Gå til innhold

Kan jeg ringe sjefen og etterlyse tilbakemelding hun lovet meg i dag?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt en stilling internt i bedriften jeg allerede jobber i og sjefen lovet i går at hun skulle ringe meg i dag og gi meg beskjed om jeg fikk jobben eller ikke. Nå har klokka blitt så mye at jeg tviler på at jeg kommer til å høre fra henne og jeg er skikkelig skuffet. Hun går ut i ferie i dag og blir borte i tre uker, og da jeg snakket med henne i går sa hun at hun ville at vi som har søkt skulle slippe å vente på svar til hun kommer hjem fra ferie og kom til å ringe oss i dag uansett. Jeg er fristet til å ringe henne nå, siden klokka har blitt såpass mye, men er redd for å virke masete, særlig om hun har gått fra jobben og sånn sett har tatt ferie.

Hva tenker dere? Har ventet på svar i snart tre uker, så begynner å bli slutt på tålmodigheten min. Særlig siden hun lovet å ringe alle søkerne i dag.

Anonymkode: d816e...7d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har hørt noe, har du sikkert ikke fått den. Men kan du kanskje heller sende en tekstmelding og spørre henne? Siden det er fredag ettermiddag osv.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, ti10 skrev:

Hvis du ikke har hørt noe, har du sikkert ikke fått den. Men kan du kanskje heller sende en tekstmelding og spørre henne? Siden det er fredag ettermiddag osv.

Hva skriver jeg da? Er redd for å virke masete, men samtidig sa sjefen i går at hun skulle ringe samtlige søkere i dag, uansett om hun kunne gi oss svar på om vi hadde fått jobben eller ikke, så vi visste det før helgen.

Skrevet

Noe sånt som "Hei! Bare lurte på om du har hørt noe ang. jobben jeg søkte på?" 

Og så takke og ønske god ferie når hun svarer :) 

AnonymBruker
Skrevet

Tipper noen andre har fått den, men så må de få bekreftelse på at vedkommende sier jat il jobbtilbudet før de kan fortelle det til de andre søkerne. 

Anonymkode: e27b2...f33

• Liker 3
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper noen andre har fått den, men så må de få bekreftelse på at vedkommende sier jat il jobbtilbudet før de kan fortelle det til de andre søkerne. 

Anonymkode: e27b2...f33

Ikke uvanlig, nei :)

AnonymBruker
Skrevet

Vanlig å ikke ringe tilbake eller høre fra seg.

Skal love deg at de tar kontakt om de er interessert i deg.

Anonymkode: c2645...547

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig å ikke ringe tilbake eller høre fra seg.

Skal love deg at de tar kontakt om de er interessert i deg.

Anonymkode: c2645...547

Les HI en gang til du! Det står jo at sjefen lovet å ringe TS i dag uansett utfallet!

Anonymkode: c4475...b7c

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les HI en gang til du! Det står jo at sjefen lovet å ringe TS i dag uansett utfallet!

Anonymkode: c4475...b7c

Kanskje TS sin leder har skjønt at det ikke er helt profesjonelt å gi avslag til de øvrige søkerne før den som ble innstilt som nr. 1 har takket ja? Da må hun jo lyse ut stillingen på nytt dersom vedkommende som fikk tilbudet takker nei. Sender hun ikke ut avslag før arbeidsavtalen er signert kan hun gi tilbud til den som er innstilt som nr. 2 dersom nr. 1 takker nei. 

Anonymkode: 388c3...b04

AnonymBruker
Skrevet

Ingen hørte noe i går. Jeg snakket med en kollega som var på jobb i formiddag og visstnok var sjefens leder som ansettelsen må avklares med borte både i går og torsdag, så sannsynligvis er ikke avgjørelsen tatt enda. Sjefen kunne i det minste sendt en melding og opplyst om dette, siden hun lovte oss beskjed i går. Jeg satt hjemme det meste av dagen og ventet på telefon siden jeg ikke hadde lyst til å ta den samtalen i det offentlige rom. Kollegaen min hadde hørt at vi som har søkt får beskjed fra sjefens leder til uka, så det ser heldigvis ut som vi slipper å vente helt til sjefen er tilbake om tre uker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...