Gå til innhold

Hva er verst av katteeiere som lar katter bæsje i sandkassa eller hundeeiere som ikke plukker opp hundebæsj?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hundeeiere! Katten har man ikke kontroll over og nettopp derfor fikk ikke mitt barn leke i sandkasser på lekeplasser hvor det ikke var dekket til.

Jeg plukket alltid opp etter hunden min! Var det langt til nærmeste søppelbøtte knøt jeg posen fast i selen hans så han bar dritten selv 👍

Anonymkode: e6041...8f9

Sånn skal hundeeiere oppføre seg. Praktisk løsning var det også :klappe: 

Flott at noen skjønner det. Med dyr, følger det også ansvar. Trør jeg i en hundedritt er det eieren jeg blir irritert på, ikke hunden. Heldigvis skjer ikke det så ofte da.

Anonymkode: 36805...289

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At hundeeiere ikke plukker opp etter seg er ofte også kommunen sin feil. Å ikke ha en eneste søppelboks på en sti som er 2-3 km lang er hårreisende. Da blir det til at dem som plukker opp, ofte kaster posen i naturen. Da vil jeg si at det faktisk er bedre å la være å plukke opp.

Hvorfor er katter fritatt til å bæsje overalt? Ha dem i band dem også! Dem har ikke frikort til min eiendom, selv om eierne mener det. 

Anonymkode: 38166...700

Nei, det er hundeeiere som er late sin feil.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, det er hundeeiere som er late sin feil.

Har absolutt ingenting med latskap å gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på en ting (om det er akseptabelt slik jeg løser det med min hund). Det er ikke tilrettelagt for å kaste bæsjeposer. Så jeg har med en liten håndspade. Bæsjer min hund et godt stykke fra veien/stien, så lar jeg det ligge. Bæsjer han nært eller på vei/sti, så bruker jeg spaden til å kaste bæsjen langt bort. Jeg rydder jo opp etter meg, tenker jeg. Er det godt nok? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på en ting (om det er akseptabelt slik jeg løser det med min hund). Det er ikke tilrettelagt for å kaste bæsjeposer. Så jeg har med en liten håndspade. Bæsjer min hund et godt stykke fra veien/stien, så lar jeg det ligge. Bæsjer han nært eller på vei/sti, så bruker jeg spaden til å kaste bæsjen langt bort. Jeg rydder jo opp etter meg, tenker jeg. Er det godt nok? 

Det syns jeg er godt nok, er bedre for naturen. Jeg gjør det samme. 

Det som IKKE er bra er katter som driter ned sandkasser! Unger blir jo syke om de får i seg den bæsjen!

Anonymkode: 3f1e7...e6c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et eksempel til etterfølgelse for de som ikke får kvittet seg med posen.

Det beste er selvsagt pose som man tar med HJEM!

Anonymkode: 3bf3f...be3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det syns jeg er godt nok, er bedre for naturen. Jeg gjør det samme. 

Det som IKKE er bra er katter som driter ned sandkasser! Unger blir jo syke om de får i seg den bæsjen!

Da må du gjøre det som alle katteeiere forslår: DU må bygge lokk til sandkassa og bygge muren mot Mexico rundt eiendommen din, slik at deres katter ikke får tilgang. Gjerne med strømgjerde. Det er din plikt å holde deres katter borte fra eiendommen. ;) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da må du gjøre det som alle katteeiere forslår: DU må bygge lokk til sandkassa og bygge muren mot Mexico rundt eiendommen din, slik at deres katter ikke får tilgang. Gjerne med strømgjerde. Det er din plikt å holde deres katter borte fra eiendommen. ;) 

Feil, det er katteeiers plikt å holde styr på dyra sine. 

AnonymBruker
Skrevet

Feil, det er katteeiers plikt å holde styr på dyra sine. 

Det var ironi basert på denne tråden ;) Jeg mener jo selvfølgelig at det er forbanna tull, og katteeierne må ta ansvar for dyrene sine selv! Finnes faen ikke verre ting enn når en katt har pisset ut terrassen min, eller inngangspartier. Lukter jo død og elendighet både der og inni huset av det. Tråkker heller på 3 hundebæsjer på en tur kontra å få terrassen min fordervet av kattpiss på en varm sommerdag. 

AnonymBruker
Skrevet

Hundeeiere som ikke plukker opp bæsj. For det er en bevisst handling fra eieren sin side. Selv om jeg er enig i at kattebæsj i en sandkasse er eklere for barna. 

Hilsen hundeeier. 

Anonymkode: e7266...207

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Strømgjerde....For en knakende god ide!👌🏻

Jeg skal sørge for at nabokattene får seg en real smell når de kommer for å drite i bedene våre 👍🏻

Kanskje jævelskapen holder seg unna.

AnonymBruker
Skrevet

Strømgjerde....For en knakende god ide!👌🏻

Jeg skal sørge for at nabokattene får seg en real smell når de kommer for å drite i bedene våre 👍🏻

Kanskje jævelskapen holder seg unna.

