Gå til innhold

Korleis fungerer angreretten på forsikring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eg tegna forsikring når eg vart oppringt av ein representant. Tegna den over telefon, detaljene vart litt diffuse. Eg er usikker på om eg eigentlig vil ha den, kanskje. Eg har bedt om å få tilsendt forsikringstilbodet på epost sånn at vi kan ta eit informert val. Eg ser at forsikringa er aktivert men aner ikkje kva den dekker konkret. Korleis fungerer angreretten her? Eg har lest litt i veileder for angrerett lova og blir heilt svimmel. 

Korleis angre? 😺

Anonymkode: a0d45...9c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ringt inn til de og sagt at jeg sier opp. Jeg vet ikke noe særlig om lovverket, men erfaringsmessig er det to uker angrefrist på slike avtaler (da tenker jeg på feks strøm, mobilabonnement etc.) En forsikring bør man jo dog få lov til å si opp når som helst

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Anzii said:

Jeg ville ringt inn til de og sagt at jeg sier opp. Jeg vet ikke noe særlig om lovverket, men erfaringsmessig er det to uker angrefrist på slike avtaler (da tenker jeg på feks strøm, mobilabonnement etc.) En forsikring bør man jo dog få lov til å si opp når som helst

Ja oki, då ringer eg på måndag. Vil gjerne lesa kva eg har sagt ja til først eigentlig. Synest det er rart at dokumenta ikkje ligger på mine sider, mail eller i søppelpost. Eg har ikkje signert noko eller betalt. Eg har samtykket over telefon og nå angrer eg pga mangel på informasjon. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja oki, då ringer eg på måndag. Vil gjerne lesa kva eg har sagt ja til først eigentlig. Synest det er rart at dokumenta ikkje ligger på mine sider, mail eller i søppelpost. Eg har ikkje signert noko eller betalt. Eg har samtykket over telefon og nå angrer eg pga mangel på informasjon. 

Ja ring de! Og om de spør hvorfor kan du jo bare være ærlig. De lovet deg tross alt dokumentasjon du ikke har fått. Dårlig syns jeg! 

Skrevet

Salg over telefon medfører bestandig angrerett. 

Det kan være de forsøker på å fakturere deg for de dagene du har hatt forsikringen. Det tror jeg ikke de har anledning til, men er litt usikker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har 14 dager angrerett ved fjernsalg. Du skal også motta umiddelbart et skriftlig tilbud på det dere ble enige om over telefon, i tillegg et angrerettskjema. Får du ikke angrerettskjema og informasjon om angrerett skriftlig har du betydelig lengre angrefrist. Du skal ikke betale noe. Du har en god sak. 

Anonymkode: 4f7b2...563

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, Anzii said:

Tusen takk.

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har 14 dager angrerett ved fjernsalg. Du skal også motta umiddelbart et skriftlig tilbud på det dere ble enige om over telefon, i tillegg et angrerettskjema. Får du ikke angrerettskjema og informasjon om angrerett skriftlig har du betydelig lengre angrefrist. Du skal ikke betale noe. Du har en god sak. 

Anonymkode: 4f7b2...563

Tusen takk.

No vart eg meir klok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...