AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #1 Skrevet 26. juli 2019 Hei jeg syntes tbanen er sinnsykt dyrt. Betalte 370 for biletten og måndten ble ferdig så fort og nå må jeg kjøpe ny! Betaler 740 totalt på bare transport i to måndter! Syntes det er teit at folk går i tbane uten bilett, mens jeg kjøper. hva gjør dere? Kjøper dere bilett? Hvorfor/hvorfor ikke? Fortell historier Anonymkode: e2192...38b
Honey Dew Skrevet 26. juli 2019 #2 Skrevet 26. juli 2019 Selvsagt kjøper jeg billett. Jeg vil ikke falle så lavt at jeg stjeler fra mine medpassasjerer. 11
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #3 Skrevet 26. juli 2019 Nei jeg synes ingen burde kjøpe billett. Så faller hele transportsystemet sammen, og så må alle gå dit de skal. Anonymkode: 1d366...98c 5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #4 Skrevet 26. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei jeg synes ingen burde kjøpe billett. Så faller hele transportsystemet sammen, og så må alle gå dit de skal. Anonymkode: 1d366...98c Syntes det er dyrt, bør hvertfall vare 2 måndter når man betaler 370 Anonymkode: e2192...38b
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #5 Skrevet 26. juli 2019 Hvis du synes periodebilletten (månedskort) er dyrt så kan du prøve en kontroll om du reiser uten gyldig billett. Lenke til Ruter som forteller hva det koster når/om du blir tatt uten billett. Anonymkode: 53145...2c2 2
Gliffy Skrevet 26. juli 2019 #6 Skrevet 26. juli 2019 Jeg betaler full pris (750 tror jeg det er), men syns fortsatt ikke det er dyrt. 1
Daria Skrevet 26. juli 2019 #7 Skrevet 26. juli 2019 Selvsagt kjøper jeg billett, akkurat som om det ikke ville falle meg inn å stjele på butikken.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #8 Skrevet 26. juli 2019 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg syntes tbanen er sinnsykt dyrt. Betalte 370 for biletten og måndten ble ferdig så fort og nå må jeg kjøpe ny! Betaler 740 totalt på bare transport i to måndter! Syntes det er teit at folk går i tbane uten bilett, mens jeg kjøper. hva gjør dere? Kjøper dere bilett? Hvorfor/hvorfor ikke? Fortell historier Anonymkode: e2192...38b Sammenliknet med mange andre steder i verden, er 370 kr ikke dyrt. Anonymkode: ab0f3...e7d
Million Skrevet 26. juli 2019 #9 Skrevet 26. juli 2019 Jeg betaler hver eneste gang på t-bane og buss. Siden jeg ikke reiser daglig, har jeg elektronisk klippekort, så jeg drar det kortet over scanneren og betaler en billett før jeg går på banen. Noe så utrolig frekt som å snike på t-banen finnes nesten ikke. Å ikke betale for seg, for en tjeneste (transport) man benytter seg av??? Det burde vært mye høyere bøter, og langt flere kontroller. Så sinnsykt flaut å bli tatt i kontroll for folk da. Satt på bussen en gang og en mor med en 4 år gammel jentunge kom på bussen og bare stilte seg ved vinduet. Bussen var så full at hun ikke så kontrollørene før de snakket til henne. Da måtte hun ut med navn og adresse til kontrolløren i påhør av alle rundt henne på bussen. Jentungen sto bare der og så på moren sin og skjønte at noe var galt. Så pinlig å bli tatt i å "stjele en gratistur" i påsyn av sitt eget barn og en full buss med folk...! 4
Sylveon Skrevet 26. juli 2019 #10 Skrevet 26. juli 2019 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg syntes tbanen er sinnsykt dyrt. Betalte 370 for biletten og måndten ble ferdig så fort og nå må jeg kjøpe ny! Betaler 740 totalt på bare transport i to måndter! Syntes det er teit at folk går i tbane uten bilett, mens jeg kjøper. hva gjør dere? Kjøper dere bilett? Hvorfor/hvorfor ikke? Fortell historier Anonymkode: e2192...38b Hmmmmmm. Hvor gammel er du? 375 kr er jo månedsprisen for barnebillett i Oslo. 375 kr er ingenting - det er jo prisen på en bukse. Hva er argumentet for at det er dyrt? Om du reiser en gang hver eneste dag i løpet av 30 dagers perioden så blir prisen per reise 12,5 kr. 3
Sylveon Skrevet 26. juli 2019 #11 Skrevet 26. juli 2019 (endret) 17 minutter siden, Million skrev: Så sinnsykt flaut å bli tatt i kontroll for folk da. Satt på bussen en gang og en mor med en 4 år gammel jentunge kom på bussen og bare stilte seg ved vinduet. Bussen var så full at hun ikke så kontrollørene før de snakket til henne. Da måtte hun ut med navn og adresse til kontrolløren i påhør av alle rundt henne på bussen. Jentungen sto bare der og så på moren sin og skjønte at noe var galt. Så pinlig å bli tatt i å "stjele en gratistur" i påsyn av sitt eget barn og en full buss med folk...! Jeg så noen VGS-elever som ikke hadde fornyet månedskortene sine. De ble tatt i kontroll og siden de ikke var myndige så ble brevet og boten sendt til foreldrene. Pinlig. 🙄 Han ene freaket litt ut etterpå. "Nå kommer pappa til å skjønne at jeg har tatt pengene til månedskort hele tiden og sneket på bussen." Forsåvidt, litt kleint. Mange som prøver å "bryte" med kontrollørene for å komme av bussen og slippe å oppgi informasjonen sin. Husker en annen som satt og sa: Du kan ikke tvinge meg til å gi ut personlig informasjon om meg selv. Dra ditt pepperen gror. Endret 26. juli 2019 av Sylveon
