Gå til innhold

Hvilke(n) farge(r) er stuen din?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Prosjektor

Hei KG'ere!

Jeg går med planer om å pusse opp stuen ganske snart, og trenger derfor tips og ideér til mulige løsninger! Jeg har lyst på en lys farge, og heller for tiden mot off-white/kremhvite vegger. Noen tips om andre farger som kan kombineres med slike nyanser av det hvite? Nå tenker jeg på hvilke(n) farge® jeg skal velge på gardiner, sofa, puter etc. Det meste kan jo i prinsippet kombineres med det hvite, så derfor ønsker jeg å høre hvilke farger dere har valgt, og om dere er fornøyde med resultatet, evnt. hvorfor/hvorfor ikke.

På forhånd sier jeg tusen takk til dere alle sammen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har forskjellige farger til hver årstid jeg:

Tåkegrønt med innslag av rosa om sommeren.

Brunt om høsten.

Rødt til jul..

..alt ettersom hva slags humør jeg er i når jeg skal bytte tekstiler og annet "stæsj" i stua.

Alt går til lyse farger så det er egentlig bare å ta det du føler for. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Prosjektor

Ja, tenker at jeg kommet til å bytte litt på fargene etter årstidene jeg også, Arwen! Og som du sier så kan jeg jo ved å velge en hvitnyanse kombinere med de fleste farger etter smak og lyst. Men sofaen bytter du vel ikke ut så ofte, regner jeg med..? Hvilken farge og stil har den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' tenker at jeg kommet til å bytte litt på fargene etter årstidene jeg også, Arwen! Og som du sier så kan jeg jo ved å velge en hvitnyanse kombinere med de fleste farger etter smak og lyst. Men sofaen bytter du vel ikke ut så ofte, regner jeg med..? Hvilken farge og stil har den?[/quote']

Helt enkel lys beige, så den bryter ikke den heller. Har 3+2

:)

må nok byttes når vi får barn men :wink:

Jeg kjøper forresten masse gardiner på ellos (av alle steder) der har de masse utvalg, og gode priser for oss som liker å bytte på. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har krem i stua, og lys toscana på kjøkkenet. Disse rommene går mer eller mindre i ett, og de to fargene matcher godt. I stua har vi lyse gardiner, mens vi på kjøkkenet har noen sprekere gardiner (lift) i en bruntone. Interiører vårt går stort sett i brunt, og det passer veldig godt sammen med fargene på veggen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Vi har fargen "dun" i dagligstua og på kjøkkenet (rommene har en stor åpning mellom seg). Jeg har gardiner som går i samme fargenyanser - mens tilbehøret nå går i knallgrønt! Kjekt med lyse farger, for da kan man jo bytte på "stasjet" etterhvert som man får nye impulser! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi har en lys eggeskallfarge på veggene på stua, den heter Skygge. Vi har eikeparkett og lys sofa og lyse gardiner. Akkurat nå har jeg knallrosa løper/duk/lys og puter, sist uke var det turkis. På høsten er det tyngre farger og til jul er det rødt.

Er strålende forhøyd med at alt er såpass nøytralt, for da koster det ikke mange hundrelappene å skifte farge. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en helt lys, varm gulfarge i stuen. Veldig pent. Jeg synes hvitt er så kaldt og kjedelig, men vil ikke ha altfor sterke farger heller og unngår mørke farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har sånn veldig mys beige. Fin i seg selv, men er endel røde bondemøbler i den stuen, noe som gjør at veggene ser ut til å ha rosaskjær... Ikke pent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvitt på veggene, kamelfarvet sofa, hvitt teppe, oransje transparente gardiner, lilla transparente gardiner (ikke sammen!) hvite puter osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sarah Jessica

Eggeskall på veggene. Bytter mellom cerise eller limegrønne duker/pyter/pyntegjenstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lyserosa strukturert tapet, noen grå og noen furu lister, sorte og grå gardiner. Møblene er for det meste lyse og hvite, bortsett fra en mørk blå stol.

Dette er skikkelig stygt! Og kun midlertidig. Vi gleder oss til å pusse opp til sommeren :ler:

Etter oppussingen blir det glatte vegger, en med mønstret tapet og resten blir sannsynligvis malt i en eller annen form for hvitt. Jeg syns det er fint med en kontrastvegg i stuen, den trenger ikke være tapetsert, men kan godt være malt i en kraftig gjerne litt mørk farge. Panel malt i lys toscana kommer aldri til å prege mine stuevegger... Fargen på møblene er ikke bestemt ennå. Duker og annet tilbehør og nips kommer jeg til å ha lite av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har lyserosa strukturert tapet, noen grå og noen furu lister, sorte og grå gardiner. Møblene er for det meste lyse og hvite, bortsett fra en mørk blå stol.

Dette er skikkelig stygt! Og kun midlertidig. Vi gleder oss til å pusse opp til sommeren :ler:

Etter oppussingen blir det glatte vegger, en med mønstret tapet og resten blir sannsynligvis malt i en eller annen form for hvitt. Jeg syns det er fint med en kontrastvegg i stuen, den trenger ikke være tapetsert, men kan godt være malt i en kraftig gjerne litt mørk farge. Panel malt i lys toscana kommer aldri til å prege mine stuevegger... Fargen på møblene er ikke bestemt ennå. Duker og annet tilbehør og nips kommer jeg til å ha lite av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har hvite vegger og svart sofa. Skifter stasj og gardiner alt etter humør og sesong. Er på vei inn i en rød fase. Kjenner nesten hvordan energien bobler..... Merkelig.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Prosjektor
Jeg syns det er fint med en kontrastvegg i stuen, den trenger ikke være tapetsert, men kan godt være malt i en kraftig gjerne litt mørk farge.

Vært inne på tanken selv, men er redd for at det skal bli for "voldsomt"? Så et program om oppussning på tv der de brukte kontrast farger til å lage ulike mønstre på den ene veggen. Synes resultatet ble kjempestillig, men vet ikke om det passer med den stilen jeg har tenkt å ha. (Hvilken stil? :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det kommer til å bli for voldsomt :-) . Så lenge du ikke har en typisk norsk og koselig stil med panel og Bohus-møbler passer det med en slik vegg(mener jeg da).

Hvis du allikevel ikke liker veggen, kan du jo bare male over igjen. Det er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kontrastvegg kan bli OK, men det kommer litt an på hvordan stua er da. Maler du kortveggen i en rektangulær stue i kontrast får du en vannvittig dybdeeffekt og stua blir lang og smal...............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...