Gjest Gutt32 Skrevet 8. mai 2005 #1 Skrevet 8. mai 2005 Hei alle jenter her. Er kommet i en kinkig situasjon, er blitt kjempeforlesket i besteveninne til ex kjæresten min og aner ikke hva jeg skal gjøre. Er ca 1 år siden hun dumpet meg, og hun har aldri sagt eller gjort noe som tyder på at hun har angret på det... Besteveninnne hennes har hjulpet meg litt med å selge leileigheten, da hun jobber med sånt (og jeg trengte noen råd der), og vi har derfor hatt litt kontakt den siste tiden. Vi har alltid hatt en god tone, og første kvelden (møtte de to sammen på byen), så var det henne jeg prøvde meg på, men hun hadde type (er singel nå). Vet at hun og liker meg godt, men hun vil ikke gjøre noe med det, forsi hun ikke vil ødelegge forholdet til besteveninnen sin. Jeg respekterer det, men synes det er utrolig synd. Hun er en sånn person jeg kan se for meg resten av livet sammen med. Hva skal jeg gjøre. Vet jeg antageligvis ikke kan gjøre noe, men er det så tabu å bli sammen med veninners ex? En kompis av meg er sammen med en annen av exene mine og jeg synes ikke det er noe problem. Hadde ikke tatt det så tungt, hadde det ikke vært fordi jeg tror vikrlig jeg kan leve med henne resten av livet. Vi utfyller hverandre utrolig godt, i tillegg er hun inteligent og utfordrer meg på det plan. Hva skal jeg gjøre???
Laila Skrevet 8. mai 2005 #2 Skrevet 8. mai 2005 Jeg synes ikke det er gale av dere. Det er jo et helt år siden det ble slutt med dere,og det var jo hun som gikk. Det hadde vært verre om bruddet var nylig.Men et helt år etter?Nei,jeg synes det ikke er noe galt. Men hva som FØLES for dere er jo noe annet.Hvis dere føler dere gjør noe feil,så blir det jo feil. Lev livet ditt du,og følg følelsene. :-)
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2005 #3 Skrevet 8. mai 2005 Jeg var sammen med en ex til min venninde. De var vel kansje ikke skikkelige kjærester, men var "f-friends" men med en dypere kontakt også... vanskjelig å beskrive ja. Jeg fikk først vite om dem samme kveld som jeg hadde falt hodestups for ham(altså hadde de hatt et eller annen form for forhold over lengre tid, men hun hadde ikke sakt noe om det til noen fordi de begge har problemer med å binde seg og fortrakk og ha det sånn fordi da slapp de innrømem ovenfor seg selv at de faktisk var et par) ja vanskelige greier, men i all fall så falt jeg og han helt for hverandre, og jeg kom frem til at det var for domt at hun skulle stå mellom en mulig fremtid for to mennesker. Hun tok det relativt tungt, men vi snakket mye om det og siden det var helt og fullstendig slutt mellom dem mente hun at hun ikke skulle stå i veien. Det ble en humpete tid for meg og venninden min, men hun kom over det og klarte godta oss, mens jeg følte meg som en dårlig venninde. Men nå er det slik at han faktisk mener at jeg er kvinnen i hans liv, hadde nå bare jeg ment det samme, så hadde det vert litt rart mener jeg at et gammelt ex-forhold skulle stå i veien for at to mennesker skal kunne ha en eventuell ha en fremtid sammen. Som du sier er dette bare en problemstilling dersom det er snakkom mer alvorlige relasjoenr, det er jo klart at man i aller størt grad skal holde seg unna ex-kjærester og ex-kjæresters venninder!!! Men det er ikke altid man klarer å styre følelsene sine likevel...
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2005 #4 Skrevet 8. mai 2005 Jeg er forelsket i bestekompisen til kjæresten min nå jeg, det er LITT mer kinkig Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, følelsene mine for han blir bare sterkere og sterkere... Men det var nok om meg,haha,jeg sier GO FOR IT
Cata Skrevet 8. mai 2005 #5 Skrevet 8. mai 2005 Kinkig spørsmål. Jo, venninners ex er ganske ofte tabu, men av det du forteller virker det som om du og ex hadde et ganske fredelig brudd. Og det var hun som gikk. Er det noen mulighet for at du, eller venninnen kan sondere terrenget litt i forhold til ex og sjekke ut hvordan hun ville reagere dersom dere ble sammen? Selv om hun neppe liker det, så er det ikke sikkert det blir noen stor krise av det heller - spesielt ikke siden det var hun som gikk.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #6 Skrevet 9. mai 2005 Tror enten du eller "venninnen din" bør snakke med ex'en...Om dere har noe på gang. Det er den tryggeste måten å gjøre det på om vennskapet mellom dem er viktig. Er nok verst for hun som kan miste venninnen sin, enn for deg. Men dersom ex'en din ikke har noen følelser for deg lengre bør det jo ikke by på så store problemer. Hun vil nok sette pris på at dere er ærlig, og spør siden dette er litt forbudt etter venninne regel. Har selv hatt venninner som har overtatt ex'er og for de som er ferdig med forholdet har ikke det vært noe problem. Har faktisk vært verre for den nye som skal være sammen med en som har vært sammen med en venninne før...Dessuten er det nok verre hvis det er litt mer sår avslutning på forholdet, for følelser henger alltid litt igjen og det kan bli vanskelig.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #7 Skrevet 9. mai 2005 Enig med gjest over. Noen må snakke med din eks. Mulig slike ting er mer uproblematisk for menn, men jeg tror nok en del jenter kan reagere på dette. Hvis dere blir sammen, kan det "plutselig" dukke opp mange, rare følelser hos din eks. Om dere skal ta hensyn til dette, kommer jo litt an på hvor nære dere er til henne og hvor lojale man skal være mot venninner. Uansett reaksjonen hennes, tror jeg nok at hun vil lære å leve med det med tid og stunder. Kanskje mister din venninne kontakten med henne, men...so? Kanskje er det verdt det??
BayliZ Skrevet 9. mai 2005 #8 Skrevet 9. mai 2005 Hadde vel reagert mer hvis det hadde vært tidligere samboer med denne x'en, men hvis det var bare kjæreste forhold så hadde jeg "godkjent" det. Vil alltid være rart for den tredje parten i begynnelsen, men det går jo over det meste.
Mrs. K Skrevet 9. mai 2005 #9 Skrevet 9. mai 2005 Prat med exen. Kanskje hun går og synes at dere passer såå godt sammen og ikke fatter hvorfor det ikke blir dere to? Lykke til!
Gjest Gutt32 Skrevet 9. mai 2005 #10 Skrevet 9. mai 2005 Takk, de fleste sier det jeg føler også, at jeg burde "lufte" det for exen. Men hun jeg er forelsket i vil ikke at jeg skal gjøre det, hun sier at uansett så vil forholdet til veninnnen bli forandret, og det ønsker hun ikke. Hun velger å fortsette å ha min ex som sin besteveninne, fremfor å dele livet sitt med meg. Kan ikke annent en å respektere henne for at hun er lojal, men det gjør alikevel j**** vondt.... Hun mener vi heller bør kutte kontakten, iallefall for en periode en å minne hverandre på hva vi føler for hverandre hele tiden. Sukk, livet er ikke greit.
Leo Skrevet 9. mai 2005 #11 Skrevet 9. mai 2005 Jeg må vel si at jeg ikke forstår problemet helt jeg da! En eks er jo nettopp det fordi jeg ikke lenger har noe forhold til vedkommende. Slik jeg forstår det, er det i dette tilfellet snakk om voksne mennesker og da må det vel være mulig å snakke sammen slik at man unngår de helt store problemene. Det kan jo også selvfølgelig være slik at hun du er forelsket i bruker dette som en "unnskyldning" fordi hun ikke er like forelsket i deg.
Gjest gutt32 Skrevet 9. mai 2005 #12 Skrevet 9. mai 2005 Nei, er 99,9% sikker på at hun føler det samme som meg. Vi har pratet mye sammen, og jeg vet hun og synes det er vanskelig. Ved at hun er besteveninne med min ex, vil jeg jo automatisk ha kontakt med henne og. Når jeg var sammen med ex, var vi ofte på turer, middager ol. med hennes daværende type.... Men hun har bestemt seg, og det er ikke noe jeg kan gjøre med det. Har lyst til å prate med ex om det, men siden hun ikke ønsker det kommer jeg ikke til å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå