AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #1 Skrevet 26. juli 2019 Hei! Er nå 28 år, har fått de to barna jeg skal ha (siste er 3 år). Jeg har aldri vært tynn, men gjennom hele ungdomstiden har jeg vært normal og hatt normal bmi. Da jeg var 17-18 år la jeg dessverre på meg mye på et år, tipper at 15 kilo er ganske nøyaktig gjettet. Med knappe 1,5 meter i høyde utgjorde disse 15 kiloene forskjellen på normalvektig og tykk. Kom meg heldigvis ned en 10 kilo (men ikke normalvektig) og har siden da jojo-et litt opp og ned. Problemet er bare at når jeg går ned, så blir jeg egentlig bare slapp i huden. Delvis skyldes det nok overvekt over lang tid, men to svangerskap har også satt sine spor. Mister da motivasjonen lenge før vektmålet er nådd. Fordi jeg ikke føler jeg ser bedre ut, snarere tvert om. Treningssenter er ikke helt meg, i tillegg til at jeg nå er i en fase i livet med små barn der jeg ikke føler at å få til jevnlig trening på treningssenter er utfordrende. Men jeg har aktiv jobb og tar meg en halvtimes joggetur ofte, i tillegg at hunden også må få sin trim og da blir det en gåtur på meg også, selv om dette sannsynligvis ikke gjør meg fastere. Har treningsstrikk, kanskje det finnes noen gode øvelser jeg kan gjøre hjemme som hjelper på ufast hud? Har noen andre vært i samme situasjon og følt at kroppen ikke hang med vekttapet? Ble det bedre? Har nå bestemt meg for å skjerpe kostholdet og prøve å bli kvitt litt feriekos + 10 kilo. Men er redd for å komme meg ned noen kilo for så å føle at jeg blir mindre fast, og deretter gi opp. Anonymkode: c8eb7...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #2 Skrevet 26. juli 2019 Noe løs hud må man regne med, spesielt om man har mye overvekt. At man har vært gravid hjelper dessverre ikke på, men gi det tid. Noe vil gå seg til naturlig, resten får du enten venne deg med eller fjerne kirurgisk. Anonymkode: 13f3a...594
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #3 Skrevet 27. juli 2019 Styrketrening og tid hjelper. Forsøke å holde vekten stabil. Trene og spise sunt og nok mat ved siden av så får du økt muskelmasse som ihvertfall kan bidra til å stramme opp ved at det fyller ut under huden. Tror ikke joggeturer er like effektivt. Finnes masse programmer på nett fks YouTube. Og så må du kanskje leve med noe av den løse huden. Anonymkode: 8ebef...7e3 2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #4 Skrevet 27. juli 2019 Tid er din venn her. Fortsett som du gjør, spis sunt og næringsrikt, og huden vil etterhvert henge med på prosessen. Allikevel så må jeg påpeke at det også er vanlig med litt løs hud, spesielt etter overvekt og svangerskap ☺️ Anonymkode: 8bfd5...357
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #5 Skrevet 27. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Styrketrening og tid hjelper. Forsøke å holde vekten stabil. Trene og spise sunt og nok mat ved siden av så får du økt muskelmasse som ihvertfall kan bidra til å stramme opp ved at det fyller ut under huden. Tror ikke joggeturer er like effektivt. Finnes masse programmer på nett fks YouTube. Og så må du kanskje leve med noe av den løse huden. Anonymkode: 8ebef...7e3 Takk for svar. Vekten har vært høvelig stabil egentlig, men har hatt 3 kilo opp/ned de siste årene. Gjerne opp litt i ferier, og ned etterpå. Men ble operert høsten 2018 og da opphørte all mulighet for fysisk aktivitet over en periode på flere måneder. Ble litt flere kilo da gitt. Har ikke brydd meg nevneverdig om de kiloene siden jeg er «dvask» uansett - men jeg ønsker en normalvekt nå. Vet du om noen flinke guruer som gjør styrketrening med strikk som jeg kan følge med på på Youtube? Mannen er kjempeflink og hadde nok velvillig latt meg trene på treningssenter hver dag altså, men med en del hjemmekontor som jeg tar på kveldstid så ser jeg jo at akkurat nå vil ikke regelmessig trening på treningssenter være gjennomførbart. Om noen år når barna er eldre vil dette være enklere å få til. Anonymkode: c8eb7...0cc
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #6 Skrevet 27. juli 2019 Tyngre styrketrening er det eneste som muligens kan reversere noe av det.. Anonymkode: ffdde...16a
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #7 Skrevet 27. juli 2019 Cryoterapi? Funker veldig bra, jeg har gått inn masse cm rundt magen. Anonymkode: f08f3...9e1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #8 Skrevet 27. juli 2019 Anbefaler å trene styrke jeg også. Anonymkode: d850c...fb5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #9 Skrevet 28. juli 2019 Sjekk kriweb, siljetorp og treningsfrue på Instagram, og sjekk gjerne hashtagene som brukes for å finne andre brukere som viser effektiv og enkel hjemmetrening med strikk osv. Anonymkode: 13f3a...594
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå