Gå til innhold

Hva man trenger til barnehage av klær? 1 1/2 år og 3 år.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Vinter dress har jeg kjøpt, tenkte kjøpe alt inn i mens det er salg. 

Hvor mye av ull og andre klær trenger man? ( gutt og jente) 

Det er første gang jeg lever dem i barnehage.

Setter står pris på alle svarene! ☺️❤️

Anonymkode: 20a94...b88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette hsr jeg i hyllen ved oppstart i bhg etter ferien (2 år):

- 1-2 skift med shorts, 1 badebleie( til vannlek), 2 t-skjorter, sokker, 1 bukse, 1-2 tynne gensere, sandaler, lette sko, tynn jakke, regnklær+støvler. Hos oss blåser det en del så har alltid også et skift med tynn ull i bhg+ fleece. Solkrem, solhatt, tynn lue

Til høsten:

bukse, genser, sokker,gortexsko (har med hjem/ leverer i), ull, fleece, vindtett dress, jakke (kommer og går i), solkrem, solhatt, tynn lue, regnklær, tynne votter+ regnvotter

vinter: samme som over, men vinterstøvler,cherrox, vinterdress, tynn lue (til soving), tjukkere lue, votter (polvotter), kuldekrem.

har man nok skift hjemme så holder det med 1-2 ekstra skift i bhg som man heller fyller opp. Vi har ofte tatt regnklær/ dress hjem ved behov fremfor å ha flere av hver ting. De vokser ut raskt av klærne...

lykke til med bhg start! Spennende tider 👍

Anonymkode: beafc...a6d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjøp minst mulig og heller kjøp etter hvert som du ser behov. 

Jeg bruker å ha to plagg av alt liggene som skift i bhg. Nå er det 2 par sokker, 2 shorts, 2 Tskjorter, 2 bukser og 2 genser. 

Så tar vi med annet tøy/utetøy som passer til årstiden.  Har med bleie, drikkeflaske, matboks og solkrem i disse dager. 

Nå er det sandaler til de varmeste dagene og joggesko ellers.

Ellers utstyr man behøver etter sesong: 

Ullgenser

Ullbukse

Buff

Vintervotter

Tynnere lue 

Vinterlue

Vinterdress

Vintersko

Cherrox

Støvler

Regntøy

Regnvotter

Lettere votter

Parkdress

Vinterjakke

Lettere jakke/vindjakke. 

Tror det er alt vi har.. Vi har 1 sett av alt utetøy.  Tar hjem og vasker ved behov, og tar hjem hver helg. Lurt å. ha en del av tynnere votter og luer da dette ofte mistes/blir vått/glemmes, osv. Jeg bruker å kjøpe på salg til 20-30 kr og har liggende til begge barna. 

Barnet skal vel sove i barnehagen så da må man forhøre seg om mulighetene. Hos oss kan de sove inne på madrasser, så da trenger vi bare ha et lite teppe der. Ellers må du vel ha sovevogn med alt av utstyr. 

Det viktigste: MERK ALT ALLTID. Merk alt av småting som sendes med, solkrem, smokker, bamser, tepper, vogn, osv. Alt stort og smått som legges i barnehagen må merkes. 

Anonymkode: fd4f7...a23

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det ikke med ett ekstra klesskift, solkrem og regntøy nå som det er sommer? De fleste barnehager har egne lister med hva som de forventer skal ligge i hyllene, så hvis du spør kan de sikkert gi deg en sånn liste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Vinter dress har jeg kjøpt, tenkte kjøpe alt inn i mens det er salg. 

Hvor mye av ull og andre klær trenger man? ( gutt og jente) 

Det er første gang jeg lever dem i barnehage.

Setter står pris på alle svarene! ☺️❤️

Anonymkode: 20a94...b88

Sommer:

- shorts

- t-skjorte

- bukse

- genser i bomull ol 

- caps

- solbriller

- tynne sokker

- hvis barnet driver med bleieslutt/ofte har uhell må det ligge massevis av ekstraskift!

- regnklær

- støvler

høst/vinter

- Ekstra ullundertøy

- ullstrikkeklær (sånn tynn fleece blir veldig kaldt...)

- ullsokker

- tynne sokker

- ekstra bukse/genser

- helst to par snøvotter/strikkevotter og to par regnvotter

- tynn utedress (høst)

- regnklær (todelt er best for da kan vi bruke bare buksa noen ganger)

- cherrox

- vintersko

- vinterdress

Kommer ikke på mer. Og vær flink til å sjekke korgene ofte, og fyll på etter hvert som de bruker det i korga. Spørs hvor stor plass dere har til bytteklær, der jeg jobber har barna en korg hver, så det kan ikke ligge altfor mye der. 

Med beste inneskoa er sandaler. De er luftige og barna klarer etter hvert å ta de på selv (og av dessverre😅)

På vinteren pleier barna her å leke inne i bare ullundertøyet, det er passe varmt for de fleste og godt å bevege seg i, og det gjør det veldig lett for barn og ansatte når vi skal ut:) Liker ikke barna å ha på seg ull inne hjelper vi selvfølgelig med å bytte;) 

Anonymkode: bab83...417

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, snoren skrev:

Holder det ikke med ett ekstra klesskift, solkrem og regntøy nå som det er sommer? De fleste barnehager har egne lister med hva som de forventer skal ligge i hyllene, så hvis du spør kan de sikkert gi deg en sånn liste.

Hos oss ønsker de to skift, har skjedd at begge er brukt på en dag (lek med vann og tisseuhell)

Anonymkode: 33dea...446

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss ønsker de to skift, har skjedd at begge er brukt på en dag (lek med vann og tisseuhell)

Anonymkode: 33dea...446

Hos oss ønsker de at det alltid skal ligge tre skift i barnehagen. Lurt å høre med barnehagen om de har en liste 🙂

Anonymkode: 7041e...63e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...