Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

har värt sykemeldt i 4 mnd nå. Det har värt mye styr for å få arbeidsgiver til å sende inn inntektsmelding. 3 mnd tok det för de omsider fikk somlet seg til det. fikk selvfölgelig avslag på sykepengene , da jeg har 4000 for lite i inntektsgrunnlag. utrolig surt. 49000 er grensen, og jeg lå på 45000..nav sa jeg kunne pröve å få arbeidsgiver til å sende inn en inntektsmelding som var litt höyere, men det var ikke aktuelt nei sa hun på lönn..........utrolig surt. först somler de i 3 mnd , så avslag. har hatt store utgifter i forbindelse med sykemeldinga. legen vil jeg skal begynne å jobbe igjen, har vondt i beina ...og bör ikke belaste. föler ingen forstår. det er vel ingen vits i å klage på dette...

Anonymkode: 6de61...0bd

Hvorfor bruker du ikke norsk tastatur? 

Anonymkode: 0e1d6...d4f

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bruker du ikke norsk tastatur? 

Anonymkode: 0e1d6...d4f

Sverige har kuttet voldsom ned på velferdsordningene og det komme Norge til å gjøre også.

Anonymkode: 95afb...4f3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sverige har kuttet voldsom ned på velferdsordningene og det komme Norge til å gjøre også.

Hvorfor tror du det? Norge er vel ikke akkurat kjent for å følge Sverige, verken på godt eller vondt...

Anonymkode: bbedd...b6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

man bör absolutt ikke jobbe med betennelser, ofte förer det til kroniske plager. jeg vil ikke ödelegge beina mine resten av livet. bedre å bli helt frisk igjen !! plantar fascitt er en langvarig diagnose. går til fysio . 

Helt vanlig å jobbe med plantar fascitt, har jeg gjort i flere år. Hilsen sykepleier

Anonymkode: 08d03...bd4

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville egentlig ikke sykemeldes, men legen sa jeg måtte ...........

du tror jeg hörer på legen foran meg selv og min kropp ? så dum er jeg ikke. 

Hva mener du egentlig bortsett fra at du ønsker å være uenig med legen din?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du det? Norge er vel ikke akkurat kjent for å følge Sverige, verken på godt eller vondt...

Anonymkode: bbedd...b6a

Fordi de leter etter løsninger for å få ned utgiftene vi ikke har råd til. Vi er for få som jobber får å kunne forsørge alle de som ikke jobber.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sett deg i rullestol og kom deg på jobb! NAV kan dekke transport dersom det leder til at du faktisk jobber. OMG 🙄

Anonymkode: 799b6...ef3

• Liker 1
Skrevet (endret)

-

Endret av Husholdning1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

man bör absolutt ikke jobbe med betennelser, ofte förer det til kroniske plager. jeg vil ikke ödelegge beina mine resten av livet. bedre å bli helt frisk igjen !! plantar fascitt er en langvarig diagnose. går til fysio . 

Jeg har også plantar fascitt. Har ikke vært snakk om sykemelding for det. Man må bare tilrettelegge, det plikter arbeidsgiver å gjøre.

Anonymkode: 1b3f8...33c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om sykmelding med plantar fascitt. En av Liverpool-spillerne slet med det en sesong, men gikk bare glipp av noen kamper. Sier litt om hva man kan gjøre med diagnosen. Jeg har også hatt det i over to år, gikk på jobb hver dag.

Anonymkode: 3db8f...9c7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert derfor du har hatt det i 2 år ......

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har også hatt og får tidvis tilbake plantar fascitt. Det er helt forj... vondt. Men jeg har aldri vært sykemeldt for det. Riktignok sitter jeg i jobben min, men likevel ...

Jeg fulgte rådene jeg kunne lese meg til på nett og ble kvitt det etter en måned.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Blondie65 skrev:

Jeg har også hatt og får tidvis tilbake plantar fascitt. Det er helt forj... vondt. Men jeg har aldri vært sykemeldt for det. Riktignok sitter jeg i jobben min, men likevel ...

Jeg fulgte rådene jeg kunne lese meg til på nett og ble kvitt det etter en måned.

Vil gjerne høre om hvilke råd du fulgte! Synes det er så mange råd og det ene slår ihjel det andre.

Gjest Blondie65
Skrevet

Vil gjerne høre om hvilke råd du fulgte! Synes det er så mange råd og det ene slår ihjel det andre.

Jeg fulgte rådene jeg kunne lese meg til på nett. Hvor vanskelig er det? Jeg valgte selvsagt de som kommer fra offisielle norske helsesider.

Vesentlig er: Gode sko, alltid. Strekkøvelser. Føttene høyt.

AnonymBruker
Skrevet

Trykkbølgebehandling hos kiropraktor. Han teipet også foten. 

Tilpassede såler hos ortopedisk verksted. Ortoped søkte nav for meg, så betaler kun egenandel 4-500 kr og kan få to par såler pr år i ti år framover. 

Gode sko. Gode sko. Gode sko. 

Ingen sykemelding. 

Anonymkode: 3bd58...c65

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 26.7.2019 den 19.20, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med dette lenge, du kan ikke være sykemeldt i flere måneder pga dette?????

Anonymkode: 2b989...206

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får du ikke sykepenger fordi du har for lav inntekt? Den skjønner jeg ikke. Sykepenger er da ikke inntekts basert her i Norge. 

Anonymkode: 0ffab...fd5

AnonymBruker
Skrevet
På 26.7.2019 den 21.43, AnonymBruker skrev:

Helt vanlig å jobbe med plantar fascitt, har jeg gjort i flere år. Hilsen sykepleier

Anonymkode: 08d03...bd4

Husker du at man ikkje har lov å strø om deg med helsefaglige titler her? 

Hilsen petimeter :

Anonymkode: e95fa...990

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du ikke sykepenger fordi du har for lav inntekt? Den skjønner jeg ikke. Sykepenger er da ikke inntekts basert her i Norge. 

Anonymkode: 0ffab...fd5

Det stilles et krav til at den som mottar sykepenger må ha en årsinntekt som er høyere enn 50 % av daværende grunnbeløp. Om årsinntekten er under så får man avslag. ;) Det står klart og tydelig på NAV sine sider. Det er en av de første linjene som står der om du leser om sykepenger.

Skrevet
På 26.7.2019 den 17.44, AnonymBruker skrev:

har värt sykemeldt i 4 mnd nå. Det har värt mye styr for å få arbeidsgiver til å sende inn inntektsmelding. 3 mnd tok det för de omsider fikk somlet seg til det. fikk selvfölgelig avslag på sykepengene , da jeg har 4000 for lite i inntektsgrunnlag. utrolig surt. 49000 er grensen, og jeg lå på 45000..nav sa jeg kunne pröve å få arbeidsgiver til å sende inn en inntektsmelding som var litt höyere, men det var ikke aktuelt nei sa hun på lönn..........utrolig surt. först somler de i 3 mnd , så avslag. har hatt store utgifter i forbindelse med sykemeldinga. legen vil jeg skal begynne å jobbe igjen, har vondt i beina ...og bör ikke belaste. föler ingen forstår. det er vel ingen vits i å klage på dette...

Avslaget hadde du fått uansett. :) Det er fordi at du har jobbet for lite til å ha rett på sykepenger.
Om legen mener at du bør begynne å jobbe igjen, så skal jeg innrømme at jeg ikke ser problemet? Med en månedslønn på 3.750 kr i måneden så jobber du jo ikke akkurat mye? Du jobber antageligvis mellom 10-20 % i måneden? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...