Gå til innhold

Flere som dyrker avokado her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Er det flere som dyrker avokadoplante her? Jeg har vel aldri fulgt så nøye med på en plante noen gang som jeg gjør med det bittelille treet mitt 😊 Startet med en avokadostein i et vannglass i midten av mars, og nå har det blitt et lite tre på 34 cm 🌱 I dag får den lufte seg litt ute på verandaen, for alle første gang.

Legg gjerne ut bilder, tips og erfaringer 😊 

IMG_20190726_125657.jpg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, så heldig er jeg ikke.

Anonymkode: fe8e0...fdf

AnonymBruker
Skrevet

Min er godt over 1 meter høy, antar 1.5 meter. Har hatt den 2-3 år. Startet på samme måte som deg. 

Anonymkode: 49885...ac9

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min er godt over 1 meter høy, antar 1.5 meter. Har hatt den 2-3 år. Startet på samme måte som deg. 

Oj, det er såpass. Det er det jeg håper at min blir etterhvert også. Et skikkelig tre 

Skrevet
14 minutter siden, Maya__ skrev:

Hei. Er det flere som dyrker avokadoplante her? Jeg har vel aldri fulgt så nøye med på en plante noen gang som jeg gjør med det bittelille treet mitt 😊 Startet med en avokadostein i et vannglass i midten av mars, og nå har det blitt et lite tre på 34 cm 🌱 I dag får den lufte seg litt ute på verandaen, for alle første gang.

Legg gjerne ut bilder, tips og erfaringer 😊 

IMG_20190726_125657.jpg

Stilig. Skulle ønske jeg hadde grønne fingre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Maya__ skrev:

Oj, det er såpass. Det er det jeg håper at min blir etterhvert også. Et skikkelig tre 

Den har fortsatt like tynn stilk og det blir ingen avokadoer. Den blir bare en langbent utgave av den du har 😅 Har vært bortreist i 3 uker nå og håper naboen har slengt i en liten skvett vann 😊

AnonymBruker
Skrevet

Den var fin! Nå jeg har jeg også lyst. Good job! 👍🏽

Anonymkode: 2990f...d7b

Skrevet

Svigerinnen min har to stk som er rundt 1,5 m. Startet med stein i vannglass som deg, og et lite veddemål med samboer 😅

AnonymBruker
Skrevet

Det skal vel veldig mye til før det faktisk blir noe særlig høsting av avokadoer da? 

Anonymkode: 7ec73...a39

AnonymBruker
Skrevet

Det blir vanligvis ikke avokado på disse plantene hjemme.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det skal vel veldig mye til før det faktisk blir noe særlig høsting av avokadoer da? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 7ec73...a39

Ja, jeg går ikke ut i fra at det blir noe avling av dette prosjektet. Disse trærne kan jo bli 25-30 meter høye (ikke i Norge), og det har ikke jeg mulighet til å tilby den dessverre 😅  

AnonymBruker
Skrevet

Har lest at du kan få avokado på små trær å, men da må man ha flere planter i samme rom. 

Anonymkode: bbc9c...6a7

AnonymBruker
Skrevet

Min avokado har kommer med røtter i glasset sitt og klar for å plantes nå- spennende. 

En kollega av meg har forsøkt med mango også, det var visst vellykket! 

Anonymkode: 4cc29...9ae

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min avokado har kommer med røtter i glasset sitt og klar for å plantes nå- spennende. 

En kollega av meg har forsøkt med mango også, det var visst vellykket! 

Anonymkode: 4cc29...9ae

Ja, det er spennende. Min vokste skikkelig fort etter at den ble plantet. 

Mango ja, det kunne vært spennende å prøve. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...