prettylittlemisfit Skrevet 26. juli 2019 #1 Skrevet 26. juli 2019 (endret) Hva gjør dere med baby på dagen i denne varmen? Har ei på litt over 5 uker, og nå som det har bikka over 30 grader har vi bare vært inne siden det er alt for varmt ute, for både meg og babyen. I går kveld når sola var på vei ned og temperaturen var rundt 23 grader hadde vi henne i uv teltet i skyggen, men føler det er for varmt nå. Har kun bleie på, kjenner ofte etter i nakken om hun er varm eller kald, og jeg ammer hyppigere. Kan jeg ta henne med ut og ha henne i uv teltet i skyggen? Har ett lite plaskebasseng vi kan bade henne i for å kjøle henne ned, men det er vel alt for tidlig? Selv med kroppstemperert vann? (Som å bade henne inne, bare ute). Endret 26. juli 2019 av prettylittlemisfit
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #2 Skrevet 26. juli 2019 Vi holdt oss inne, med varmepumpen i kjølemodus, da vi hadde baby i varmebølgen i fjor. Om det er varmt i luften, blir det også varmt og tett i et telt, selv om det står i skyggen. Holdt på å gå på veggen, men det er ikke så lange perioden. Anonymkode: d3b01...ee6 3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #3 Skrevet 26. juli 2019 Om det er luftig og ikke for varmt ute i skyggen kan dere være der, du må kjenne om baby virker klam, varm eller slapp. Ellers er det best å oppholde seg inne på det verste, om det ikke er varmere inne da. Anonymkode: f1561...9bd
Kicki_90 Skrevet 26. juli 2019 #4 Skrevet 26. juli 2019 Holder henne inne, frem til det blir levelig temperatur ute. Syns det nesten er bedre med en kortermet body på, enn i bare bleie. Unntaket er når hun ligger på gulvet. Legger henne ofte uten bleie også da. 🙂 Frøkna her er 11 uker. Har uv-telt, men ikke benyttet det da jeg enten har vært ute med henne før kl. 9 på morgenen eller etter 19/20 på kvelden, og da kun i skyggen, bærende. Det er for varmt i skyggen her, blir badstue på verandaen vår, og med vegg på tre sider samt gjennomsiktig tak så blir luften stillestående i tillegg. Prøver å få henne til å sove litt ekstra på dagen, også ammes hun oftere. Her er vi obs siden hun blir litt slapp på dagen, men er kvikk på morgen og kveld, så tydelig at hun påvirkes av varmen. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #5 Skrevet 26. juli 2019 Jeg har en på 3 mnd, vi er nede i kjellerstua hele dagen nå.. Litt kjedelig å ikke kunne nyte de varme dagene, men men. Anonymkode: 96f3f...5f8
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #6 Skrevet 26. juli 2019 1 time siden, prettylittlemisfit skrev: Hva gjør dere med baby på dagen i denne varmen? Har ei på litt over 5 uker, og nå som det har bikka over 30 grader har vi bare vært inne siden det er alt for varmt ute, for både meg og babyen. I går kveld når sola var på vei ned og temperaturen var rundt 23 grader hadde vi henne i uv teltet i skyggen, men føler det er for varmt nå. Har kun bleie på, kjenner ofte etter i nakken om hun er varm eller kald, og jeg ammer hyppigere. Kan jeg ta henne med ut og ha henne i uv teltet i skyggen? Har ett lite plaskebasseng vi kan bade henne i for å kjøle henne ned, men det er vel alt for tidlig? Selv med kroppstemperert vann? (Som å bade henne inne, bare ute). Det verste man gjør med babyer i varmen er å ha bleier med plastikk, type engangsbleier på babyene. Plast holder på varmen og en engangsbleie på et lite barn dekker stor prosent av barnets kropp. Om babyen ikke er så varm i nakken kan hun likefullt bli overopphetet av bleien i nedre del av kroppen. Ta bleiene av og finn tøybleier eller la henne være naken. Husk og på å ikke dekke vognene med kalesje og teppe foran åpningen! Bare for å ha minnet om dette. Anonymkode: 7d9da...6e3
asterix Skrevet 26. juli 2019 #7 Skrevet 26. juli 2019 Vi har heldigvis soverom i kjelleren vi kan trekke oss tilbake til. Naken der og med vifte på blir det ok.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #8 Skrevet 26. juli 2019 Dypp dem i kaldt vann. Anonymkode: 395c2...e47
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #9 Skrevet 26. juli 2019 Hadde min naken på tepper på plenen i skyggen, og en liten bøtte med lunkent vann og klut. Og strøk over med våt klut. Dette var i fjor. Soving var verre, det ble noen bilturer og turer på kjøpesenter med AC... Anonymkode: 11ad7...4c3
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #10 Skrevet 26. juli 2019 Kan babyer avkjøles med kjølig vann i varmen? Altså,typ basseng? Anonymkode: bc30f...194
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #11 Skrevet 26. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan babyer avkjøles med kjølig vann i varmen? Altså,typ basseng? Anonymkode: bc30f...194 Kommer vel litt an på alder, men det er bedre å bruke kroppstemperert vann 🙂 Anonymkode: b8bca...b5d
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #12 Skrevet 26. juli 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer vel litt an på alder, men det er bedre å bruke kroppstemperert vann 🙂 Anonymkode: b8bca...b5d 3-4 mnd? Anonymkode: bc30f...194
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #13 Skrevet 26. juli 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3-4 mnd? Anonymkode: bc30f...194 Vår på 4 mnd har badet i basseng idag. Vet ikke temp men tipper rundt 25 grader. Han var blid og fornøyd hele tiden oppi der. Anonymkode: d9273...97f
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #14 Skrevet 26. juli 2019 Har en gutt på 8 uker og vi holder oss inne. Over 30 grader her idag. Har heldigvis AC. Anonymkode: 07358...ca9
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #15 Skrevet 26. juli 2019 Vi fikk barn i mai i fjor, og det var slitsomt gjennom sommeren. Jeg hadde henne ute i skyggen, gjerne på steder hvor det var litt trekk og behagelig for oss begge (hvis det var mulig å finne). Midt på dagen satt vi inne i kjellerstua, hvor det var i hvert fall litt i nærheten av svalt. Vi brukte ikke UV-telt, hun sprellet i bleia på et teppe i skyggen. Og i sola orket ingen av oss å være. Inne hadde vi masse vifter, det ble jo varmt der også. Opp mot 30 grader på på soverommet til tider, veldig ugreit, men det hjalp lite å sette opp vinduet når det var 30 grader ute også. Vi hadde ikke plaskebasseng, men jeg badet henne raskt i litt kjøligere vann (kanskje en grad eller to under kroppstemperatur) inne noen ganger, for å avkjøle når det var alt for varmt inne i huset også. Anonymkode: 10947...691
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #16 Skrevet 26. juli 2019 Vi er på hytte uten AC eller vifte med baby på 3 mnd. Bedre ute i skyggen der det er litt bris enn inne. Det har gått overraskende fint. På det varmeste lå hun med en lunket klut på brystet. Vi var også en liten tur i bæresele hvor hun kun hadde bleie og solhatt på. Armer Og overkropp var fullstendig inni selen men jeg dekket beina med en klut i musselin. Gikk også i skogen så var en del skjermet for sol 😊 hun sov på brystet og var i helt fin temp. Anonymkode: 4207d...353
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå