AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #1 Skrevet 26. juli 2019 Har noen erfaring på dette området? På grunn av oppblussing i min revmatiske sykdom er jeg nødt til å ta paralgin forte. Jeg hater å ta slike smertestillende og er redd for avhengighet. I hvor lang tid er det « trygt» å bruke denne medisinen? Jeg har hittil bare tatt 1 1/2 paralgin 2 ganger om dagen i 2 dager. Men skal nå snart på ferie og regner med at jeg må ha minst dette for å kunne holde meg gående. Er der feks noen fare for avhengighet ved å bruke paralgin forte i 2 uker? Med dosering maks 1 1/2 tablett 3 ganger daglig. Jeg har spurt legen, men får bare vage svar. Skjønner at ingen kan gi helt sikre svar her, vil bare høre deres erfaringer. Mvh dame 32 år Anonymkode: 33b67...9c2
OPIgirl Skrevet 26. juli 2019 #2 Skrevet 26. juli 2019 Dette er veldig individuelt. Noen blir fort avhengig, andre ikke. Du må regne med at effekten av dem avtar etterhvert. Derfor er det veldig lett å ta fler tabletter for å oppnå ønsket effekt. Vipps har man kommet inn i en ond sirkel for misbruk. Det beste er å ikke ta dem hver dag.
Leo Skrevet 26. juli 2019 #3 Skrevet 26. juli 2019 Så lenge du faktisk tar dem mot sterke smerter og ikke over lang tid som i måneder og år er nok sannsynligheten for avhengighet relativt liten. Det som er viktig å huske på er at toleransen for kodein (Virkestoffet i Paralgin forte), altså at du må ha større doser for å få samme effekt øker relativt raskt så det kan være lurt å ta pauser i bruken. Du bør også kjenne på om du tar tablettene fordi du har vondt eller om du tar dem fordi du tror må ha dem. Noen setter jo også pris på de andre effektene kodein har på kroppen og blir avhengig av virkningen i seg selv. Å bruke Paralgin forte nå et par uker mens du er på ferie vil jeg imidlertid anta at er forbundet med liten fare for avhengighet når du i tillegg er bevist på faremomentene. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #4 Skrevet 26. juli 2019 Jeg har tatt maksimal dose av pinex forte i 6 uker rett etter oxynorm og oxycontin i 2 uker. Merket ikke noe avhengighet. Anonymkode: 88401...1ba
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #5 Skrevet 26. juli 2019 Jeg tar Paralgin forte og Tramadol, mest tramadol, nesten hver dag. Liker ikke virkningen og bivirkningene av paralgin forte, dermed blir det tramadol. Dette har jeg gjort i nærmere tre år. Tar ikke mange tablettene hver dag, en eller to, maks to. Jeg er til en viss grad avhengig, men har ingen problemer med å ikke ta dem. Annet så klart enn at jeg får sterke smerter igjen da. Har en natt med abstinenser, rastløse bein, etter det er det helt fint igjen. Anonymkode: 2c531...e28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå