Gå til innhold

Folk som tør være ærlige på sosiale media om at alt ikke er perfekt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes disse er mer interessante og ekte enn de som bare skal vise hvor rosenrødt livet er. Nå mener jeg ikke å syte og klage og gjøre seg til offer. Men jeg har noe jeg føler jeg må innrømme, som folk kanskje ikke helt har forstått. Jeg vil gi en forklaring på hvorfor jeg har oppført meg litt som jeg har gjort. 

Jeg vil ikke gjøre det på en måte slik st jeg fisker etter komplimenter og trøst , men bare for å åpne meg litt. Vil heller ikke fremtså stakkarslig, men det er faktisk fakta. Er det noen med erfsring eller hva synes dere om det? 

Anonymkode: 408a0...dd6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei, ikke bruk tid og tanker på sosiale media. Det fucker opp hodet ditt, slett deg fra alle stedene. 

🙂 

Anonymkode: c5dfb...44e

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, ikke bruk tid og tanker på sosiale media. Det fucker opp hodet ditt, slett deg fra alle stedene. 

🙂 

Gang på gang på gang. Jeg spurte ikke dere som ikke bruker det. Hver eneste gang kommer en eller annen liksom slik jordnær person. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Sosiale media føkker opp hodet ditt. KG føkker opp hodet ditt. Nå går jeg ut i sola😎☀️

Anonymkode: 9acb3...364

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

🙂 

Neida, fucker ikke mer enn Kvinneguiden i hvert fall. 

Jeg er til dels enig med TS, men kjenner at jeg ikke orker de som bare skal sutre over migrene, svangerskapskvalme osv. Jeg kan godt dele mine nederlag, men prøver å gjøre det med humor og slett, og det tror jeg går inn hos flere.

Anonymkode: 2a424...983

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

*humor og snert. Pokkers autokorrekt.

Anonymkode: 2a424...983

• Liker 1
Gjest loveli
Skrevet

Helt ærlig driter jeg i hva andre folk legger ut på SoMe. Om de fremstiller seg perfekt tenker jeg at de har issues, fremstiller de alt negativt har de issues og tror folk jeg bryr meg om hva de spiser til middag eller om flyet deres er forsinket har de også issues.

Så ja, uansett hva du legger ut tenker jeg du har issues. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Syns ikke hva man poster på some sier noe om hvor ekte/uekte en person er. Mange bruker some som et sted hvor de deler fine ting som skjer og så sparer de de ikke så bra tingene til den innerste sirkelen. Min gamle tante Turi trenger ikke vite noe om min depresjon, eller mine nederlag, det trenger heller ikke gamle klassekompiser, bestemor, eller typen til kusina. Så jeg poster ikke noe om det på face. Tar det ansikt til ansikt med folk som har en personlig relasjon til meg som jeg omgås. Syns folk som deler alt mulig og sier de gjør det fordi de er ekte, og alle som ikke gjør det er falske, er irriterende umodne og navlebeskuende. Du kan ikke si noen er falske bare fordi de heller deler fjellturer og kaker enn ekteskapsproblemer og psykiske plager. 

Anonymkode: ac029...a47

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, loveli skrev:

Helt ærlig driter jeg i hva andre folk legger ut på SoMe. Om de fremstiller seg perfekt tenker jeg at de har issues, fremstiller de alt negativt har de issues og tror folk jeg bryr meg om hva de spiser til middag eller om flyet deres er forsinket har de også issues.

👍🏼

Anonymkode: 1d198...5ab

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Syns ikke hva man poster på some sier noe om hvor ekte/uekte en person er. Mange bruker some som et sted hvor de deler fine ting som skjer og så sparer de de ikke så bra tingene til den innerste sirkelen. Min gamle tante Turi trenger ikke vite noe om min depresjon, eller mine nederlag, det trenger heller ikke gamle klassekompiser, bestemor, eller typen til kusina. Så jeg poster ikke noe om det på face. Tar det ansikt til ansikt med folk som har en personlig relasjon til meg som jeg omgås. Syns folk som deler alt mulig og sier de gjør det fordi de er ekte, og alle som ikke gjør det er falske, er irriterende umodne og navlebeskuende. Du kan ikke si noen er falske bare fordi de heller deler fjellturer og kaker enn ekteskapsproblemer og psykiske plager. 

Helt enig.

Ts, hvis du føler du bør forklare din oppførsel, snakk med de det er aktuelt å snakke med, eller send dem en personlig melding. Ikke brett ut sensitiv informasjon om deg selv til alle og enhver, det er ikke mer kult enn et "rosenrødt liv"

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Helt enig.

Ts, hvis du føler du bør forklare din oppførsel, snakk med de det er aktuelt å snakke med, eller send dem en personlig melding. Ikke brett ut sensitiv informasjon om deg selv til alle og enhver, det er ikke mer kult enn et "rosenrødt liv"

Sensitiv og sensitiv.... skal ikke akkurat skrive om voldtekt. Men om depresjonen, selvbildet. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Sensitiv og sensitiv.... skal ikke akkurat skrive om voldtekt. Men om depresjonen, selvbildet. 

Hvis det ikke er sensitiv i din verden, da vet jeg ikke hva jeg skal si..

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, Fiskegrateng skrev:

Hvis det ikke er sensitiv i din verden, da vet jeg ikke hva jeg skal si..

Ikke alle som synes alt sånn er så privat 😊 

Anonymkode: b26db...5f3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør du da om hvordan du skal poste det? Da poster du det vel på samme måte som andre uprivate ting du poster 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde du var ts. Sorry. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, nei og atter nei. Det finnes ingen fordeler ved å dele slikt på sosiale medier. Du kan nå tenke ditt om de som poster bare positive sider av livet sitt på sosiale medier, men det er sosialt selvmord å utlevere sykdomshistorikk. Èn ting er små faktaoppdateringer om behandlingsprogresjon, for eksempel ved kreft, men en annen ting er jo å blottlegge seg totalt til ukjente og kjente på sosiale medier. Nei, bare nei. 

Anonymkode: a497e...cc6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes disse er mer interessante og ekte enn de som bare skal vise hvor rosenrødt livet er. Nå mener jeg ikke å syte og klage og gjøre seg til offer. Men jeg har noe jeg føler jeg må innrømme, som folk kanskje ikke helt har forstått. Jeg vil gi en forklaring på hvorfor jeg har oppført meg litt som jeg har gjort. 

Jeg vil ikke gjøre det på en måte slik st jeg fisker etter komplimenter og trøst , men bare for å åpne meg litt. Vil heller ikke fremtså stakkarslig, men det er faktisk fakta. Er det noen med erfsring eller hva synes dere om det? 

Ikke alle som poster "fine ting" som bare "viser frem det rosenrøde". De fleste viser frem livet slikk slik det er, for shocker: Mange er faktisk superlykkelige og har det bra,  og legger ut representative bilder av dette.

Samme hva man legger ut, sålange man ikke lyver - og det er like mange som lyver face to face/pynter på sannheten der som på SoMe. Soaliale medier er jo til for å legge ut bilder og dele ting med familie og venner. Enten om livet ditt er kjipt, eller nærmest perfekt.

5 timer siden, loveli skrev:

Er jo det SoMe er til. Om du ikkeliker det, er det jo du som har issues som sitter å har apper du ikke bruker/liker og dømmer andre.

Anonymkode: ee1c8...6c1

• Liker 2
Skrevet (endret)

I SoMe deler jeg det alle - familie, kolleger, venner og fjernere bekjente - kan se, og som jeg tror hvertfall i noen grad er av interesse for, eller kan kalle på en smil hos, en del av dem. De aller fleste av dem har like liten interesse av eller behov for å vite om mine problemer som jeg har av deres. Det bety ikke at jeg rosemaler tilværelsen min, det er de samme sosiale mekanismene man forholder seg til ellers i livet. Da jeg traff en gammel klassevenninne jeg ikke hadde sett på 20 år på gata i vinter, utvekslet vi noen høflighetsfraser om hvordan livet gikk, jeg begynner jo ikke å legge ut til henne om sykdommen jeg har slitt med de siste årene. Vi deler ikke alt med alle, uansett medium, og lite er pinligere enn de som deler i overkant mye om plager og problemer til perifere bekjentskaper. 

Endret av Daria
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle som poster "fine ting" som bare "viser frem det rosenrøde". De fleste viser frem livet slikk slik det er, for shocker: Mange er faktisk superlykkelige og har det bra,  og legger ut representative bilder av dette.

Samme hva man legger ut, sålange man ikke lyver - og det er like mange som lyver face to face/pynter på sannheten der som på SoMe. Soaliale medier er jo til for å legge ut bilder og dele ting med familie og venner. Enten om livet ditt er kjipt, eller nærmest perfekt.

Er jo det SoMe er til. Om du ikkeliker det, er det jo du som har issues som sitter å har apper du ikke bruker/liker og dømmer andre.

Anonymkode: ee1c8...6c1

Jeg er enig i at noen mennesker er lykkelige. Og det er ikke min business om de er det eller ikke. 

Men , nå vet ikke jeg on det har med saken å gjøre, men mamma og store deler av de jeg er oppvokst med sier alltid at man skal ignorere rosenrøde bilder, fordi folk er ikke så lykkelige som det ser ut. Mulig det er snev av missunnelse hun ikke vil innrømme for seg selv, for hun har ikke vært bare heldig for å si det sånn. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i at noen mennesker er lykkelige. Og det er ikke min business om de er det eller ikke. 

Men , nå vet ikke jeg on det har med saken å gjøre, men mamma og store deler av de jeg er oppvokst med sier alltid at man skal ignorere rosenrøde bilder, fordi folk er ikke så lykkelige som det ser ut. Mulig det er snev av missunnelse hun ikke vil innrømme for seg selv, for hun har ikke vært bare heldig for å si det sånn. 

Du viser tydelig at du ikke er egnet for det sosiale media kan gjøre med deg psykisk, så det beste for deg er å holde deg langt unna. Bruke tiden din på noe som er bra for deg i stedet.

Strikk en genser til vinteren, gå deg en tur i naturen uten musikk på ørene 🙂 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...