Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal heve leieavtaler pga brudd. Vi har funnet en ny leilighet som vi flytter inn i den 16.august. Skal heving sendes nå eller må den sendes på dagen jeg flytter? 

Anonymkode: 04d00...a14

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heve en avtale også brudd? Hæ?

Skrevet
2 minutter siden, Gidavmeg skrev:

Heve en avtale også brudd? Hæ?

Heve en leieavtalen pga brudd i kontrakt. 

Skrevet
1 minutt siden, Maaaddepaaadde skrev:

Heve en leieavtalen pga brudd i kontrakt. 

Aha. 

Gjest Blondie65
Skrevet

Dere sender den i dag. Husk at husvert - uansett hvor klart dere mener bruddet er (og jeg sier ingenting om hvor klart jeg mener bruddet er for det vet jeg ingenting om) - også har noe han skal ha sagt om han er enig i hevingen eller ikke. Er det noe han burde utbedret skal han ha en sjanse til det.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Dere sender den i dag. Husk at husvert - uansett hvor klart dere mener bruddet er (og jeg sier ingenting om hvor klart jeg mener bruddet er for det vet jeg ingenting om) - også har noe han skal ha sagt om han er enig i hevingen eller ikke. Er det noe han burde utbedret skal han ha en sjanse til det.

Vi har vært uten kjøkken siden 14.februar. Selvfølgelig mast og satt en del frister, redusert leie. Men ingenting skjer, og han enser ikke og svare oss. Enda har bor i 2.etasje, vi i første. Jeg ønsker jo selvfølgelig en del skriftlig men han gidder aldri og svare. Ikke fått svar på oppsigelse heller. Men dette er det som kalles en helvetes utleier 🤯 vi har leid en del plasser før og aldri hatt problemer med utleier så den ligger ikke på oss. Vi har også stått tilgjengelig med alt av hjelp med snekker og henger så det kunne vært oppe på en helg. Men han er sånn jeg vil gjøre alt selv mennesker, så da blir ingenting gjort siden han ikke har tid. Han kan finne på og komme ned lime noe og vente til det tørker for og deretter komme ned og sette inn en skrue. Han tar alltid med øl og røyker inne når vi har barn. Starter rundt 21 og holder på til 01 på natta. Enda så mangler vi kjøkken, altså det eneste vi får lov og bruke på kjøkkenet er et overskap(det har jeg skriftlig). Nå er det 4 uker siden sist han var innom, plutselig kommer han 2 dager på rad og plutselig går det uker. Så uten tvil bare det er grunnlag nok til og heve. Vi betaler også for strøm i kjelleren hans, når jeg ber han om og komme med dokumentasjon på kursene gidder han ikke det.  Og dem krangler hele tiden plutselig smeller det ting nedover trappene som gjør at datteren min begynner og gråte. Han har nok noe han skulle sagt hvis han ville, men og få svar på en heving kan jeg se langt etter. Langt og uryddig, sorry 😅😝

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har levert oppsigelse, så er det bare å flytte. Du trenger ikke gi mer beskjed enn det. 

Ellers regner jeg med du har dokumentasjon på alle feil og mangler, så han vil uansett ikke komme langt ved å motsette seg noe når det har gått så lang tid. At du burde holdt igjen husleie til kjøkkenet var utbedret er jo en annen sak og ikke noe du kan gjøre med nå, dessverre. 

Anonymkode: 1db11...c78

Gjest Blondie65
Skrevet

Helt enig - har du levert oppsigelse er det bare å flytte.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du har levert oppsigelse, så er det bare å flytte. Du trenger ikke gi mer beskjed enn det. 

Ellers regner jeg med du har dokumentasjon på alle feil og mangler, så han vil uansett ikke komme langt ved å motsette seg noe når det har gått så lang tid. At du burde holdt igjen husleie til kjøkkenet var utbedret er jo en annen sak og ikke noe du kan gjøre med nå, dessverre. 

Anonymkode: 1db11...c78

1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Helt enig - har du levert oppsigelse er det bare å flytte.

Har alt av dokumentasjon, meldinger og bilder hele veien. Men oppsigelsen er på 3mnd. Som vil si at det 1.5mnd igjen når vi flytter. Derfor skal jeg heve leieavtalen. Så jeg ikke må betale mer en nødvendig da vi står sterkt, og jeg tror dem ser at dem ikke har sjangs om vi hever. Med tanke på åssen de har holdt på. Men hever man da på dagen man flytter ut? 😜 Leste jo litt på nett og virket som når man hever skal man ut på dagen. 

