Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

er 5,2 i snitt bra nok etter vgs hvis man vil bli diplomat? Begynner siste året på vg og vil studere internasjonale relasjoner og etter det søke på aspirantskole...

Anonymkode: ff73c...80a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bra jobba🥳🥳 flink du har vært 👌

Anonymkode: d76a9...eec

• Liker 1
Skrevet

Om det er bra nok for hva? Ingen bryr seg om karakterene på vgs, gitt at du kommer inn på studiet du nevner (internasjonale relasjoner), så er det bl.a. hva du presterer der som betyr noe, samt hvilke kontakter du klarer å skaffe deg. Poenggrenser for slike studier er vel offentlige, så dette kan du nok finne ut selv på SO sine sider :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Er det oppmerksomhet eller skryt du er etter TS?

Anonymkode: 680e2...c30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen av delene???

Finner ingen steder på nett om hvilken karakterer som kreves for å komme inn på internasjonale relasjoner.... Så derfor spør jeg her... 😳

Anonymkode: ff73c...80a

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5,2 er jo helt greit, ikke nok til å komme inn på studiene med mest prestisje, men absolutt ganske bra, jeg fikk ikke så veldig mye bedre selv :)

Gjest Forumhei
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som ble sjalu🙄 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Forumhei said:

Noen som ble sjalu🙄 

Hvorfor i alle dager skal jeg være sjalu? Jeg er medisinstudent og hadde 6,0 i snitt. But nice try.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager skal jeg være sjalu? Jeg er medisinstudent og hadde 6,0 i snitt. But nice try.

Tror ikke det er tilfelle, da hadde man unnet andre et kompliment fremfor å uttrykke usikkerhet😉 har levd noen år😎

Anonymkode: d76a9...eec

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

Så du hadde en annen tråd om samme tema, derfor svarer jeg bare her.

Du kan søke aspirantskolen til UD når du har fullført universitet/høgskolestudie med karakterer A eller B. De tar inn bare 15 studenter, så det er de med mastergrad som har fortrinn. Du bør ha relevant praksis/arbeidserfaring og faglig relevant utenlandserfaring. 

Hva karakterene er for å komme inn på studie du vil etter vdg varierer sikkert fra år til år, men du skal nok ikke se bort fra at om snittet forblir det samme som du hadde nå, så kommer du inn.

Anonymkode: a5c01...fc4

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

6,0 i snitt? Jeg kom også inn på medisin men hadde ikke 6,0 i snitt. Så du fikk 6 i absolutt alle fag samt alle eksamener? Det er imponerende, svært få klarer det! De som gjør det havner som regel i riksdekkende medier, gjorde du også det? :)

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

6,0 i snitt? Jeg kom også inn på medisin men hadde ikke 6,0 i snitt. Så du fikk 6 i absolutt alle fag samt alle eksamener? Det er imponerende, svært få klarer det! De som gjør det havner som regel i riksdekkende medier, gjorde du også det? :)

Ingen klarer det uten hjelp. Akkurat som Lance Armstrong ikke vant Tour de France 7 ganger uten hjelp.

Anonymkode: 536b6...0f2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ved UiO trengte man i 2019 en poengsum på 54,3 for å studere internasjonale studier.  Dette er en oppgang på 0.5 poeng fra 2018. 5,2 er bra, men ikke godt nok for dette studiet.

Anonymkode: f020f...c9c

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ved UiO trengte man i 2019 en poengsum på 54,3 for å studere internasjonale studier.  Dette er en oppgang på 0.5 poeng fra 2018. 5,2 er bra, men ikke godt nok for dette studiet.

Anonymkode: f020f...c9c

At det var? Mener du at man med et snitt på 5,2 ikke vil klare å oppnå minst 54,3 poeng? Skal vel heller godt gjøres å unngå det :)

• Liker 2
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen klarer det uten hjelp. Akkurat som Lance Armstrong ikke vant Tour de France 7 ganger uten hjelp.

Anonymkode: 536b6...0f2

Hva slags hjelp? Korrupte lærere/sensorer? Leksehjelp fra foreldrene? Speed? Nei, hva? :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Hedersbrukeren skrev:

Nå er ikke jeg den du siterer, men nei, det er ikke alle som har behov for å eksponere seg på den måten i mediene. Man blir selvsagt ikke omtalt i mediene uten eget samtykke. Jeg fikk selv spørsmål om det engang, men sa nei til tross for mye press. 

Anonymkode: 35270...0fa

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke lese? Du har fått svar i den andre tråden.

Anonymkode: a7f2f...005

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg den du siterer, men nei, det er ikke alle som har behov for å eksponere seg på den måten i mediene. Man blir selvsagt ikke omtalt i mediene uten eget samtykke. Jeg fikk selv spørsmål om det engang, men sa nei til tross for mye press. 

Anonymkode: 35270...0fa

Fikk du også utelukkende seksere i alle fag? Fantastisk! Naturligvis kan man takke nei til å bli omtalt, det sier seg selv :)

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jada, og julenissen finnes. Du kan svare skikkelig. Personen som spør er mest sannsynlig kun 17/18 år gammel. Det er lov å være trivelig selvom en er anonym, klarer en ikke det så er det en god ting å droppe å svare

Anonymkode: 1c6e9...393

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...