Gå til innhold

Hvordan gå raskt ned i vekt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er en jente på 19 år som ikke føler seg så vell i den kroppen jeg har nå. Jeg er 169 høy og veier ca litt under 60 kilo. Jeg føler meg svært ubekvem med kroppen min og særlig nå på sommeren, hvor man viser mer kropp foran mange mennesker. Jeg har helt siden jeg kan huske alltid følt meg større enn alle andre rundt meg og jeg føler jeg har en del ekstra kilo her og der. Jeg gruer meg til å dra på sydenferie og ønsker å gå ned i vekt så fort som mulig. Jeg trenger alle mulige tips til hva som hjelper og hva som er effektivt. Er en aktiv jente som spiser sunn mat og skjønner ikke hvorfor jeg ikke går ned i vekt. 

Anonymkode: 6a096...b02

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uten å kunne si noe helt sikkert da jeg ikke har sett deg, vil jeg tro at du har en flott og fin kropp akkurat som den er. Det er kanskje mer din egen oppfatning av kroppen som burde endres. ♥️

Anonymkode: c99cd...244

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er rapportert. Du veier allerede for lite og ønsker å motivere til anoreksia-tips ser det ut som.

Anonymkode: 12632...066

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uten å kunne si noe helt sikkert da jeg ikke har sett deg, vil jeg tro at du har en flott og fin kropp akkurat som den er. Det er kanskje mer din egen oppfatning av kroppen som burde endres. ♥️

Anonymkode: c99cd...244

Takk for det! Vet jeg har noen ekstra kilo her  og der, men er så mange venner av meg som er slanke og jeg har så lyst til å se sånn ut. Vil føle meg vell i egen kropp og tror det hadde vært bedre for meg om jeg var noen Kilo mindre. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er rapportert. Du veier allerede for lite og ønsker å motivere til anoreksia-tips ser det ut som.

Ro deg ned... må være lov å spørre..

Anonymkode: cd0aa...3e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ro deg ned... må være lov å spørre..

Nei, det er det ikke. Du veier allerede for lite!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rapportert? Jeg veier ikke for lite, i følge min BMI er jeg på normal vekt, men jeg selv ønsker å miste noen kilo og det må det være lov til. Jeg ønsker på ingen måte med dette innlegget å motivere til anoreksia-tips, men jeg ønsker tips til hvordan jeg kan gå ned i vekt pga jeg sliter med det og synes ikke trening og sunt kosthold har hjulpet.

AnonymBruker
Skrevet

Trolletråd 

Anonymkode: a9089...c75

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg veier 94kg tror du svarte feil😂😂 la nå jenta få lov til å uttrykke seg som hun vill, om du er ening er en annen sak.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan gå å sjekke selv hva min BMI ligger på så kan du se at jeg har rett. Jeg må få lov å dele mine tanker og fortelle hvordan jeg føler det uten at du skal hate på meg og si at jeg motiverer til anoreksi. Jeg ønsker bare å få tips til hva jeg kan gjøre for å nå den vekten jeg ønsker slik at jeg kan føle meg vell. Hvis du har noe imot det så kan du jo bare gå ut av dette innlegget, i stedenfor å plage andre.

Skrevet

Det er helt normalt (dessverre) at en jente på din alder ikke er fornøyd med kroppen sin. Din BMI er 21, altså helt normal. Du bør ikke fokusere på å gå ned i vekt, men det er mulig å begynne med styrketrening for å få mer definerte muskler og en sterkere kropp.

Det du risikerer nå hvis du hiver deg på en ekstremdiett for å gå fort ned i vekt, kan være å tøyse til metabolismen og virkelig gå opp i vekt etterpå. Hvis du for eksempel spiser veldig lite, vil kroppen tro at du mangler mat og den vil sette alle kluter til for å få deg til å øke vekten. Blant annet gi deg mindre energi og øke sultfølelsen, noe som kan gjøre at du spiser mer og rører mindre på deg enn før slankekuren. Så da vil du gå opp igjen alle kiloene, og kanskje noen ekstra. 

Kan det være noe for deg å ha fokus på nok mat som er sunn og næringsrik samtidig som du styrker kroppen din med trening? Og ha fokus på å like deg selv, som du er. Enda det er enklere sagt enn gjort. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, gullhjerte skrev:

Det er helt normalt (dessverre) at en jente på din alder ikke er fornøyd med kroppen sin. Din BMI er 21, altså helt normal. Du bør ikke fokusere på å gå ned i vekt, men det er mulig å begynne med styrketrening for å få mer definerte muskler og en sterkere kropp.

Det du risikerer nå hvis du hiver deg på en ekstremdiett for å gå fort ned i vekt, kan være å tøyse til metabolismen og virkelig gå opp i vekt etterpå. Hvis du for eksempel spiser veldig lite, vil kroppen tro at du mangler mat og den vil sette alle kluter til for å få deg til å øke vekten. Blant annet gi deg mindre energi og øke sultfølelsen, noe som kan gjøre at du spiser mer og rører mindre på deg enn før slankekuren. Så da vil du gå opp igjen alle kiloene, og kanskje noen ekstra. 

Kan det være noe for deg å ha fokus på nok mat som er sunn og næringsrik samtidig som du styrker kroppen din med trening? Og ha fokus på å like deg selv, som du er. Enda det er enklere sagt enn gjort. 

Tusen takk for god hjelp! Vil det være bra for meg å spise små måltider men ofte ila dagen? Jeg er en småspist person til vanlig og i tillegg veldig kresen og dette gjør at jeg ikke spiser så variert. Kanskje jeg bør bli flinkere på det! Jeg liker å trene men foretrekker cardio fremfor styrke trening. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville fokusert på styrketrening for å få en strammere kropp med mer definerte muskler. Det ser både sunt og pent ut. Det som ikke ser så veldig bra ut er tynne jenter uten noe særlig muskler.

Det er jo ikke noe i veien med vekta, og det er bare tull å slanke seg når man er normalvektig. Vi er alle bygd forskjellig, og noen er tynnere enn andre naturlig. En jeg jobber med er ca like høy som meg, men veldig tynn. Om jeg skulle sett slik ut hadde jeg vært nødt til å sulte meg og dermed blitt alvorlig syk. Ikke sammenlign kroppen din med andres, du er bygd på din måte og de på sin. 

Anonymkode: 369ea...fc1

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...