Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har verdens mest slitsomme nabo! Hun er godt voksen og har et lite barn. Hun kommer bort med ungen i tide og utide. Forventer at vi skal leke med og underholde ungen for henne. Klar tale virker heller ikke... Hun kommer ofte midt i middagen når vi sitter på verandaen og skal hygge oss. Reiser meg opp og sier «Hei du! Det passer ikke nå, vi spiser middag». Da svarer hun bare «Vi bare venter vi!». Spiller ingen rolle om vi har gjester heller... 

Jeg vet ikke hvor mye tydeligere jeg kan bli! Har sagt uttallige ganger at hun må sende SMS før hun kommer bort. Ikke alltid det passer etc... At jeg liker alenetid osv. Hjelper ikke en dritt! Hun ser oppkjørselen og verandaen vår fra sitt hus. Føler meg overvåket! Etter en dag på stranda eller andre ting har jeg lyst til å slappe av i eget hjem. Er ferie, og jeg vil slappe av med familien min. Men neida, tar minutter før hun står i hagen vår... «Hei! Så du kom hjem, så da tok vi en tur vi! Xxxx syntes jo det er så gøy å være hos dere» 

Har nå begynt å parkere i garasjen så ikke hun kan se når vi er hjemme. Har mest lyst til å skrike og filleriste hele kjerringa! Hun har holdt på sånn i alle år, men blitt mye verre etter hun fikk en unge. Hun er heller ingen person jeg ville valgt som venninne. Vi har null til felles. Fatter ikke at det er mulig å ha så dårlige sosiale antenner! Jeg syntes litt synd på henne de første årene vi bodde her. Skjønte at hun var ensom, så var hyggelig og inviterte på litt middager og sånt. Men nå «spiser hun meg opp», og det er årevis siden hun har blitt invitert hit på noe som helst. Likevel er hun borte her nesten hver dag, i ferien har det vært flere ganger daglig! Hjelp meg før jeg klikker!!! Jeg har vært så direkte som jeg kan være uten å være slem. Men det hjelper jo ikke! 

Anonymkode: 3a27b...716

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ta en prat med henne, øyne til øyne. Bare dere to alene uten barna. Så forteller du hvordan du vil ha det, om du vil møtes 1 gang i uken eller hva det er.

Igjen, fortell henne hvordan du vil ha det! Så spør: forstår du det?

Sifra på en ordentlig måte, ikke skrik eller kjeft. Snakk normalt.

Anonymkode: cd2f2...9a3

• Liker 2
Skrevet

Føler med deg. Hadde klikka selv hvis det var meg.

AnonymBruker
Skrevet

Huff, føler med deg :( Hadde selv en sånn nabo var så heldig at hun flyttet.. har lurt på hvordan jeg skulle overlevd hvis hun ikke hadde gjort det.. sett deg ned med henne, at du har prøvd å si fra, legg det frem på en tydelig og skånsom måte,...? 

Anonymkode: a5441...edd

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har verdens mest slitsomme nabo! Hun er godt voksen og har et lite barn. Hun kommer bort med ungen i tide og utide. Forventer at vi skal leke med og underholde ungen for henne. Klar tale virker heller ikke... Hun kommer ofte midt i middagen når vi sitter på verandaen og skal hygge oss. Reiser meg opp og sier «Hei du! Det passer ikke nå, vi spiser middag». Da svarer hun bare «Vi bare venter vi!». Spiller ingen rolle om vi har gjester heller... 

Jeg vet ikke hvor mye tydeligere jeg kan bli! Har sagt uttallige ganger at hun må sende SMS før hun kommer bort. Ikke alltid det passer etc... At jeg liker alenetid osv. Hjelper ikke en dritt! Hun ser oppkjørselen og verandaen vår fra sitt hus. Føler meg overvåket! Etter en dag på stranda eller andre ting har jeg lyst til å slappe av i eget hjem. Er ferie, og jeg vil slappe av med familien min. Men neida, tar minutter før hun står i hagen vår... «Hei! Så du kom hjem, så da tok vi en tur vi! Xxxx syntes jo det er så gøy å være hos dere» 

Har nå begynt å parkere i garasjen så ikke hun kan se når vi er hjemme. Har mest lyst til å skrike og filleriste hele kjerringa! Hun har holdt på sånn i alle år, men blitt mye verre etter hun fikk en unge. Hun er heller ingen person jeg ville valgt som venninne. Vi har null til felles. Fatter ikke at det er mulig å ha så dårlige sosiale antenner! Jeg syntes litt synd på henne de første årene vi bodde her. Skjønte at hun var ensom, så var hyggelig og inviterte på litt middager og sånt. Men nå «spiser hun meg opp», og det er årevis siden hun har blitt invitert hit på noe som helst. Likevel er hun borte her nesten hver dag, i ferien har det vært flere ganger daglig! Hjelp meg før jeg klikker!!! Jeg har vært så direkte som jeg kan være uten å være slem. Men det hjelper jo ikke! 

Anonymkode: 3a27b...716

Det er så skakkjørt når kontakten bare går en vei. Tenker det er noe galt med folk som tar kontakt gang på gang, uten aldri å bli tatt kontakt med. Det er ingen balanse i forholdet. Kun enveiskjørt. Litt patetisk egentlig, og helt riktig å gi beskjed om at det blir for mye. Her blir du invadert, Ts. Det er ditt ansvar å få en slutt på det. Det er alltid ubehagelig å ta slike samtaler, men det er nødvendig. Det viktigste er at du er tydelig når du snakker med henne om det. Hvis ikke fortsetter hun muligens. Det blir for mye besøk, kontakten går bare en vei. Det er ikke greit. Trenger tid alene, ikke kontakt oss på en stund.

Anonymkode: b8b92...ae0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...