Gå til innhold

"Har du fiender, så har du gjort noe riktig"

SoWhat?

Anbefalte innlegg

Ligger ute og overhører naboene. De sitter bsre tre meter fra meg, så det er ikke så vanskelig å høre dem da. Så sier den ene at han har et par fiender. Les uvenner kanskje? Og da sier den andre " Da har du gort noe riktig da!" 

Jeg kunne liksom ikke spørre hva han mente, for jeg var ikke med i samtalen. Men hva tenker dere om det? Jeg vet noen misliker meg også, men har ikke da tenkt at jeg har "gjort noe riktig"

Mer at jeg er direkte og treffer ømme punkt. Ikke mer enn det, og ikke om det er riktig eller galt. 

Hva tenker dere? Håper noen har noen refleksjoner! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
52 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hva tenker dere?

Jeg tenker at hvis man er upopulær blant noen mennesker grunnet at man har stått opp for en eller flere viktige saker el.l. som er til hjelp for andre mennesker, så har man jo gjort noe som både er riktig og viktig.

Men det å ha fiender, kan jo komme av mange årsaker, så jeg er ikke enig i uttalelsen om at hvis man har fiender så har man gjort noe riktig. Man kan feks få fiender av å gjøre forferdelige ting mot andre mennesker.

Anonymkode: 51277...56e

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hvis man er upopulær blant noen mennesker grunnet at man har stått opp for en eller flere viktige saker el.l. som er til hjelp for andre mennesker, så har man jo gjort noe som både er riktig og viktig.

Men det å ha fiender, kan jo komme av mange årsaker, så jeg er ikke enig i uttalelsen om at hvis man har fiender så har man gjort noe riktig. Man kan feks få fiender av å gjøre forferdelige ting mot andre mennesker.

Hm. Ja. Jeg stilte nok spørsmålet på en vanskelig måte. Tror jeg. Er du en drittsekk og får fiender har du ikke gjort noe riktig. Jeg tror folk får mot meg fordi jeg er direkte. Vanskelig dette. Derfor jeg ville ha refleksjoner. Takk for svar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hm. Ja. Jeg stilte nok spørsmålet på en vanskelig måte. Tror jeg. Er du en drittsekk og får fiender har du ikke gjort noe riktig. Jeg tror folk får mot meg fordi jeg er direkte. Vanskelig dette. Derfor jeg ville ha refleksjoner. Takk for svar:-)

Jeg synes at det er fint at du er direkte, når du ikke mener noe vondt med det. Det vil alltid finnes noen mennesker som tolker alt i verste mening og/eller som er nærtagende eller som misforstår det som blir sagt.

Hvis man hele tiden skulle tenke grundig gjennom alt man sier før man sier det, i tilfelle noe kan tolkes i verste mening og i tilfelle noe kan misforstås og i tilfelle noen tar seg nær av det - og ta hensyn til alt dette, så er det ikke mye man kunne få sagt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man får stort sett alltid «fiender» om man er autentisk tenker jeg. Folk som føyer meninger og atferd etter hvem de er sammen med får nok færre uvenner, men da er man jo ikke seg selv.

Anonymkode: e54eb...333

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to stk som ikke tåler dritten ut av meg fordi jeg ikke hadde behov av å være støttekontakt for dem. Går heeeeelt greit hehe

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er fint at du er direkte, når du ikke mener noe vondt med det. Det vil alltid finnes noen mennesker som tolker alt i verste mening og/eller som er nærtagende eller som misforstår det som blir sagt.

Hvis man hele tiden skulle tenke grundig gjennom alt man sier før man sier det, i tilfelle noe kan tolkes i verste mening og i tilfelle noe kan misforstås og i tilfelle noen tar seg nær av det - og ta hensyn til alt dette, så er det ikke mye man kunne få sagt. :) 

Takk. Jeg sier det jeg mener..  På godt og vondt. Men jeg hater ingen. Jeg misliker ikke så mange en gang. Men ja... får pepper. Som i kjeft. Greit nok. 

Jeg står opp for ting. Jeg vet ikke... kanskje det KAN handle om at en har integritet

At DA har du gort noe riktig? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man får stort sett alltid «fiender» om man er autentisk tenker jeg. Folk som føyer meninger og atferd etter hvem de er sammen med får nok færre uvenner, men da er man jo ikke seg selv.

Anonymkode: e54eb...333

Det kan de jo være? Vet ei på kg her som alltid er positiv og grei. Jeg tror hun er seg selv.. men noen  er unike 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiender høres så voldsomt ut i Norge i 2019. Det ordet, som i personlig fiende, er noe jeg forbinder med den tiden hvor vi kappet hodet av uvennene våre, eller brente dem inne.

Jeg har ingen fiender, i hvert fall betrakter jeg ingen som det. Det er sikkert mange som ikke liker meg, men det blir noe annet. I kontekst til det, har man kanskje gjort noe riktig?! Prøver man å gjøre alle til lags så tar man sjeldent standpunkt, og da har man kanskje feilet, på sett og vis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er sånt menn med litt for mye testosteron sier for å tøffe seg.

Anonymkode: f2a1c...a04

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Fiender høres så voldsomt ut i Norge i 2019. Det ordet, som i personlig fiende, er noe jeg forbinder med den tiden hvor vi kappet hodet av uvennene våre, eller brente dem inne.

Jeg har ingen fiender, i hvert fall betrakter jeg ingen som det. Det er sikkert mange som ikke liker meg, men det blir noe annet. I kontekst til det, har man kanskje gjort noe riktig?! Prøver man å gjøre alle til lags så tar man sjeldent standpunkt, og da har man kanskje feilet, på sett og vis. 

Jeg skal si deg. Jeg får mye dritt på pm

Men noe bra også!  Så vet du det.

Du er en bra bruker her syns jeg. Du sier hva du mener. Et kritisk uten å dømme.. Det er 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jeg skal si deg. Jeg får mye dritt på pm

Men noe bra også!  Så vet du det.

Du er en bra bruker her syns jeg. Du sier hva du mener. Et kritisk uten å dømme.. Det er 👍

Får du virkelig mye dritt på PM? Jeg får aldri pm, hverken av den gode eller kjipe typen 😐

Jeg liker deg som bruker også, selv om vi ofte er uenige om ting. Men så liker jeg uenighet og diskusjon også, så lenge tonen er respektfull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad for det du 🙂

Ja, vi kan være uenige. Helt ok. Som du skriver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, SoWhat? skrev:

Så sier den ene at han har et par fiender. Les uvenner kanskje? Og da sier den andre " Da har du gort noe riktig da!" 

Jeg har også hørt folk bruke de ordene,jeg tenker at det handler om at man står for sine meninger,ikke bare smisker med alle og enhver. Man kan fort få noen 'uvenner'  om man er åpen og direkte. Jeg kan være direkte og er heller ikke videre konfliktsky, er nok endel som har fått meg i vrangen pga det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Chantielle skrev:

Jeg har også hørt folk bruke de ordene,jeg tenker at det handler om at man står for sine meninger,ikke bare smisker med alle og enhver. Man kan fort få noen 'uvenner'  om man er åpen og direkte. Jeg kan være direkte og er heller ikke videre konfliktsky, er nok endel som har fått meg i vrangen pga det.

Skjønner! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...