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #12 Skrevet 26. juli 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Hei jeg syntes tbanen er sinnsykt dyrt. Betalte 370 for biletten og måndten ble ferdig så fort og nå må jeg kjøpe ny! Betaler 740 totalt på bare transport i to måndter! Syntes det er teit at folk går i tbane uten bilett, mens jeg kjøper. hva gjør dere? Kjøper dere bilett? Hvorfor/hvorfor ikke? Fortell historier Anonymkode: e2192...38b Buss og t-bane i Oslo er billig. Det koster 9 000,- for en voksen å ha månedsbilletter et helt år. Det koster mange ganger så mye å bruke og ha bil. Anonymkode: 4e571...e2a 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #13 Skrevet 26. juli 2019 Jeg kjøper trofast billett, men jeg syns godt ruter kunne hatt hyppigere kontroller utenfor sentrum (der jeg reiser). Jeg hadde gått veldig i pluss hvis jeg ikke kjøpte billett, for å si det sånn. Anonymkode: 3717e...77d 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #14 Skrevet 26. juli 2019 14 minutter siden, AnonymBruker said: Buss og t-bane i Oslo er billig. Det koster 9 000,- for en voksen å ha månedsbilletter et helt år. Det koster mange ganger så mye å bruke og ha bil. Anonymkode: 4e571...e2a Jeg kjøper heller 365-dagersbillett, sparer penger (koster i øyeblikket 7500) og trenger kun tenke på det en gang i året. Får også 75 kroner i bonus på kredittkortet når jeg kjøper billetten. For folk i full jobb er kollektivprisene i Oslo overkommelige. Hadde gjerne betalt litt ekstra om det gikk an å bli vaksinert mot ståplass, signalfeil og buss for bane. Anonymkode: eb003...69f 2
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #15 Skrevet 26. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper trofast billett, men jeg syns godt ruter kunne hatt hyppigere kontroller utenfor sentrum (der jeg reiser). Jeg hadde gått veldig i pluss hvis jeg ikke kjøpte billett, for å si det sånn. Anonymkode: 3717e...77d Jeg syntes de bør ha kontroll oftere så man får motivasjon til å faktis kjøpe bilett. Når du kun møter billettkontroll 3 ganger i året så er det ikke akkuratt veldig motiverende å kjøpe bilett Anonymkode: e2192...38b
OnFire Skrevet 26. juli 2019 #16 Skrevet 26. juli 2019 370 kr jo latterlig billig. Jeg betaler tre-fire ganger mer.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #17 Skrevet 26. juli 2019 Jeg sneik nesten alltid som barn og tenåring pga jeg ikke kjørte så ofte og ville heller spare de pengene. Nå som jeg kjører i hvert fall 5 ganger i uka har jeg jo så klart månedskort og det kunne ikke falt meg inn å snike istedenfor Anonymkode: bad1f...bc2
tussi84 Skrevet 26. juli 2019 #18 Skrevet 26. juli 2019 Vanlig mndskort for oslo ligger jo på litt mer enn 750 kr så vidt jeg husker. 375 er for barn, honnør. Student kort er vel ca midt i mellom. Det er bare en sone.. og det gjelder jo båt, tog, buss og trikk også, så lenge Du befinner deg innenfor sone 1. I tillegg er det ikke dyrt for deg å kjøpe tilleggsbillett om du vil reise noe lenger. I ditt tilfelle er det 12 eller 13 kroner per ekstra sone.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #19 Skrevet 26. juli 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg syntes tbanen er sinnsykt dyrt. Betalte 370 for biletten og måndten ble ferdig så fort og nå må jeg kjøpe ny! Betaler 740 totalt på bare transport i to måndter! Syntes det er teit at folk går i tbane uten bilett, mens jeg kjøper. hva gjør dere? Kjøper dere bilett? Hvorfor/hvorfor ikke? Fortell historier Anonymkode: e2192...38b Om du synes at honnør med kr 375,- pr. mnd er dyrt, så får du gå. For dyrt er det ikke. Anonymkode: 3fc89...44f 1
Daria Skrevet 26. juli 2019 #20 Skrevet 26. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg syntes de bør ha kontroll oftere så man får motivasjon til å faktis kjøpe bilett. Når du kun møter billettkontroll 3 ganger i året så er det ikke akkuratt veldig motiverende å kjøpe bilett Anonymkode: e2192...38b Jeg er absolutt for flere og hyppigere kontroller, men jeg skjønne ikke helt den tankegangen der. Hvorfor skal man trenge motivasjon for å betale for en tjeneste man benytter seg av? Det burde jo være en selvfølge. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå