Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2005 #1 Skrevet 8. mai 2005 Jeg spiste ovnsbakt laks (kjempegodt!) til middag, men er dessverre blitt kjempekvalm etterpå. Finnes det noen gode råd? Cola funker jo, men har kun Tab Xtra i hus... Hva funker? Knekkebrød?
Sniglå Skrevet 8. mai 2005 #2 Skrevet 8. mai 2005 Et tips som jeg har fått, men ikke har prøvd selv, er saltsild visst tar knekken på kvalme... Av alle ting. Funker sikkert!
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2005 #3 Skrevet 8. mai 2005 Mener du saltsild som i det lakrisgodteriet? Eller i form av fisk? Jeg tok to knekkebrød meg magerost med karve. I tillegg kom kjæresten med et digert glass vann med isbiter, og jeg føler meg faktisk bedre, selv om jeg ikke akkurat var sulten.
Dru Skrevet 8. mai 2005 #4 Skrevet 8. mai 2005 Salt lakris hjelper faktisk. et er ikke uten grunn at de deler det ut på danskeferja når det er dårlig vær.
Gjest gjesta Skrevet 8. mai 2005 #6 Skrevet 8. mai 2005 jeg synes cola og salte ting (hva som helst, bare det er skikkelig saltsmak) hjelper. å være kvalm/spy er forøvrig det verste jeg vet, så god bedring Lilith!
Gjest synseren Skrevet 8. mai 2005 #7 Skrevet 8. mai 2005 Tørre ting som kjekt feks. Mariekjeks skal hjelpe mot kvalme. Også sitronbrus har jeg hørt skal hjelpe. Håper du kommer deg fort!!!! :-)
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2005 #8 Skrevet 8. mai 2005 Ryvita Multigrain hjalp litt, men ellers får jeg vel bare ta tida til hjelp.
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2005 #9 Skrevet 8. mai 2005 Det som hjelper aller mest og er sunnest av alt er ingefær! Trekk te av det. Skjær tynne skiver og kok opp vann. La trekke i 10 min. Drikkes! Så slipper du å
Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2005 #10 Skrevet 8. mai 2005 knekkebrød stabiliserer magen din så spyr du iallfall ikke
lillesky Skrevet 8. mai 2005 #11 Skrevet 8. mai 2005 Tørre kjeks. Jeg kjøpte sjøband (to band, noe sånn akkupressur-greier, eller hva det nå heter) på båt, og der sa de at man kunne bruke dem hjemme også. Lurt hvis du ofte blir kvalm. Ellers ville jeg lagt meg på senga og lukket øya litt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå