Gå til innhold

Gaming.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Andre som har mannfolk som ganer alt for mye? Jeg har selv blitt dratt ned i gaming verden og setter pris på og kunne spille når jentungen er lagt framfor og se på TV. Men her derimot er det blitt et problem på mannfolket. Han spiller fra morgen til kveld, men unntak av noen pauser der jeg må be han om og være litt med barnet sitt. Har sagt ifra om at dette går utover forholdet. Men han sier bare nei det blir ikke slutt eller at det går fint. Vet ikke hva vi skal gjøre da jeg ikke takler og ha han okkupert foran TV skjermen dagen lang lengre. Vi har hatt uttalige avtaler om at gaming kan være maks 4/5 timer om dagen og det etter klokka 19, når barnet sover. Men det blir brutt hver gang. Æsj, hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: d6487...495

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han høres ut som en 14-åring. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Surikatt skrev:

Han høres ut som en 14-åring. 

Han oppfører seg som en også. 

Skrevet

Lager han mat? Hjelper han til med husarbeid?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, snoren skrev:

Lager han mat? Hjelper han til med husarbeid?

Hvis han spiller lengre en 24.00 så rydder vasker han imellom matchene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier det her i hver tråd. HVORFOR FIKK DU BARN MED HAN DA!? Og ikke si han begynte etter ungen var født.

Gaming er greit, men selvfølgelig ikke når man har barn og det er det eneste man gjør. Du får gå fra han hvis han ikke klarer å skjerpe seg da, alenemor er du praktisk talt uansett. 

Anonymkode: 6a0d9...60e

Skrevet

Dette høres ikke bra ut, hverken for deg, han eller barnet. Det er helt ok å spille litt daglig, men det må selfølgelig gjøres når andre hverdagslige plikter er tatt hånd om, og enda viktigere når barnets sosiale behov er møtt. For meg høres det ut som at kjæresten din har bikka, og at han trenger et skikkelig spark i ræva. Du kan prøve å snakke med noen som står han nære først, kanskje de kan banke litt vett inn i skallen hans. Eventuelt er det familievernkontoret, samlivsterapeut eller psykolog. Vet ikke helt hva som er optimalt, men det kan sikkert andre svare på. 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier det her i hver tråd. HVORFOR FIKK DU BARN MED HAN DA!? Og ikke si han begynte etter ungen var født.

Gaming er greit, men selvfølgelig ikke når man har barn og det er det eneste man gjør. Du får gå fra han hvis han ikke klarer å skjerpe seg da, alenemor er du praktisk talt uansett. 

Anonymkode: 6a0d9...60e

Han begynte ikke etter ungen var født. Vi gama sjukt mye før barnet kom, men jeg stoppa naturligvis da forventer du at mannen skal klare det også. 🤷🏼‍♀️Takk for det, føler meg som en alenemor til tider 🤯

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, HalldirV2 skrev:

Dette høres ikke bra ut, hverken for deg, han eller barnet. Det er helt ok å spille litt daglig, men det må selfølgelig gjøres når andre hverdagslige plikter er tatt hånd om, og enda viktigere når barnets sosiale behov er møtt. For meg høres det ut som at kjæresten din har bikka, og at han trenger et skikkelig spark i ræva. Du kan prøve å snakke med noen som står han nære først, kanskje de kan banke litt vett inn i skallen hans. Eventuelt er det familievernkontoret, samlivsterapeut eller psykolog. Vet ikke helt hva som er optimalt, men det kan sikkert andre svare på. 

Takk for et ordentlig svar. Føler veldig på det du sier med det sosiale behovet, og jeg ser ofte at hu prøver og få kontakt men at han ikke gir så lett kontakt tilbake, noe som sliter på meg igjen. Skal på familievernkontoret over ferier 🙂

AnonymBruker
Skrevet

For første gang i en slik tråd kan jeg ikke forsvare gameren. Enten er han veldig umoden eller så har han fått et alvorlig problem.

Anonymkode: 585ba...652

AnonymBruker
Skrevet

M48 her.

