Gå til innhold

HVORFOR

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal man ønske bruden lykke til og gratulerer brudgommen?

:roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Kor har du hørt det? Er det gammal skikk? For om det er det, så er det vel fordi brudgommen har "kapra" brura?????? Men eg har aldri vore borti at folk har sagt noko slikt altså...

Skrevet

Skal man det :o I vårt tilfelle burde det vel være omvendt faktisk. Jeg som er den mest "temperamentsfulle" i vårt forhold, så min kjære kan vel kanskje trenge et "lykke til" :hoho: Kan være litt av et troll innimellom jeg :sjarmor: Men seriøst- jeg viste ikke at det var sånn jeg... :klø:

Skrevet

Gilmore girls? :ler:

har aldri hørt det før jeg, men kan jo være en amerikansk skikk?

Skrevet

har aldri hørt det før jeg, men kan jo være en amerikansk skikk?

:ler: :ler:

Skrevet

Jeg har da alltid gratulert både brud og brudgom.

:bryllup: Har forresten aldri hørt om det der jeg.

Skrevet

:Nikke: :D

Gjest Gjesta
Skrevet

Sist jeg var i bryllup ønsket jeg bruden lykke til og brudgommen om å holde seg på matta.

Noe han ikke klarte, narurligvis, og de ble separert etter ni måneder. Men med den forhistorien var det ikke så vanskelig å spå............

Skrevet
Sist jeg var i bryllup ønsket jeg bruden lykke til og brudgommen om å holde seg på matta.

Noe han ikke klarte, narurligvis, og de ble separert etter ni måneder. Men med den forhistorien var det ikke så vanskelig å spå............

Huffda. Men det er da ikke vanlig å - eh - gratulere på den måten? :o

Gjest Gjesta
Skrevet

Huffda. Men det er da ikke vanlig å - eh - gratulere på den måten? :o

Nei, men som sagt, dette var en brudgom som ikke akkurat var kjent for å ha buksesmekken godt igjen for å si det sånn.

Han var vel ikke mer utro etter bryllupet, men ikke mindre heller......

Og i og med at jeg var forlover, og dermed brudens beste venninde, tillot jeg meg å be han om full skjerpings. Men, det viste seg jo at han hadde vendt det døve øret til....... :roll:

Og ja, jeg advarte bruden i et helt år, men hun stod på sitt og ville ha min støtte. That`s what friends are for..... :wink:

Skrevet

Kor har du høyrt dette?

Skrevet

Tror det har litt røtter i gammel etikette og god takt og tone.

Bruden starter et nytt liv som gift kone, noe som innebar nytt ansvar, for ikke å snakke om at hun måtte gjøre en kanskje innbitt ungkar til en 'god mann' - derfor lykke til.

Brudgommen har klart å sjarmere en forhåpentligvis vakker ung kvinne til å gifte seg med ham, bære hans barn, etc - derfor gratulerer.

Husk - en kvinne kan reprodusere uten en mann ved sin side, mens han er avhengig av å knytte en kvinne til seg for å få barn og få ta del i deres oppvekst.

Eller det kanskje bare er gammel, mannsjåvinistisk tenkning som henger igjen fra hin hårde dager... :wink:

Skrevet

Jeg syns det er mest naturlig å gratulere begge to!

Skrevet

Eller det kanskje bare er gammel, mannsjåvinistisk tenkning som henger igjen fra hin hårde dager... :wink:

Hehehe!

Skrevet

Kor har du høyrt dette?

det står over her, de nevnte det i Gilmore girls søndag

:wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...