Gå til innhold

Hva er verst av katteeiere som lar katter bæsje i sandkassa eller hundeeiere som ikke plukker opp hundebæsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At hundeeiere ikke plukker opp etter seg er ofte også kommunen sin feil. Å ikke ha en eneste søppelboks på en sti som er 2-3 km lang er hårreisende. Da blir det til at dem som plukker opp, ofte kaster posen i naturen. Da vil jeg si at det faktisk er bedre å la være å plukke opp.

Hvorfor er katter fritatt til å bæsje overalt? Ha dem i band dem også! Dem har ikke frikort til min eiendom, selv om eierne mener det. 

Anonymkode: 38166...700

Det er dyreplageri å ha katter i bånd.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, OPIgirl skrev:

Det er dyreplageri å ha katter i bånd.

Er det lovregulert, eller bare på folkemunne? 

Rart, for jeg vet om flere som har katten i bånd. Og det fungerer aldeles utmerket.

Det som er dyreplageri er å ha skogskatte i tettbygde strøk. 

Gjest Albbas
Skrevet

Hvis du sammenligner en hundeeier som ikke plukker opp mot en katteeier er det hundeeieren som er mest plagsom. Men jeg ser sjelden hundedritt. Kattedritt derimot... Kan ikke bruke noen av sandkassene her i området, for de drites jo ned av katter. Det er veldig synd at katter ødelegger offentlige lekeplasser på den måten. Så i det daglige er det definitivt katter og katteeiere som irriterer meg mest. Ikke er de noe bra for fuglelivet heller. 

Og hvorfor kan de ikke holdes i bånd...? Jeg kommer fra en plass hvor folk mener nøyaktig det samme om hunder, at hunder heller ikke skal holdes i bånd, så de løper fritt. Handler om holdninger. Jeg syns ikke katter er mer unnskyldt enn andre husdyr... 

Skrevet

Interessant det noen skriver om å gå tur med katten i sele. Ikke alle katter er komfortable med det å ha sele på seg uansett hvor mye du trener opp katten. De går ikke tur.. de bare legger seg ned.

Andre katter er såpass smarte at de klarer å rive seg løs fra båndet eller selen, og lukke mekanismen kan fortsatt være igjen etterpå, selv om katten kom løs.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Katter tisser og bæsjer over alt. Inngangsparti stinker, dørmatte og vogner blir ødelagt. Bæsjer i blomsterbed og sandkasser. Holdt på å kaste opp når jeg skulle luke her. Og her er det kun en nabo som har utekatt for tiden (har ikke sett noen andre på lang tid). Dette er også den naboen som klager over at resten av naboene har hunder og at de bjeffer. Men ikke bjeffer noen av hundene i nabolaget mye. Ikke risikerer vi smitte av de heller. Så katteeiere er verre her hvor jeg bor. alle hundeeiere plukker opp etter hunden, med mindre det er umulig for mennesker å komme seg dit. 

Anonymkode: 3bbf1...673

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, tussi84 skrev:

Interessant det noen skriver om å gå tur med katten i sele. Ikke alle katter er komfortable med det å ha sele på seg uansett hvor mye du trener opp katten. De går ikke tur.. de bare legger seg ned.

Andre katter er såpass smarte at de klarer å rive seg løs fra båndet eller selen, og lukke mekanismen kan fortsatt være igjen etterpå, selv om katten kom løs.

Da har du som eier av katten et problem. Eller du får gjerde dem inne på eiendommen din, så får dem gå fritt der. 

Da kjøper du en annen type sele. Der finnes veldig mange varianter. 

Gjest Albbas
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Det verste er nok mennesker som er så dumme at de ikke forstår at sandkasser må dekkes til, på delt førsteplass med hundeeiere som ikke gidder å plukke opp etter sin egen hund. 

Anonymkode: d7939...f3d

Skal vi springe rundt og dekke til kommunale lekeplasser? Er det ikke bedre at katteeiere heller tar ansvar og rydder sandkassene i nærområdet for dritt hver morgen for eksempel? 

Slik det er hos oss blir ingen av lekeplassene brukt lenger pga kattedritt. Hvis alle katteeiere i området hadde ryddet sin nærmeste lekeplass daglig hadde ting vært mye bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å hadde du kommet med et sånt krav til meg om spleising så hadde jeg bare ledd av deg 😂 

Anonymkode: 541f4...69d

Kunne ledd helt til jeg sto å pissa på buskene dine i mine nye tøfler - i katteskinn😁

Anonymkode: 3bf3f...be3

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri brydd meg. Nabokatten bæsjer i blomsterpotta mi ved inngangsdøra. Han er så søt og tillitsfull, så det plager ikke oss 😄 Har fått meg katt selv nå. Kunne ikke brydd meg mindre hva naboene mener om det. Jeg kan ikke styre en katt. Dyreplageri å gå med den i bånd eller holde den inne året rundt.. Det provoserer meg mye mer

Anonymkode: f60e0...14a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kunne ledd helt til jeg sto å pissa på buskene dine i mine nye tøfler - i katteskinn😁

Et pro-tip: Du vet du kan kjøpe kattepissodør på spray? Få tak i denne, og spray ned terrassen og inngangspartiet til naboen med uskikkede katter. Så får dem smake sin egen medisin... ;) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dyreplageri å gå med den i bånd

Spør igjen til deg også: Er det lovregulert, eller på folkemunne? Altså et begrep katteeiere selv har funnet på?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spør igjen til deg også: Er det lovregulert, eller på folkemunne? Altså et begrep katteeiere selv har funnet på?

Skjønner ikke helt? Det er min personlige mening. Jeg mener det er dyreplageri. Katter har det best når de får gå fritt ut og inn som de vil

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke helt? Det er min personlige mening. Jeg mener det er dyreplageri. Katter har det best når de får gå fritt ut og inn som de vil

Hvorfor skal folk på død og liv ha katter da? De dreper småfuglene og irriterer småbarnsforeldre som må plukke kattedritt ut av munnen på barna sine. 

Anonymkode: 3bbf1...673

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På folkemunne altså. Et problem skapt av katteeiere for å forsvare at dem skal være løs. Jeg mener at det er dyreplageri at hunder går i band. Men jeg må likevel ha han i band av hensyn til andre. 

Vet om flere som har dem i band, og går tur daglig med dem. Dem tar også opp etter dem. Det fungerer utmerket, og kattene har det som plommen i egget.

Gjest Dacini
Skrevet

Min katt hadde kattekasse ute på terrassen, den brukte hun og jeg renset den hver dag. Syns det var en god løsning.

Hundebæsj i veien og på stier må plukkes opp og kastes i en søppeldunk. Dog mener jeg at i skogen kommer man langt med å skyfle dritten ut i kratt eller at man dekker godt med feks mose. Vi bruker for mye plast og en hundepose spart er bra! 

-dacini-

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle som bare hiver katten ut for å drite hos naboen eller drepe småfuglene og fugleungene i nabolaget burde fått dyra sine avlivet på trappa av en sint mann med hagle mens naboene sto rundt og ga applaus. 

De som ikke plukker opp etter bikkjene sine, eller slenger posen fra seg skulle blitt holdt fast av bæsjepolitiet og tvunget til å spise møkka. 

Faen så uansvarlige dyreeiere lager av jævelskap for oss andre seriøse.

Hva er det du får deg selv til å skrive? 😂Du virker ikke riktig klok. Skulle likt å sett hvor mange folk, dyr og kryp det ble igjen hvis du fikk fripass til å ta livet av alt og alle som irriterer deg.

Er det ikke katter, eller hunder som er irriterende er det måker, hjort, gnagere, småfugler, u name it. Det er alltids noe å irritere seg over. Mitt tips er å ikke la seg fyre opp av ting en ikke kan gjøre noe med..

Anonymkode: c00f3...dac

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et pro-tip: Du vet du kan kjøpe kattepissodør på spray? Få tak i denne, og spray ned terrassen og inngangspartiet til naboen med uskikkede katter. Så får dem smake sin egen medisin... ;) 

Katteeiere får kjøpe spray og spraye ned nabolaget. Ikke snakk om at jeg bruker en eneste krone på et dyr som jeg ikke eier, og som er en plage for barnevogner, sandkasser, unger, gravide kvinner og småfugl!

Anonymkode: 3f1e7...e6c

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katteeiere får kjøpe spray og spraye ned nabolaget. Ikke snakk om at jeg bruker en eneste krone på et dyr som jeg ikke eier, og som er en plage for barnevogner, sandkasser, unger, gravide kvinner og småfugl!

Jeg vet av en som har begynt å spandere en kule på skadedyr innenfor egen eiendom(småbruk). Var en stund «reven» tok mange katter i bygda.

Katter har ikke noe å gjøre løs i norsk natur. 

Anonymkode: 824aa...bf9

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du må lese innlegget mitt en gang til ;) Sprayen inneholder kattpissodør, slik at dem kan smake sin egen medisin.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tredje valg: hundeeiere som plukker opp og kaster posen på bakken 😑

Anonymkode: 7bace...879

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...