Har gamet sykt mye hele livet. Fikk konsoll som 10åring og vært gift, fått barn og blitt skilt. Hun kalte seg PC-enke. Vi lo litt av det. 

Jeg kan bare si en ting. Jeg spilte mer jo vanskeligere forhold ble. Men spilte så og si aldri når barna var våkne. Og jeg utførte min huslige forpliktelser. Samværet med dama derimot, det gikk det ut over.

Det første jeg sier når jeg går inn i nytt forhold er at jeg gamer mye og ikke skal ha flere barn (Jeg er 48, så sier seg kanskje selv)

Ble skilt for over 15 år siden og ikke vært noe problem etter det. Angrer kun på en ting. At jeg jeg ikke giftet meg med en gamergirl.

Har selvfølgelig moderert meg med årene og nå er motto. Alt med måte, også gaming.

Anonymkode: bbd6d...d96

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For første gang i en slik tråd kan jeg ikke forsvare gameren. Enten er han veldig umoden eller så har han fått et alvorlig problem.

Han er nok litt begge deler. Pleier ofte og forsvare gamere selv 😂🤷🏼‍♀️ Men da er det gjerne kvinnfolk som klager over at de spiller hver eneste dag, en hel time kanskje til og med 2 🤦🏼‍♀️  Jeg har sagt til samboer at han kan spille så mye han vill dersom han bruker tid med barnet når hu er våkent. Har sagt han trenger ikke tenkte på forholdet våres en gang så lenge han gidder bruke tiden når hu er våken, barnet er viktigere en forholdet for min del. Men der går uansett inn og ut det andre øret. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

M48 her.

Har gamet sykt mye hele livet. Fikk konsoll som 10åring og vært gift, fått barn og blitt skilt. Hun kalte seg PC-enke. Vi lo litt av det. 

Jeg kan bare si en ting. Jeg spilte mer jo vanskeligere forhold ble. Men spilte så og si aldri når barna var våkne. Og jeg utførte min huslige forpliktelser. Samværet med dama derimot, det gikk det ut over.

Det første jeg sier når jeg går inn i nytt forhold er at jeg gamer mye og ikke skal ha flere barn (Jeg er 48, så sier seg kanskje selv)

Ble skilt for over 15 år siden og ikke vært noe problem etter det. Angrer kun på en ting. At jeg jeg ikke giftet meg med en gamergirl.

Har selvfølgelig moderert meg med årene og nå er motto. Alt med måte, også gaming.

Hehe høres fornuftig ut 👍🏻Angrer på at du ikke giftet deg med en gamer girl 😂😂 Ja jeg for jo brukt kvelden med mannfolket i det minste via spill over headset så det er vell noe bedre en og være helt uten 🤷🏼‍♀️😂

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er nok litt begge deler. Pleier ofte og forsvare gamere selv 😂🤷🏼‍♀️ Men da er det gjerne kvinnfolk som klager over at de spiller hver eneste dag, en hel time kanskje til og med 2 🤦🏼‍♀️  Jeg har sagt til samboer at han kan spille så mye han vill dersom han bruker tid med barnet når hu er våkent. Har sagt han trenger ikke tenkte på forholdet våres en gang så lenge han gidder bruke tiden når hu er våken, barnet er viktigere en forholdet for min del. Men der går uansett inn og ut det andre øret. 

Dere begge fortjener bedre! Virkelig ❤️ Du får vise han tråden og fortelle at dersom du ikke ser bedring så vil du vurdere å forlate han. Det høres veldig ut som du er ganske klar for det.

Seriøst, jeg er gamer selv (sykt mye) men ville aldri godtatt at en mann var slik om vi hadde barn.  

Med begge mener jeg mor og barn, bare så det ikke blir misforståelse 😂

Endret av Emblja
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

M48 her.

Dette skal du ikke angre på. Takler ikke tanken på å være oppetter samboer døgnet rundt, til og med in-game. Kanskje det hadde vært ok om vi var på ulik plattform eller ulike spill🙈

AnonymBruker
Skrevet

Dette skal du ikke angre på. Takler ikke tanken på å være oppetter samboer døgnet rundt, til og med in-game. Kanskje det hadde vært ok om vi var på ulik plattform eller ulike spill🙈

Når man har barn føler jeg det værtfall her kan være litt annerledes. Etter leggetid av barnet er det den eneste tiden vi faktisk har sammen til og slappe av. Så han maser hver kveld på og spille med meg nå 😅

AnonymBruker
Skrevet

Når man har barn føler jeg det værtfall her kan være litt annerledes. Etter leggetid av barnet er det den eneste tiden vi faktisk har sammen til og slappe av. Så han maser hver kveld på og spille med meg nå 😅

Tja, been there done that. Sikker på at han ikke maser for å rettferdigjøre sin egen spilling? Hvilken sjanger er dere i og har han sosial nettverk i det aktuelle spillet?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, been there done that. Sikker på at han ikke maser for å rettferdigjøre sin egen spilling? Hvilken sjanger er dere i og har han sosial nettverk i det aktuelle spillet?

Jaja, han vil uten tvil spille med meg. Nå er det fortnite, før var det cs:go. Så er for det meste team og skytespill. Han har vell imellom en 15/20 faste folk han spiller med. Aldersgruppe 20-40 med mindre en av foreldrene har med seg ungene sine 😜 igår kicka de enn for og ha inn meg, så er for hygge 😊 men andre veien også da så har ikke jeg noe imot det heller på kveldene, han jobber til 15.30, middag hjemme 16, lek og bad kveldsmat og ungen i seng rundt 18/19. Så er ikke så mye på hverandre utenom ferier og helger. Så er helt ok da. Men disse 3 ukene med ferie og han foran skjermen hele tiden er det som er jævlig, for nå ser jeg virkelig hvor mye det er 🤪

AnonymBruker
Skrevet

Gamer selv, og syns det er en flott hobby - men setter husarbeid og andre plikter først, så får spill komme etterpå når alt annet er gjort og samvittigheten er god. Mannen min, derimot, er lik din. Vi er hverken gift eller har barn, men ser hvilken vei dette går og at jeg overhodet ikke skal ha barn med han og at forholdet henger i en tynn tråd. Han er enten på jobb, eller så spiller han. Husarbeid gjør jeg helt alene. Han har fått ansvar for ett rom, men det har han ikke rørt på noen måneder. Handyman-arbeid må jeg også gjøre selv. Jeg klikker! Har tatt det opp med han ørten ganger, og enten lover han bot og bedring, eller så påstår han at det ikke er et problem. 

Ofte hopper han over måltider for å spille, eller Gamer når jeg kommer hjem fra jobb, Gamer når jeg legger meg og gamer når jeg står opp... Og så går han på jobb før han spiller videre. Det vil si så og si null søvn på mange dager, før han kollapser av søvnmangel. Han er sliten og irritabel hele tiden og jeg vet at han er avhengig, men han ser det ikke selv. Det betyr at jeg må handle alt selv, siden han ikke spiser, og gjør alt i huset selv, da han er totalt  fraværende.

Og det er så vanskelig siden jeg er glad i han, og han har ikke alltid vært sånn.... Og han er så snill og flott, og så blir alt ødelagt på grunn av noen dataspill. Dette var mest en utblåsning for min del. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Blir det slutt mellom oss, antar jeg dessverre. 

Anonymkode: 94cb3...2a1

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Både jeg og mannen er glad i gaming, men som med alt annet så er det ingenting som skal gå utover tid med barnet. Jeg hadde aldri akseptert at mannen hadde gamet mens ungen var hjemme og våken. Da er det nok å henge fingrene i med lek, mat og aktivteter. Egentid skjer etter barnet er i seng. Det burde være et selvfølge for en god forelder. 

Hadde fjernet ledningen til spillkonsollen og gitt han et ultimatum. Enten være en far og en del av familien eller finne seg et nytt sted og bo for da kan du like greit være en alenemor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...