Gå til innhold

Prøvde å klore klær, ble rosa, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer hadde fått mørke flekker på en hvit shorts. Lappen var klippet av. Prøvde først med rosa vanish spray og vasket. Funka ikke. Prøvde så zalo, funka litt. Så var jeg så idiot at jeg la den(selvfølgelig dyreste og fineste) shortsen hans i en bøtte med klorin blandet med vann(riktig blandingsforhold). Etter kort tid fikk shortsen lyserosa flekker, fikk noia og vaska den i maskinen med vanlig pulver. Nå er den jevnt over lyserosa, helt krise. Kan den reddes? Hvordan? Ganske kjip stemning pga dette

Anonymkode: 957b5...edc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Legg den i klor igjen. 

Jeg klorte hvite klær med solkremflekker i fjor og se ble rosa først men det forsvant etter en stund i klor

Anonymkode: 3f073...57f

• Liker 2
Skrevet

Klorbleking funker bare på 100% bomull. 

• Liker 1
Skrevet

Mange hvite plagg er farget hvite. I klor forsvinner hvitfargen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jaja, sånn går det nå når man ikke tar ansvar for flekkfjerningen selv. 

Anonymkode: 495fe...d07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 27.7.2019 den 3.26, AnonymBruker skrev:

Samboer hadde fått mørke flekker på en hvit shorts. Lappen var klippet av. Prøvde først med rosa vanish spray og vasket. Funka ikke. Prøvde så zalo, funka litt. Så var jeg så idiot at jeg la den(selvfølgelig dyreste og fineste) shortsen hans i en bøtte med klorin blandet med vann(riktig blandingsforhold). Etter kort tid fikk shortsen lyserosa flekker, fikk noia og vaska den i maskinen med vanlig pulver. Nå er den jevnt over lyserosa, helt krise. Kan den reddes? Hvordan? Ganske kjip stemning pga dette

Anonymkode: 957b5...edc

Syntetiske blandinger blir rosa ved kloring. En kjemisk reaksjon du aldri kan fjerne. Du får farge shortsen i en mør farge. 

Skriv dette på kontoen for idiotiske husmorulykker i heimen. Ren bomull kan du klore, alt annet holder du unna klor. Er tråden rene bomulls plagg er sydd med, syntetisk så vil du bleke tekstilene mens sømmene blir rosa eller en anne  crazy farge. 

Anonymkode: 11ad3...b7a

AnonymBruker
Skrevet

Kan dere ikke bare kjøpe en ny da?

Anonymkode: 14323...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...