Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ikke ta imot jesus skrev:

Slikt skulle vært forbudt å gå med, tragisk slik norge har blitt... tar vi nordmenn på oss en finlandshette om vinteren i 30 kuldegrader kommer pst, militæret+++ med fulle ressurser mens de kan pægå med burka og hidjab hvor mindre av trynet synes enn det som syntes med en finlandshette....

Og nei, jeg er ingen rasist men mener det ikke har noe her i landet å gjøre! Og om det skal være lov skal faen en finlandshette også være lovlig!!

Du kan ikke sammenligne en hijab med findlandshette. En  hijab dekker håret, mens en finlandshette dekker ansiktet. Niqab derimot, det dekker ansiktet, og det er helt hinsides at noen kvinner bruker niquab, de bruker det "frivillig" de også. 

Anonymkode: a2d26...183

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Familytree
Skrevet

Jeg tror personlig at hijab er et symbol på undertrykkelse fra mann til kvinne, men hvis kvinnen foretrekker å beholde dette, har vi ingen rett til å forby henne. Jeg vil ikke gå nedover gaten for å stjele hijabs fra muslimske kvinner. Han ville gjort samme skade som muslimske menn undertrykkende dem. Jeg hadde kontakt med muslimske kvinner og de fortalte at de bruker hijab etter eget valg, og fordi samfunnet deres ønsker det. Det er vondt å vite at de ikke kan vise kroppen sin fritt, men vi må også forstå at det er deres oppfatning av renhet i tro. Allah vil at kvinner skal dekke kroppen hans. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilde? Jeg har hele familien min som kilde :) 

Anonymkode: 8fd7f...365

Hele familien din utøver press for at kvinnene skal ikle seg et undertrykkende symbol. Ofte er det kvinnene som er verst.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...