Skrevet

Oops, ikke noe mer anonym på meg 😂🙈

Gjest Blondie65
Skrevet

Å. så du skal heve for å omgå oppsigelsestid. Det er nok ikke sånn verden fungerer. Men for all del, prøv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hevet leiekontrakten etter alvorlig brudd. Men leiligheten ble erklært ubebolig, var såpass ille. Jeg var ute 5 dager etter heving, jeg måtte finne meg en plass å bo, å få alle tingene mine med meg først. 

Anonymkode: 74d3d...797

Skrevet
12 minutter siden, Blondie65 skrev:

Å. så du skal heve for å omgå oppsigelsestid. Det er nok ikke sånn verden fungerer. Men for all del, prøv.

Har jeg sagt at verden fungerer sånn? Men hvorfor skal jeg betale for noe lengre en nødvendig. Når leiligheten ikke fyller kravene som er i kontrakten? Jeg fikk beskjed fra advokat om og sende oppsigelse før evt heving. Da vi måtte finne oss noe nytt før vi hevde kontrakta. Men glemte og spørre om når jeg skal sende heving. Men om du legger merke til at leiligheten ikke er som den skal leverer du jo selvfølgelig oppsigelse med en gang fram til du vet om den kan heves. Så nei jeg venter ikke ut oppsigelsestiden når jeg vet den kan heves fordi ingenting står opp til hva det står i kontrakta. 

AnonymBruker
Skrevet

her bør dere få pengene tilbake fra hele leieperioden. 

Anonymkode: 4a592...173

Skrevet
17 minutter siden, Blondie65 skrev:

For all del prøv? Jeg vet jo det går imellom også, bare leste på nett om at når du hever skal du flytte umiddelbart, og derfor lurte på om hevingen skal sendes dagen vi flytter. Men hadde vært mer gunstig for dem og fått det nå så de kan ha folk på visning mens vi pakker. Men vil jo selvfølgelig ikke gjøre det feil. 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

her bør dere få pengene tilbake fra hele leieperioden. 

Anonymkode: 4a592...173

Hehe ja skulle nesten ønske det 🙈😂 men vi har jo hatt soverom, vann, stue osv. Så ble bare redusert med 1334,50kr i mnd, fant ut av kjelleren ganske sent i leieforholdet så det orker jeg ikke starte med en gang bare sendt på melding for og ha skriftlige at jeg har sendt et varsel. Men skulle nesten hatt det da jeg bokstavelig talt har blitt redd av og bo der siden han låser seg inn når han vil, å rett og slett redd for eiendelene mine 😜 så dåpsting og andre verdier ligger hos besteforeldre til vi flytter. 🤯 men det er pga fortiden deres at jeg har fått det over meg, trudde jo de var nykter nå med tanke på at de driver utleie. 

AnonymBruker
Skrevet
On 7/27/2019 at 3:01 PM, AnonymBruker said:

Vi har vært uten kjøkken siden 14.februar. Selvfølgelig mast og satt en del frister, redusert leie. Men ingenting skjer, og han enser ikke og svare oss. Enda har bor i 2.etasje, vi i første. Jeg ønsker jo selvfølgelig en del skriftlig men han gidder aldri og svare. Ikke fått svar på oppsigelse heller. Men dette er det som kalles en helvetes utleier 🤯 vi har leid en del plasser før og aldri hatt problemer med utleier så den ligger ikke på oss. Vi har også stått tilgjengelig med alt av hjelp med snekker og henger så det kunne vært oppe på en helg. Men han er sånn jeg vil gjøre alt selv mennesker, så da blir ingenting gjort siden han ikke har tid. Han kan finne på og komme ned lime noe og vente til det tørker for og deretter komme ned og sette inn en skrue. Han tar alltid med øl og røyker inne når vi har barn. Starter rundt 21 og holder på til 01 på natta. Enda så mangler vi kjøkken, altså det eneste vi får lov og bruke på kjøkkenet er et overskap(det har jeg skriftlig). Nå er det 4 uker siden sist han var innom, plutselig kommer han 2 dager på rad og plutselig går det uker. Så uten tvil bare det er grunnlag nok til og heve. Vi betaler også for strøm i kjelleren hans, når jeg ber han om og komme med dokumentasjon på kursene gidder han ikke det.  Og dem krangler hele tiden plutselig smeller det ting nedover trappene som gjør at datteren min begynner og gråte. Han har nok noe han skulle sagt hvis han ville, men og få svar på en heving kan jeg se langt etter. Langt og uryddig, sorry 😅😝

Så trist. Håper du og din datter får en mer stabil plass å bo ❤️

Anonymkode: c9890...04d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...