Ja, og strømgjerde og fe-rister blir jo brukt til daglig dyrhold, og er ikke uetisk. Så peis på. Jeg tror den største lærdommen et dyr kan få er via strøm. :) Hunden min sprang en gang når den var løs over en fe-rist. Jeg trodde den var deaktivert pga det var langt utenfor sesong. Han gjør aldri det igjen, og skyr i dag hele området rundt også ;) 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og strømgjerde og fe-rister blir jo brukt til daglig dyrhold, og er ikke uetisk. Så peis på. Jeg tror den største lærdommen et dyr kan få er via strøm. :) Hunden min sprang en gang når den var løs over en fe-rist. Jeg trodde den var deaktivert pga det var langt utenfor sesong. Han gjør aldri det igjen, og skyr i dag hele området rundt også ;) 

Ser at jeg kommer unna med langt under 1500.- for komplett strømgjerde. 

Plasserer det lav og strategisk slik at kattene MÅ komme borti om de skal komme inn på eiendom, under terrasse og til bed som er typiske plasser de gjør fra seg. 250 m «strømtråd» koster 100.- så her kan man jo sikre seg med flere høyder.

Gleder meg til å se trynet på naboene når de må spleise på mitt strømgjerde 👍🏻

AnonymBruker
Skrevet

Som katteeier så ble jeg hengt da jeg hadde utekatt og nå hengt fordi jeg har innekatt!!! Det er som om at folk som ikke har katter, hater katter samme faen om de er innekatt eller utekatt.

Er også hundeeier. Tar opp etter hunden min der hvor folk går, men uti kratt gjør jeg ikke det og jeg gir blanke faen i hva du som ikke-hundeeier sier om det. Det er også frustrerende at kommunen fjerner den ene søppelbøtten etter den andre. Og nåde meg om jeg kaster en skitpose i søpla hos tilfeldige folk. 🙄 

Før tok jeg meg nær av andres klaging. Nå gir jeg blanke faen og gir en finger til de som prøver å si noe som helst. kan aldri gjøre noe riktig allikevel, absolutt alt jeg gjør er feil. Så det er min hund og min katt, mitt ansvar så fuck off og klapp igjen. 

Anonymkode: 9a3bf...f12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser at jeg kommer unna med langt under 1500.- for komplett strømgjerde. 

Plasserer det lav og strategisk slik at kattene MÅ komme borti om de skal komme inn på eiendom, under terrasse og til bed som er typiske plasser de gjør fra seg. 250 m «strømtråd» koster 100.- så her kan man jo sikre seg med flere høyder.

Gleder meg til å se trynet på naboene når de må spleise på mitt strømgjerde 👍🏻

Å hadde du kommet med et sånt krav til meg om spleising så hadde jeg bare ledd av deg 😂 

Anonymkode: 541f4...69d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er både hunde- og katteeier. Vi bor ganske landlig til, så kattene går som oftes på do i skogen bak huset eller i vår hage. Jeg har tilbudt meg å evnt plukke opp etter dem, dersom de bruker hagen til naboen som toalett, men naboen kunne ikke brydd seg mindre.

Plukker alltid opp etter hunden dersom han bæsjer langs gangstier, i bykjernen, på andres tomt osv. Her er det dårlig med søppeldunker, foruten midt i sentrum, så da er det bare til å bære det med seg hjem i flere km. I skogen og på fjellet derimot, der lar jeg det ligge, så fremt han ikke bæsjer midt på stien eller veldig nærme stien.

Anonymkode: d3f2b...4a3

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ironi basert på denne tråden ;) Jeg mener jo selvfølgelig at det er forbanna tull, og katteeierne må ta ansvar for dyrene sine selv! Finnes faen ikke verre ting enn når en katt har pisset ut terrassen min, eller inngangspartier. Lukter jo død og elendighet både der og inni huset av det. Tråkker heller på 3 hundebæsjer på en tur kontra å få terrassen min fordervet av kattpiss på en varm sommerdag. 

Katter som pisser på ting, gjør det gjerne pga markering. Dette kunne vært et lett problem å fikse, dersom katteeiere tok seg bryet med å kastrere kattene sine. Dessverre er det mange useriøse folk som velger å ha katt, fordi de mener at kattene er så enkle å ha, at de ikke krever så mye. Noe som selvfølgelig er feil.

Anonymkode: d3f2b...4a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er nok mennesker som er så dumme at de ikke forstår at sandkasser må dekkes til, på delt førsteplass med hundeeiere som ikke gidder å plukke opp etter sin egen hund. 

Anonymkode: d7939...f3d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det verste er nok mennesker som er så dumme at de ikke forstår at sandkasser må dekkes til, på delt førsteplass med hundeeiere som ikke gidder å plukke opp etter sin egen hund. 

Det er ikke vårt ansvar å dekke til sandkasser, det er KATTEEIERS ansvar å sørge for at katta ikke driter der! På lik linje som at hundeeiere har ansvar for å fjerne møkka/sørge for at den ikke er til sjenanse for andre. Hvis katteeiere ikke skjønner det, må de holde kattene inne! 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg dekke til min sandkasse? Fordi du som nabo har en katt? Nei kom å dekk til sandkassen min du, ta ansvar selv. Ja, for det er ditt ansvar!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...