Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Muslimske kvinner bør ha rett til å ha på seg hijab. Vi kan ikke tvinge dem til å ikke bruke hijab. Hvis vi tvinger dem til å ikke bruke hijab, er vi da egentlig bedre enn ISIS? Folk som mener hijab må tvinges ut av muslimiske kvinner kan ikke kalle seg gode mennesker etter min mening.

Anonymkode: 8fd7f...365

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmmm. Men ønsker egentlig kvinner å ha på seg hijab, eller er de oppdratt til å ville det? I utgangspunkt så bruker de hijab for at menn ikke skal fristes. Altså de pakker seg inn for at mannen skal slippe å ta ansvar for sine seksuelle drifter. 

Anonymkode: 8fc46...4e0

• Liker 6
Gjest Familytree
Skrevet

Hijab er en del av deres tro og kultur. I tillegg til å ha dypere symboler, er det som om de forbød norske kvinner å bruke bunaden. Det er ikke det samme, men det er likt

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muslimske kvinner bør ha rett til å ha på seg hijab. Vi kan ikke tvinge dem til å ikke bruke hijab. Hvis vi tvinger dem til å ikke bruke hijab, er vi da egentlig bedre enn ISIS? Folk som mener hijab må tvinges ut av muslimiske kvinner kan ikke kalle seg gode mennesker etter min mening.

Nå er det strengt tatt slik at det blir tvunget kvinner...

Du mener vel det er greit å gå med nazisymboler også.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, jabx said:

Nå er det strengt tatt slik at det blir tvunget kvinner...

Du mener vel det er greit å gå med nazisymboler også.

Har du kilde? Jeg har hele familien min som kilde :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser barna nede i 6-års alderen bruker dette klesplagget.

Anonymkode: c7576...c38

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hmmm. Men ønsker egentlig kvinner å ha på seg hijab, eller er de oppdratt til å ville det? I utgangspunkt så bruker de hijab for at menn ikke skal fristes. Altså de pakker seg inn for at mannen skal slippe å ta ansvar for sine seksuelle drifter. 

De fleste kvinner ønsker å ha på seg hijab. Søstera mi, for eksempel, bruker hijab, til tross for at vi lever i et fritt land.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ser barna nede i 6-års alderen bruker dette klesplagget.

Anonymkode: c7576...c38

De er ikke gode foreldre, hva mer kan jeg si? De finst i alle kulturer.

AnonymBruker
Skrevet

Kim-Jong Un fikk 100% av stemmene i Nord Korea ved siste valg. Og spør du velgerne, har alle stemt på han av egen fri vilje og fordi de vil. Og det er faktisk sant, i Nord Korea trenger ingen å tvinges til å stemme på Kim-Jong Un. Bare spør en hvilken som helst psykolog.

Det samme er det med hijab, barna er oppdratt på en sånn måte at ingen trenger å "tvinges" til å bære det.

Anonymkode: e853d...a35

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kvinner ønsker å ha på seg hijab. Søstera mi, for eksempel, bruker hijab, til tross for at vi lever i et fritt land.

Hvorfor ønsker hun det? Hvem har fortalt henne at dette er et plagg hun bør bruke?

Anonymkode: 30fa6...a77

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har møtt mange kvinner som ønsker å ta av seg hijaben. De prøver, men etter noen måneder tar de den på igjen.

Hvorfor: De oppdaget at livet ble veldig vanskelig uten. De og familien ble fryst ut. Ingen ville snakke med de igjen. Fedre og brødre får stadig spørsmål om hva som har gått av datteren/søsteren deres, har hun blitt prostituert?

Til slutt tar de fleste den på igjen...av helt fri vilje.

Tja.

Anonymkode: ab57c...bd3

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer, det er vel for at de ikke skal få sperm i håret, siden muslimske menn ikke klarer å kontrollere seg. Ganske sykt, og perverst ikke minst! Syns damer skal få kle seg som de vil, men jeg syns det er trist når jeg ser små barn i hijab. Hvor fucked up er ikke det? 

Litt rart at jeg har aldri gått i hijab, og jeg har aldri fått sperm i håret heller. Er det virkelig så vanlig blant muslimske menn? 

Anonymkode: 04196...5a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Muslimske kvinner uten hijab må løftes fram i samfunnet. De er dårlig representert og nesten usynlig. Folk flest (og spesielt muslimer) trenger å å bli eksponert for muslimske kvinner uten hijab for å se at det er mulig å være muslimsk uten å hijab. Det å være muslimsk kvinne uten hijab må i større grad normaliseres gjennom å løftes fram i media, filmer, kunst, mote osv.

Anonymkode: ab57c...bd3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor ønsker hun det? Hvem har fortalt henne at dette er et plagg hun bør bruke?

For det første det heter hijab. For det andre: hvis du ikke vet hvorfor muslimske kvinner bruker hijab i 2019, så lurer jeg på hva du lærte på skolen? o.O 

AnonymBruker
Skrevet

For det første det heter hijab. For det andre: hvis du ikke vet hvorfor muslimske kvinner bruker hijab i 2019, så lurer jeg på hva du lærte på skolen? o.O 

Jeg vet det heter hijab og synes det er en uting. Kvinner som bruker dette virker veldig undertrykket. Om de ikke er det kan de velge å ta den av eller ikke ta den på.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kim-Jong Un fikk 100% av stemmene i Nord Korea ved siste valg. Og spør du velgerne, har alle stemt på han av egen fri vilje og fordi de vil. Og det er faktisk sant, i Nord Korea trenger ingen å tvinges til å stemme på Kim-Jong Un. Bare spør en hvilken som helst psykolog.

Det samme er det med hijab, barna er oppdratt på en sånn måte at ingen trenger å "tvinges" til å bære det.

Anonymkode: e853d...a35

Nettopp. 

De blir opplært til å ha på seg hijab og det blir forventet at kvinner skal ha på seg dette. I noen muslimske land er det påbudt for kvinner å bruke dette hodeplagget. Hijab er heller ikke noe som koranen nevner, men det er menn i maktposisjoner som har bestemt at kvinner skal "gjemme" seg.

Jeg har ei venninne som er muslim og bruker hijab og selv om hun bruker det "frivillig", har hun fortalt meg at det blir forventet av henne og at hun føler seg som en dårligere muslim dersom hun ikke bruker hijab. Hun har brukt den siden hun var tenåring, så noe annet er uaktuelt for henne. At det er henne valg, er jo ikke sant, det var noen religiøse som tok valget for henne for lenge siden - men hun bruker den frivillig. 

Anonymkode: a2d26...183

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp. 

De blir opplært til å ha på seg hijab og det blir forventet at kvinner skal ha på seg dette. I noen muslimske land er det påbudt for kvinner å bruke dette hodeplagget. Hijab er heller ikke noe som koranen nevner, men det er menn i maktposisjoner som har bestemt at kvinner skal "gjemme" seg.

Jeg har ei venninne som er muslim og bruker hijab og selv om hun bruker det "frivillig", har hun fortalt meg at det blir forventet av henne og at hun føler seg som en dårligere muslim dersom hun ikke bruker hijab. Hun har brukt den siden hun var tenåring, så noe annet er uaktuelt for henne. At det er henne valg, er jo ikke sant, det var noen religiøse som tok valget for henne for lenge siden - men hun bruker den frivillig. 

Anonymkode: a2d26...183

Det her er noe jeg aldri kommer til å forstå, og tro meg jeg har prøvd. Har også pratet med flere muslimske jenter om dette, og de sier at det er en slags frivillig tvang. Jeg fatter bare ikke at muslimske menn kan ha så perverse tanker om HÅR???? Det er jo helt sjukt? At damer må skjule håret sitt, fordi menn kan få noen helt ville ereksjoner og sprute de i håret. Det er så drøyt at jeg har ikke ord. Jeg jobber i perioder i Midtøsten og det nytter ikke å diskutere med disse folka. Får mannfolk ereksjon så er det fordi damen er en hore liksom. Helt sykt. 

Anonymkode: 04196...5a1

• Liker 4
Skrevet

Slikt skulle vært forbudt å gå med, tragisk slik norge har blitt... tar vi nordmenn på oss en finlandshette om vinteren i 30 kuldegrader kommer pst, militæret+++ med fulle ressurser mens de kan pægå med burka og hidjab hvor mindre av trynet synes enn det som syntes med en finlandshette....

Og nei, jeg er ingen rasist men mener det ikke har noe her i landet å gjøre! Og om det skal være lov skal faen en finlandshette også være lovlig!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er koranen? Og hvor gammel er ideen om at kvinner skal gå med hijab?

Å si at hijab er frivillig er som å si at silikonpupper er frivillig. Ja, damene i begge grupper velger det selv fordi de føler det er riktig, men hadde de valgt det om det ikke fantes noen idealer i samfunnet forteller dem hvordan de bør se ut for å passe inn? I muslimske land er idealet godt påkledde damer, med tildekket hode/hår som ikke viser for mye kropp og frister mannen. I vestilge, ateistiske land er idealet lettkledde damer, med pen kropp og store pupper, som gjerne må være deilig og lett tilgjengelig. I begge tilfeller ønsker damene å passe mest mulig inn, og de velger å gjøre det som forventes av dem fra alle kanter. Med andre ord; de velger det tilsynelatende helt frivillig selv, men egentlig "velger" de det fordi det er det som gjør dem mest populære og mest verdt. Og begge idealene opprettholdes av kvinnene selv, så vel som mennene.

Anonymkode: 03173...86a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lært om hijab på skolen fordi hijab var ikke vanlig i Norge tidligere. Og hadde jeg lært om hujab på skolen tviler jeg sterkt på at vi hadde blitt lært av små jenter og kvinner må gå med hijab for at menn ikke klarer å styre lystene sine og at kvinner med synlig hår er horer som det er fritt frem å ta for seg av.

Anonymkode: a62f7...c65

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...