Mammatil123 Skrevet 27. juli 2019 #1 Skrevet 27. juli 2019 (endret) ....jeg hadde vernepleier og sosionom på første ønskene, kom desverre ikke inn. Søkte med real kompetanse. Veldig mange på venteliste, så har ingen tro på at jeg kommer inn desverre😌 Men jeg kom inn på pedagogikk! Men det er ett deltidsstudie over 6(!!) år...tenker at det blir vel mye å gjennomføre, siden jeg er voksen. Hva tenker dere, er det lurt å starte på ped. å heller å søke på vernepleier igjen neste år? Jeg har vært i kontakt med saksbehandler, å han sa at det ville øke min sjanse for å komme inn. Jeg er fra før helsefagarbeider med videreutdanning fra fagskolen. Sånn jeg skjønte det fikk jeg studiepoeng for hvert år jeg gjenomførte, selv om jeg ikke leverte bachelor. Tenker at ped. uansett kan være greit å ha med seg? Men blir en veldig ny retning for meg å gå, litt skremmende..... Endret 27. juli 2019 av Mammatil123
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #2 Skrevet 27. juli 2019 Mangler du alle fag for å få generell studiekompetanse? Hvis du ikke mangler alle, ville jeg heller tatt de du mangler, så søkt til neste år, og da kommet inn på det du ønsker. Anonymkode: 15f2c...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #3 Skrevet 27. juli 2019 Hvor har du kommet inn? Har kommet inn på akkurat det samme studiet og har svart ja 😊 Anonymkode: d90e5...615
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #4 Skrevet 27. juli 2019 Jeg har for øvrig kommet inn i Lillehammer... AB-bruker over her. Anonymkode: d90e5...615
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #5 Skrevet 27. juli 2019 Veldig få kommer inn med realkompetanse. Dersom du virkelig ønsker vernepleier eller sosionom, bør du heller ta opp fag for å komme inn etter 23/5 regelen. De yrkene er også betydelig sikrere med tanke på jobb enn en bachelor i ped. Anonymkode: 37166...4f4 4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #6 Skrevet 27. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veldig få kommer inn med realkompetanse. Dersom du virkelig ønsker vernepleier eller sosionom, bør du heller ta opp fag for å komme inn etter 23/5 regelen. De yrkene er også betydelig sikrere med tanke på jobb enn en bachelor i ped. Anonymkode: 37166...4f4 Jeg hadde to fag fra vgs da jeg kom inn med realkompetanse. Null arbeidserfaring. Ikke kast bort tid på vgs-fag, ta heller et årsstudium i etellerannet. Med et fullført årsstudium (60stp.) får du generell studiekompetanse. Anonymkode: 918c8...4c2
Mammatil123 Skrevet 27. juli 2019 Forfatter #7 Skrevet 27. juli 2019 Lurer på om jeg kommer til å få studiekompetanse når jeg har oppnådd 60 sp. på Ped.? Jeg mangler bare matte....men det frister lite å ta det opp igjen desverre,men vet at jeg burde😌🙄 Lillehammer jeg har takket ja til også🙈 Skal dere gå deltid dere andre her?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #8 Skrevet 27. juli 2019 6 minutter siden, Mammatil123 skrev: Lurer på om jeg kommer til å få studiekompetanse når jeg har oppnådd 60 sp. på Ped.? Jeg mangler bare matte....men det frister lite å ta det opp igjen desverre,men vet at jeg burde😌🙄 Lillehammer jeg har takket ja til også🙈 Skal dere gå deltid dere andre her? Obs: du skal ha litt medikamemtregning på vplstudiet, så matte er ikke såå dumt å ha. Anonymkode: 1ddd3...e84
Mammatil123 Skrevet 27. juli 2019 Forfatter #9 Skrevet 27. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Obs: du skal ha litt medikamemtregning på vplstudiet, så matte er ikke såå dumt å ha. Anonymkode: 1ddd3...e84 Klar over det....😕 Har det virkelig i tankene at jeg burde ta opp igjen faget altså. Men da må jeg ta privat timer. Noen som har tips til hvor jeg kan få det?
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #10 Skrevet 27. juli 2019 Hør med andre der hvor du bor, hvor det er dyktig lærer i matte. Jeg tok det på Sonans i Drammen, og gikk fra 2, til 5 i matte, hadde en fantastisk matte lærer. Anonymkode: 15f2c...b6d 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #11 Skrevet 27. juli 2019 Det er flinkste som kommer får studieplass. Det er ingenting å klage over. Anonymkode: 6775e...7a8
Mammatil123 Skrevet 27. juli 2019 Forfatter #12 Skrevet 27. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er flinkste som kommer får studieplass. Det er ingenting å klage over. Anonymkode: 6775e...7a8 Haha....tror du har misforstått innlegget😅
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #13 Skrevet 27. juli 2019 5 timer siden, Mammatil123 skrev: Lurer på om jeg kommer til å få studiekompetanse når jeg har oppnådd 60 sp. på Ped.? Jeg mangler bare matte....men det frister lite å ta det opp igjen desverre,men vet at jeg burde😌🙄 Lillehammer jeg har takket ja til også🙈 Skal dere gå deltid dere andre her? https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/hoyere-utdanning/index.html Nei. Man får studiekompetanse etter et *fullført studium*, ikke etter et bestemt antall studiepoeng. Du må derfor ta hele bacheloren - eller du må ta et årsstudium i noe annet. Det vil være desidert minst arbeid (og billigst) å ta opp matte, med mindre du finner et årsstudium som du kan gi deg en fordel når du senere skal søke jobb. Jeg ville i alle fall ikke satset på realkompetanse neste år også, for det er bingo om du kommer inn eller ikke. Hvis du har 23/5-fagene, har du en poengsum som gjør at det blir forutsigbart om du kommer inn. Dette forutsetter selvsagt at karakterene dine i de øvrige fagene er gode nok til at du får mange nok poeng til å komme inn. Anonymkode: 61808...045
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #14 Skrevet 27. juli 2019 Jeg ville ikke satset på bachelor i pedagogikk - med mindre du har tenkt å gå videre med master. Anonymkode: 61808...045 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #15 Skrevet 27. juli 2019 jeg ville ikke tatt pedagogikk. du får ingen tittel, det er ingen profesjon. ta opp fag, kom deg inn på en profesjonsutdanning slik som vernepleie, sosionom, barnevernsped., sykepleie. Da er du mer eller mindre sikra jobb Dette året ville jeg brukt til å ta opp fag og jobbe for å få inn penger. Sjekk alle muligheter du har for å få poeng, sjekk poenggrensene på samordna opptak og jobb beinhardt for å komme deg inn. Anonymkode: d4e5c...1ab
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #16 Skrevet 27. juli 2019 En bachelor i pedagogikk er dessverre ikke mye verdt. Da må du gå videre å ta master. Jeg ville helt klart ha tatt opp matte og prøvd å komme inn med 23/5 regelen. Det er få som kommer inn med realkompetanse, dessverre. Anonymkode: abbbb...89c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå