AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #1 Skrevet 26. juli 2019 Hei jeg har en midlertidig sommerjobb hvor jeg skal skrive timeliste og levere i slutten av måndten. Spurte en kollega om når vi får lønn og ho svarte 25! Nå jobbet jeg i juni og det er 25 juli. Har ennå ikke fått lønnen. er dette noe jeg må ta opp med dem? Høres dette uvanlig ut eller som noe problem? Anonymkode: 52a87...49a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #2 Skrevet 26. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har en midlertidig sommerjobb hvor jeg skal skrive timeliste og levere i slutten av måndten. Spurte en kollega om når vi får lønn og ho svarte 25! Nå jobbet jeg i juni og det er 25 juli. Har ennå ikke fått lønnen. er dette noe jeg må ta opp med dem? Høres dette uvanlig ut eller som noe problem? Anonymkode: 52a87...49a Har du levert skattekortet? Anonymkode: 5c981...6f6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #3 Skrevet 26. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei jeg har en midlertidig sommerjobb hvor jeg skal skrive timeliste og levere i slutten av måndten. Spurte en kollega om når vi får lønn og ho svarte 25! Nå jobbet jeg i juni og det er 25 juli. Har ennå ikke fått lønnen. er dette noe jeg må ta opp med dem? Høres dette uvanlig ut eller som noe problem? Anonymkode: 52a87...49a Timelister i kommunen er noe som tar ekstremt lang tid å behandle. Mulig du ikke får junilønnen før 25. August. Du må snakke med lederen din. Når du ber om det, skal det være mulig å få utbetaling på dager det kjøres ekstra lønnsutbetalinger i kommunene. Er dette privat så er reglene og systemet kanskje annerledes enn i kommunene. Anonymkode: b3cd7...d9f 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #4 Skrevet 26. juli 2019 Hei, Utbetaling av lønn til timelister og lønn til fast ansatte kan skje på forskjellige dager i mange virksomheter. Spesielt i kommunalt og statlig kan betaling for timelister ta veldig langt tid. Det er også slik noen plasser at lønn etterbetales. Du kan alltid ringe inn til jobben (nærmeste leder sannsynligvis) å høre, da det ikke gjør noe å spørre. Om jobben din har egen ansatt side kan det være nyttig å ta et lite søk der også for å se om det står noe om utbetaling. Anonymkode: 39e05...2fc
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #5 Skrevet 26. juli 2019 Det tar ikke så lang tid å behandle manuelle timelister i kommunen. Men har man timesbetaling så er betales dette ut etterskuddsvis. De fleste kommuner bruker tidsregistreringssystemer som sender timene elektronisk til lønnssystemet. TS: har du levert timelister for juni innen fristen. Gjerne iløpet av den første uken i juni. Det er ditt ansvar, men sjefen din burde ha fulgt opp dersom du ikke har levert innen fristen. Anonymkode: 38f08...1eb
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #6 Skrevet 26. juli 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du levert skattekortet? Anonymkode: 5c981...6f6 Dersom arbeidsgiver ikke henter skattekortet elektronisk må de gi beskjed om at den ansatte skal levere. Og om de ikke henter skattekortet elektronisk i 2019 så er det noe feil. Anonymkode: 38f08...1eb 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #7 Skrevet 26. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Timelister i kommunen er noe som tar ekstremt lang tid å behandle. Mulig du ikke får junilønnen før 25. August. Du må snakke med lederen din. Når du ber om det, skal det være mulig å få utbetaling på dager det kjøres ekstra lønnsutbetalinger i kommunene. Er dette privat så er reglene og systemet kanskje annerledes enn i kommunene. Anonymkode: b3cd7...d9f Men jeg skal jobbe i 3 måndter bare. Får jeg ikke lønnen for august før oktober da? Anonymkode: 52a87...49a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #8 Skrevet 26. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det tar ikke så lang tid å behandle manuelle timelister i kommunen. Men har man timesbetaling så er betales dette ut etterskuddsvis. De fleste kommuner bruker tidsregistreringssystemer som sender timene elektronisk til lønnssystemet. TS: har du levert timelister for juni innen fristen. Gjerne iløpet av den første uken i juni. Det er ditt ansvar, men sjefen din burde ha fulgt opp dersom du ikke har levert innen fristen. Anonymkode: 38f08...1eb Ja levert i slutten. Jeg har ikke faste tidet. Jeg slutter litt ulikt. Så leverer sist dagen i selve datoen. Det jeg fikk beskjed også om også. Daglig leder er ikke ofte der. Så syntes det er vanskelig å kommunisere med hun. Jeg er ikke beksjymret for å få lønn sent, for jeg trenger ikke pengene akutt! De skal til sparing uansett, Men jeg er bare redd jeg ikke får i det hele tatt? Eller at noe feil har skjedd i systemet Anonymkode: 52a87...49a
Mt3 Skrevet 26. juli 2019 #9 Skrevet 26. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg skal jobbe i 3 måndter bare. Får jeg ikke lønnen for august før oktober da? Anonymkode: 52a87...49a Ta kontakt med den som ansatte deg, så får du informasjon. Det er mange ulike systemer for utbetaling, men om du leverte timeliste ved månedsskiftet skulle du vel sannsynligvis fått lønn nå. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #10 Skrevet 26. juli 2019 14 minutter siden, Mt3 skrev: Ta kontakt med den som ansatte deg, så får du informasjon. Det er mange ulike systemer for utbetaling, men om du leverte timeliste ved månedsskiftet skulle du vel sannsynligvis fått lønn nå. Tenker samme. Trodde jeg kanskje skulle få utbetalt alt på slutten for hele periodens jobb. Men hvorfor skulle jeg da levere timelisten i slutten av hver måndt da liksom? Tror jeg må snakke med de for å være sikker Anonymkode: 52a87...49a
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #11 Skrevet 26. juli 2019 Dette står helt sikkert i kontrakten din. Anonymkode: 910a5...f48
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2019 #12 Skrevet 27. juli 2019 På 26.7.2019 den 19.10, AnonymBruker skrev: Dette står helt sikkert i kontrakten din. Anonymkode: 910a5...f48 Gjør faktis ikke det. Står bare at timelisten skal leveres i slutten av måndten. Står ikke noe mer om når lønnen kommer eller slikt.🤔 føler meg litt dessperst som skal spørre «når får jeg lønn», derfor spurte ikke med engang. Men føler jeg må spørre. er redd den aldri kommer Anonymkode: 52a87...49a
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #13 Skrevet 28. juli 2019 Det kan være en måned innestående lønn. Altså at du får lønn på etterskudd. Er det i kommunen? De jobbene jeg har hatt, hvor det har blitt skrevet timelister (i kommunen), har hatt det sånn. At du jobber en måned før du får lønn, så kommer den etterskuddsvis. Du vil da også få lønn en måned etter at du har sluttet. Bare spør om det er sånn det er, ikke desperat det Anonymkode: 2d0ae...575
smilo Skrevet 28. juli 2019 #14 Skrevet 28. juli 2019 Har du levert kontonummer og personnummer til lønnsansvarlig eller sjefen din? Ofte mangler kontonummer og da er det ingen sted å utbetale lønnen til. Har du fått lønnsslipp? Det enkleste er nok å spørre nærmeste overordnede. Da kan du si at du har hørt at lønn utbetales den 25., men at du ikke har mottatt verken lønnsslipp eller penger, og lurer på hvorfor det ikke er kommet.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #15 Skrevet 28. juli 2019 Her må du bare spørre leder når dato for lønn er. Da jeg begynte i min første jobb fikk jeg ikke lønn for den første halve måneden før etter 3 måneder (da jeg endelig hadde mannen meg opp til å spørre) Anonymkode: 4d490...b6b
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2019 #16 Skrevet 28. juli 2019 På 26.7.2019 den 12.25, AnonymBruker skrev: Har du levert skattekortet? Anonymkode: 5c981...6f6 I hvilken tid lever du? Du må bare bestille skattekortet på nett og arbeidsgiver for den elektronisk. Anonymkode: 2cd43...266 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå