Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Jeg har saumfart nettet etter informasjon som sier noe om angrerett på prosuktbytte/ny avtale fra samme leverandør, men finner lite.. 

En strømleverandør oppsøkte meg på døra og solgte meg prismatchavtale. Det har ikke vært problemfritt, mye rot og krediteringer. De bekreftet skriftlig at juli var lagt inn med tilbudet jeg hadde sendt dem. Får tilfeldigvis ved en annen henvendelse beskjed om at det ikke ligger inne en avtale og vi er lagt ute i juli. Jeg kaster meg rundt og leter opp en avtale som er lik på pris og sender inn. Får så bekreftelse med informasjon om binding og bruddgebyr. Det hadde jeg ikke fått med meg i kampens hete, for så god er ikke den avtalen om det er binding på den.. Angrer selvfølgelig, men de sier at det ikke er lov å angre på produktbytte når jeg er eksisterende kunde.. Kanskje riktig det men noen som vet med sikkerhet? 

Trodde produktbytte innebærer oppsigelse av gammel avtale og inngåelse av ny? Og det kan man ikke angre på? 

Hva om jeg ikke har mottatt opplysninger om angrerett eller angrerettskema da jeg inngikk avtalen ved dørsalget. Kan jeg benytte meg av forlenget angrefrist? 

På forhånd takk for innspill. Vet at jeg skulle lest det med liten skrift bedre, pleier ikke være så dum. 

Anonymkode: b9593...fab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...