eller kjøpe brukt hus. Anonymkode: a43cd...079
AnonymBruker Skrevet 7. august 2019 #4 Skrevet 7. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mine foreldre har fått mange brev i postkassen fra privatpersoner og arkitekter (veldig ettertraktet tomt) hvor de lurer på om de ønsker å selge. Etter at vi hadde møte med kommunen da barna (bror og jeg) tok en annen kontakt da de lurte om om det skulle bygges for å selge. Resultat av forbundskonferanse blir lagt ut på nett. Det er jeg som skal bygge og bo i huset så det er ikke aktuelt. Finn deg en tomt. Skriv et pent brev til eier. Ta kontakt med kommunen om du ikke er kjent med hvordan de stiller seg til å omregulere tomter i kommunen. Siden finn.no ikke fungerer for din del, så må du gjøre noe aktivt selv, alternativt se i en annen kommune eller kjøpe brukt hus. Anonymkode: a43cd...079 Forhåndskonferanse tenker jeg. Autokorrektur kan være skumment Anonymkode: 51c0d...fcc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå