AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #1 Skrevet 27. juli 2019 I tillegg er de kresne sånn at de liker kun det de har spist i alle år. De nekter å prøve noe nytt. Akkurat det er greit nok, men når du forteller at du har lagd noe spesielt, og de sier "æsj". Hva er det for oppførsel på folk over 20 år? Her er det tilmed snakk om folk mot 40 år. Jeg sa at jeg hadde lagd dette og ville be dem og noen til på mat. Regnet ikke med den responsen. De er normalt ikke enkle eller dumme mennesker. Flere som kan relatere seg til dette? Anonymkode: e85da...f74
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #2 Skrevet 27. juli 2019 Dette har jeg faktisk aldri opplevd, og det er ikke fordi at maten min er spesiell. Rare folk, ts. Anonymkode: 4b9c9...37c 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #3 Skrevet 27. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette har jeg faktisk aldri opplevd, og det er ikke fordi at maten min er spesiell. Rare folk, ts. Anonymkode: 4b9c9...37c Jeg ble ganske paff. Lagde ikke noe med grillede insekter heller 😅 det var amerikansk pai med bla epler, løk og ost. Hadde kylling og rømme ved siden av, så vet ikke jeg. Fant oppskrift ved å Google, og syns det så godt ut. De kunne bare sagt nei takk tilinvitasjonen. Ikke æsj! Begynte å lure jeg. Og føler jo at en tilbyr grillede gresshopper. Jeg kunne sikkert smakt det jeg, men da ville jeg skjønt et æsj om det var det jeg lagde. Skal absolutt ikke dømme noen for en hendelse, men syns det var en så veldig liten høflighet å svare sånn. Anonymkode: e85da...f74 5
wintergirl Skrevet 27. juli 2019 #4 Skrevet 27. juli 2019 De bør ikke si æsj, det er barnslig ja. Men bortsett fra det så syns jeg det er en uting å mene hva andre skal /ikke skal putte i munnen sin. Det er valgfritt uansett hva andre måtte mene. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #5 Skrevet 27. juli 2019 Husker jeg fikk smøerbrød med noe fiskegreier av noen venner en gang. Kan trygt si at den gikk rett i søppelkurven Anonymkode: aa3cb...85b 1
FrankDrebin Skrevet 27. juli 2019 #6 Skrevet 27. juli 2019 Eksen var sånn, kunne finne på å si "æsj" om jeg sa at jeg hadde noe til middag som hun ikke likte. Jeg gjorde ikke noe ut av det, men begynte jo å lure på hva slags oppdragelse hun hadde fått. Det går an å pakke det inn litt bedre.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 27. juli 2019 #7 Skrevet 27. juli 2019 Aldri opplevd voksne si æsj til mat.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #8 Skrevet 27. juli 2019 Har aldri opplevd voksne si æsj til mat. Det er jo litt umodent. Anonymkode: a25ad...764
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #9 Skrevet 27. juli 2019 Det er mye mat som er "æsj", men man behøver ikke å si æsj. Men kan høfflig takke nei eller noe. Altetende personer må også forstå at mennesker liker forskjellige ting og at man ikke kan tvinge i noen mat man ikke liker. Føler ofte at altetende er veldig nedlatende ovenfor dem som er litt kresne. Anonymkode: 9e8f9...049 3
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #10 Skrevet 27. juli 2019 Jeg sa æsj en gang til matpakka til ei i 1. Klasse på barneskolen, med uhell, det bare glapp ut. Det er første og siste gang jeg har sagt det til noens mat, ble flau over meg selv den gangen til og med Anonymkode: a0824...cea 1
wintergirl Skrevet 27. juli 2019 #11 Skrevet 27. juli 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mye mat som er "æsj", men man behøver ikke å si æsj. Men kan høfflig takke nei eller noe. Altetende personer må også forstå at mennesker liker forskjellige ting og at man ikke kan tvinge i noen mat man ikke liker. Føler ofte at altetende er veldig nedlatende ovenfor dem som er litt kresne. Anonymkode: 9e8f9...049 Ja, de faktisk litt høye på seg selv bare fordi de spiser alt som er. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #12 Skrevet 27. juli 2019 Min svigermor er sånn, og hun er over 70 år. Dessverre har hun også overført kresenheten til barna sine. Da kjæresten og jeg ble kjent, ble jeg overrasket over hvor mye helt vant mat som var utenkelig å spise for han. Heldigvis ble det bedre etter hvert. Anonymkode: 1a721...279
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #13 Skrevet 27. juli 2019 Jeg er kresen på mat, men jeg sier da aldri æsj. Takker pent og smaker på det jeg får. Liker jeg det ikke spiser jeg det jeg får til, og takker pent nei til en ekstra forsyning. Anonymkode: cd78e...9eb
Brunhilde Skrevet 27. juli 2019 #14 Skrevet 27. juli 2019 4 hours ago, Luna Llena said: Aldri opplevd voksne si æsj til mat. Det har jeg og det med brekningslyder i tillegg. Ikke spesielt tiltalende, spør du meg. Det er mat jeg ikke liker så godt, men jeg holder meg for god til å si æsj til andres mat og til det jeg blir servert. Akkurat den paien ts beskriver tror jeg kanskje jeg kunne styrt meg for, men det er jo mulig å bare spise litt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå