AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #1 Skrevet 27. juli 2019 Hei, bare lurer på om dette er vanlig. Om du kjøper noe på elektronikk butikk som power eller elkjøp eller lignende, og man kjøper garanti og man kan få ny om det du kjøper blir ødelagt.. Er det vanlig at folk smasher den etter en stund bare for å få en ny? Typ den blir stygg eller man vil oppgradere osv.. Vi kjøpte nemlig en kaffemaskin som jeg er storfornøyd med. Vi kjøpte også garanti, og mannen sier vi kan ødelegge den rett før garantien går ut, så får vi ny. Personlig ser ikke jeg poenget. Det medfører bare stress, og er uærlighet. Han sier at man har rett på ny. Jeg tenker bare fordi man kan og har rett til, betyr ikke at man må. Gjør dere sånn? Anonymkode: 4f181...67d
andy capp Skrevet 27. juli 2019 #2 Skrevet 27. juli 2019 Absolutt ikke. Det dere kjøper er nok en ekstra forsikring som dekker uhell med tingen dere har kjøpt. Å ødelegge den med vilje for å bruke forsikringen er dermed svindel. 17
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #3 Skrevet 27. juli 2019 Kunne ikke falle meg inn. Man får uansett ikke byttet dersom det ikke er noen feil med varen. Anonymkode: 90b07...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #4 Skrevet 27. juli 2019 Garantien gjelder produksjonsfeil som gjør at apparatet svikter, ikke skader apparatet får i ettertid. Anonymkode: e2785...736 8
Nerine_ Skrevet 27. juli 2019 #5 Skrevet 27. juli 2019 Snakker du om forsikringen du kan kjøpe i tillegg, eller garantien man får fra leverandør? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #6 Skrevet 27. juli 2019 Nei, stort sett smålige mennesker og tapere som gjør dette, f.eks. mannen din, en måte for disse krypene å føle de «vinner» over samfunnet på. En måte å hevde seg på. Latterlig. Anonymkode: 8613d...897 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #7 Skrevet 27. juli 2019 2 minutter siden, Nerine_ skrev: Snakker du om forsikringen du kan kjøpe i tillegg, eller garantien man får fra leverandør? Vet ikke, vi kjøpte garanti ved siden av. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei, stort sett smålige mennesker og tapere som gjør dette, f.eks. mannen din, en måte for disse krypene å føle de «vinner» over samfunnet på. En måte å hevde seg på. Latterlig. Anonymkode: 8613d...897 Han er ingen taper eller smålig bare fordi han tenkte tanken. Det er først når man gjør det, at man er tett i hodet. Det at de føler de vinner over samfunnet, tankegangen er jeg egentlig enig i. Anonymkode: 4f181...67d
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #8 Skrevet 27. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Garantien gjelder produksjonsfeil som gjør at apparatet svikter, ikke skader apparatet får i ettertid. Anonymkode: e2785...736 Haha flaut om man kaster en kaffemaskin til flere tusen i veggen, og man ikke får ny😂 Anonymkode: 4f181...67d 6
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #9 Skrevet 27. juli 2019 Nei da er man dum Anonymkode: a4f3c...248 1
Nerine_ Skrevet 27. juli 2019 #10 Skrevet 27. juli 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke, vi kjøpte garanti ved siden av. Han er ingen taper eller smålig bare fordi han tenkte tanken. Det er først når man gjør det, at man er tett i hodet. Det at de føler de vinner over samfunnet, tankegangen er jeg egentlig enig i. Anonymkode: 4f181...67d Man kjøper ikke garanti, det er noe leverandøren av produktet gir. Forsikring er noe butikken gir deg tilbud om, og har ingenting med garanti eller leverandør. 1
kaleidoskop Skrevet 27. juli 2019 #11 Skrevet 27. juli 2019 En kammerat hadde forsikring på tv, kastet den i bakken med vilje for å få ny. Viste seg at forsikringa ikke dekket den type "skade" han oppga. Så der satt han, uten TV... Helt på sin plass etter min mening. 13
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #12 Skrevet 27. juli 2019 Forhåpentligvis ikke så vanlig med forsikringssvindel, men det foregår garantert. Og er noe alle taper på i lengden, da varer, forsikringer og garantier blir dyrere som følge av svindelen. Anonymkode: 5cae0...0c2
Kinder Skrevet 27. juli 2019 #13 Skrevet 27. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke, vi kjøpte garanti ved siden av. Han er ingen taper eller smålig bare fordi han tenkte tanken. Det er først når man gjør det, at man er tett i hodet. Det at de føler de vinner over samfunnet, tankegangen er jeg egentlig enig i. Anonymkode: 4f181...67d Man er kommet ganske langt da, når han ikke bare har tenkt tanken, men også nevnt ideen til deg. Dette høres jo ut til å være noe han har lyst til å gjøre. Om han da ikke bare sa det på tull. Men det høres ikke slik ut i dine innlegg. Jeg syns han høres gjerrig ut, for det er godt mulig at han tror at en ny vil vare lengre enn den gamle og at han dermed tjener litt på det. Men uansett håper jeg at dere ikke gjør det. Det er dårlig for blant annet miljø og bedriftene svindelen angår. Og jo flere som finner på sånne idiotiske ting, jo større sannsynlighet er det at bransjen krever at endringer skjer vedrørende garantien så forbrukerne får innstrammede og dårligere vilkår. For de aller fleste som driver med svindel blir gjennomskuet, uavhengig om det kan bevises eller ikke. Dermed ødelegger de få idiotene som kun tenker på seg selv for alle. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #14 Skrevet 27. juli 2019 Tja, man leser stadig om økning i forsikringssvindel... Det vil også si, det er satt nye rekorder i antall som blir tatt for forsikringssvindel! Men det mannen din sier er helt og holdent feil, dere har IKKE rett på ny kaffemaskin. Forsikringer dekker ikke selvpåførte skader. Anonymkode: c8970...0f6
Sheltay Retrac Skrevet 27. juli 2019 #15 Skrevet 27. juli 2019 En selger på Expert prøvde å presse på oss forsikring og sa at det lønte seg fordi vi kunne legge nettbrettet på bakken og kjøre over det med bilen når vi ville ha nytt. Vi handlet et annet sted. Hadde veldig lyst til å anmelde fyren også, men visste ikke helt hvem jeg skulle anmelde ham til.
Sheltay Retrac Skrevet 27. juli 2019 #16 Skrevet 27. juli 2019 (endret) Folk som gjør sånt er uansett miljøsvin ut av en annen verden. Jeg blir helt matt over at det går an. Men folk tenker vel bare "meg, meg, meg". 🙄 Endret 27. juli 2019 av Sheltay Retrac
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #17 Skrevet 27. juli 2019 Hadde ei venninne under studietiden som kjøpte ny PC med forsikring, siden selgeren brukte salgsargumentet «Du kan bare hive den i gulvet også får du ny!» for å få henne til å kjøpe forsikringen. Vel, som sagt så gjort: Etter en tid kastet hun PC’en i gulvet... Så i veggen... Resultatet ble en herpa PC som fortsatt fungerte, og hun fikk ikke ny på forsikringen Anonymkode: 6f24d...f17 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #18 Skrevet 27. juli 2019 Hadde vært bedre å spart pengene dere brukte på ekstra forsikring og kjøpt en ny for de i steden. Redelig. Anonymkode: 44752...7b4 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #20 Skrevet 27. juli 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke, vi kjøpte garanti ved siden av. Han er ingen taper eller smålig bare fordi han tenkte tanken. Det er først når man gjør det, at man er tett i hodet. Det at de føler de vinner over samfunnet, tankegangen er jeg egentlig enig i. Anonymkode: 4f181...67d Anbefaler deg å lære deg forskjellen på begreper som forsikring, garanti, reklamasjon og returrett. Dette er ganske viktig for å kunne forstå hvilke rettigheter du har når du kjøper både ting og tjenester. Anonymkode: a3dbf...eae 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå