Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har värt sykemeldt i 4 mnd nå. Det har värt mye styr for å få arbeidsgiver til å sende inn inntektsmelding. 3 mnd tok det för de omsider fikk somlet seg til det. fikk selvfölgelig avslag på sykepengene , da jeg har 4000 for lite i inntektsgrunnlag. utrolig surt. 49000 er grensen, og jeg lå på 45000..nav sa jeg kunne pröve å få arbeidsgiver til å sende inn en inntektsmelding som var litt höyere, men det var ikke aktuelt nei sa hun på lönn..........utrolig surt. först somler de i 3 mnd , så avslag. har hatt store utgifter i forbindelse med sykemeldinga. legen vil jeg skal begynne å jobbe igjen, har vondt i beina ...og bör ikke belaste. föler ingen forstår. det er vel ingen vits i å klage på dette...

Anonymkode: 6de61...0bd

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

har värt sykemeldt i 4 mnd nå. Det har värt mye styr for å få arbeidsgiver til å sende inn inntektsmelding. 3 mnd tok det för de omsider fikk somlet seg til det. fikk selvfölgelig avslag på sykepengene , da jeg har 4000 for lite i inntektsgrunnlag. utrolig surt. 49000 er grensen, og jeg lå på 45000..nav sa jeg kunne pröve å få arbeidsgiver til å sende inn en inntektsmelding som var litt höyere, men det var ikke aktuelt nei sa hun på lönn..........utrolig surt. först somler de i 3 mnd , så avslag. har hatt store utgifter i forbindelse med sykemeldinga. legen vil jeg skal begynne å jobbe igjen, har vondt i beina ...og bör ikke belaste. föler ingen forstår. det er vel ingen vits i å klage på dette...

Når du uansett ikke får sykepenger hadde det vel egentlig ikke så mye å si at arbeidsgiver somlet. Eller leser jeg mellom linjene at du ikke ville sykemeldt deg dersom du visste at du ikke ville fått sykepenger? I så fall er det kanskje like greit at du ikke får noe.

Endret av Traktor
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

jeg ville egentlig ikke sykemeldes, men legen sa jeg måtte . pga betennelse i begge bein. det tar tid å bli bra. törr ikke jobbe enda.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du har for lav inntekt til å få sykepenger burde du jo selv sjekket ut. Å skylde på arbeidsgiver her, er bare tull. 

Sykemelding får du og har du hatt, men sykepenger får du altså ikke. Nav kan ikke be arbeidsgiver feilrapportere, og arbeidsgiver kan heller ikke feilrapportere for å please deg. 

Sånn er livet. 

Anonymkode: d7e68...21d

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Avslag hadde du fått uansett, men det er utrolig respektløst av arbeidsgiver å ikke sende papirer til nav til sykepengeberegning. Ser flere sliter med dette. Det er hvertfall ingen som blir noe friskere av kreditorer på døren og trusler om å bli husløse. 

Anonymkode: c5052...73c

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville egentlig ikke sykemeldes, men legen sa jeg måtte . pga betennelse i begge bein. det tar tid å bli bra. törr ikke jobbe enda.

Jeg har ingen tro på at legen tvang deg til sykemelding. Det er uansett du som må levere som til arbeidsgiver. Det kunne du latt være og gått på jobb hvis det var det du ville

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

som sagt så ga arbeidsgiver blaffen i inntektsmeldinga, purret mange ganger. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg har ikke lyst på denne jobben mer, den er veldig slitsom. kan jeg söke ny jobb fordi om jeg er sykemeldt fra denne ?

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint an å jobbe med betennelser. Ser legen din mener det samme. Har kroniske betennelser flere steder selv, men kunne ikke ramle meg inn å ta sykemelding for det.

Anonymkode: 95afb...4f3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolker det som at hadde du visst at du ikke kom til å få sykepenger så hadde du ikke sykmeldt deg. Legen kan ikke tvinge deg til å ta ut sykemelding, det gjør du frivillig. Mange jobber mens de er syke, og det kan du og hvis du virkelig vil.

Anonymkode: a19d4...8e4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

man bör absolutt ikke jobbe med betennelser, ofte förer det til kroniske plager. jeg vil ikke ödelegge beina mine resten av livet. bedre å bli helt frisk igjen !! plantar fascitt er en langvarig diagnose. går til fysio . 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

man bör absolutt ikke jobbe med betennelser, ofte förer det til kroniske plager. jeg vil ikke ödelegge beina mine resten av livet. bedre å bli helt frisk igjen !! plantar fascitt er en langvarig diagnose. går til fysio . 

Men legen din mente du kunne begynne å jobbe. Har selv gått til fysio som ikke skjønte at jeg kunne jobbe, men går helt fint. Alt er et valg og jeg valgte å jobbe. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

du tror jeg hörer på legen foran meg selv og min kropp ? så dum er jeg ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

tror egentlig jeg sier opp jobben, så jeg kan få tid til å bli helt frisk. nå er det bare et mas om å jobbe uten at jeg er klar for det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

har uföretrygd, og takk gud for det. trenger ikke jobbe, og dette gikk ikke. 

AnonymBruker
Skrevet

Når du er sykemeldt gjelder ikke oppsigelsestid, så du kan egentlig bare si opp jobben. Om du kun har tjent kr 45 000, og ikke hatt inntekt tidligere år er det vel ikke vits å søke dagpenger heller. OM du kan ha rett på dagpenger ville jeg ringt nav på mandag og fått dem til å få tak i veileder på lokalkontoret. Forklar at du har blitt syk på grunn av jobben og trenger et mindre belastende yrke. Og be dem hjelpe deg med det. Du burde igrunn ringe om du ikke har rett på dagpenger også😉

Anonymkode: d32a1...edc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry, men nå skjønner jeg ingenting. Du har uføretrygd men vil ha sykepenger i tillegg? Og på grunn av noen skarve betennelser???

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Man kan helt fint jobbe med plantar fascitt. Hilsen kokk i 100% jobb med denne diagnosen samt kronisk beinhinnebetennelse i begge legger og forkalkninger på begge akillessener. 

Det finnes sokker som gjør plantar fascitt helt OK å leve med samt øvelser du kan gjøre for å forebygge. Såler kan man også skaffe via ortoped.

Bruk heller kiropraktor evt trykkbølgebehandling. Positivitet er bedre for helsa di enn fokusering på det negative.

Anonymkode: c18d8...ff3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare husk at du nå er over fribeløpet. 

Anonymkode: 0e1d6...d4f

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt at de ønsker å innskrenke uføretrygd/sykepenger. Dette går jo ikke. Om alle skulle tenke sånn kunne sikkert de fleste som jobber «slippe». Hvem skal da betale inn når alle tømmer kassen? Da er velferden vår over og alle blir fattige. Vi er avhengige at folk flest gidder å anstrenge seg, faktisk! 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...