AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #1 Del Skrevet 26. juli 2019 Hei! Jeg har nettopp begynt med Ritalin som medisin for ADHD og lurer derfor på om man må holde seg unna alkohol dersom man bruker denne medisinen. Er det slik at man må holde seg helt unna alkohol, eller kan man drikke litt? Håper på svar! Anonymkode: 15a9a...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. juli 2019 #2 Del Skrevet 26. juli 2019 I følge Felleskatalogen bør man holde seg helt unna alkohol under når man behandles med Ritalin. Ut over det er dette et spørsmål du bør ta opp med den som har skrevet ut medisinen til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #3 Del Skrevet 26. juli 2019 1 minutt siden, Leo skrev: I følge Felleskatalogen bør man holde seg helt unna alkohol under når man behandles med Ritalin. Ut over det er dette et spørsmål du bør ta opp med den som har skrevet ut medisinen til deg. Betyr det at hvis man må gå på det fast, så kan man ikke drikke alkohol lengre? Er det ikke mulig å ikke ta medisin den ene dagen man skal drikke alkohol? Anonymkode: 15a9a...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #4 Del Skrevet 26. juli 2019 Prøvde å Mikse for mange år siden, merket ikke noe jeg Anonymkode: d89e2...8ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 26. juli 2019 #5 Del Skrevet 26. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Betyr det at hvis man må gå på det fast, så kan man ikke drikke alkohol lengre? Er det ikke mulig å ikke ta medisin den ene dagen man skal drikke alkohol? Anonymkode: 15a9a...0df Hvis man tar en medisin hver dag og den ikke skal kombineres med alkohol, så betyr det at man ikke kan drikke alkohol lenger. Ut over det må du spørre den som har skrevet ut medisinen til deg for det er bare han eller hun som kan si noe om det du foreslår er forsvarlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #6 Del Skrevet 26. juli 2019 4 minutter siden, Leo skrev: Hvis man tar en medisin hver dag og den ikke skal kombineres med alkohol, så betyr det at man ikke kan drikke alkohol lenger. Ut over det må du spørre den som har skrevet ut medisinen til deg for det er bare han eller hun som kan si noe om det du foreslår er forsvarlig. Takk for svar! Skal ta det opp med legen min. Anonymkode: 15a9a...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #7 Del Skrevet 26. juli 2019 Jeg har gått på Ritalin siden jeg var 17 og er 36 nå,og jeg la aldri alkoholen på hylla. Jeg tar jo ritalin på dagtid og drikker på kvelden. Og leger jeg har hatt oppetter sier at dette selvsagt går fint. Jeg blander det jo ikke. Kjenner flere andre også som går på Ritalin og tar seg en fest i ny og ne eller en utepils i varmen Anonymkode: 7f8cd...627 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #8 Del Skrevet 26. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har gått på Ritalin siden jeg var 17 og er 36 nå,og jeg la aldri alkoholen på hylla. Jeg tar jo ritalin på dagtid og drikker på kvelden. Og leger jeg har hatt oppetter sier at dette selvsagt går fint. Jeg blander det jo ikke. Kjenner flere andre også som går på Ritalin og tar seg en fest i ny og ne eller en utepils i varmen Anonymkode: 7f8cd...627 Takk for svar! Nå ble jeg veldig lettet😅 er bare 20 år og kan ikke slutte å feste allerede nå eller ikke unne meg ett glass i ny og ne. Anonymkode: 15a9a...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #9 Del Skrevet 26. juli 2019 Dette skal du ikke spørre om her inne. Du skal snakke med legen din og følge det vedkommende råder deg til. Anonymkode: 6a43f...1fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 26. juli 2019 #10 Del Skrevet 26. juli 2019 Kjære trådstarter, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege.Papirfly, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg