AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #1 Skrevet 26. juli 2019 Har verdens mest slitsomme nabo! Hun er godt voksen og har et lite barn. Hun kommer bort med ungen i tide og utide. Forventer at vi skal leke med og underholde ungen for henne. Klar tale virker heller ikke... Hun kommer ofte midt i middagen når vi sitter på verandaen og skal hygge oss. Reiser meg opp og sier «Hei du! Det passer ikke nå, vi spiser middag». Da svarer hun bare «Vi bare venter vi!». Spiller ingen rolle om vi har gjester heller... Jeg vet ikke hvor mye tydeligere jeg kan bli! Har sagt uttallige ganger at hun må sende SMS før hun kommer bort. Ikke alltid det passer etc... At jeg liker alenetid osv. Hjelper ikke en dritt! Hun ser oppkjørselen og verandaen vår fra sitt hus. Føler meg overvåket! Etter en dag på stranda eller andre ting har jeg lyst til å slappe av i eget hjem. Er ferie, og jeg vil slappe av med familien min. Men neida, tar minutter før hun står i hagen vår... «Hei! Så du kom hjem, så da tok vi en tur vi! Xxxx syntes jo det er så gøy å være hos dere» Har nå begynt å parkere i garasjen så ikke hun kan se når vi er hjemme. Har mest lyst til å skrike og filleriste hele kjerringa! Hun har holdt på sånn i alle år, men blitt mye verre etter hun fikk en unge. Hun er heller ingen person jeg ville valgt som venninne. Vi har null til felles. Fatter ikke at det er mulig å ha så dårlige sosiale antenner! Jeg syntes litt synd på henne de første årene vi bodde her. Skjønte at hun var ensom, så var hyggelig og inviterte på litt middager og sånt. Men nå «spiser hun meg opp», og det er årevis siden hun har blitt invitert hit på noe som helst. Likevel er hun borte her nesten hver dag, i ferien har det vært flere ganger daglig! Hjelp meg før jeg klikker!!! Jeg har vært så direkte som jeg kan være uten å være slem. Men det hjelper jo ikke! Anonymkode: 50c3c...f92 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #2 Skrevet 26. juli 2019 Beklager. La denne inn i feil gruppe. Skulle selvfølgelig ikke stå i «Samliv og kjærlighetsrelasjoner» Anonymkode: 50c3c...f92
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #3 Skrevet 26. juli 2019 For står det er slitsomt, har du muligheter til å flytte ? Anonymkode: 14192...de4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #4 Skrevet 26. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For står det er slitsomt, har du muligheter til å flytte ? Anonymkode: 14192...de4 Har vurdert det. Men blir jo feil det også. Har bodd her i 15 år og har barn som har skole og venner her. Men det koker i topplokket på meg, og tror helt ærlig ikke det er lenge til jeg skriker til henne! Jeg er en rolig og grei person ellers, men det tar på å føle man blir overvåket i eget hjem. Hun suger livskraften ut av meg og kjenner ikke sin besøkstid i det hele tatt. Anonymkode: 50c3c...f92 7
Morten1 Skrevet 26. juli 2019 #5 Skrevet 26. juli 2019 Tror jeg hadde sagt det rett ut til slutt. Ikke bry deg om det høres frekt/negativt ut. At folk svarer "vi bare venter vi" når dere spiser middag og har gjester, da tenker jeg at vedkommende har en hjerneskade 38
mae1234 Skrevet 26. juli 2019 #6 Skrevet 26. juli 2019 (endret) Hvis du har vært så tydelig som du kan være uten å være slem, ville jeg prøvd å hatt en litt hardere tone til henne. Må du være slem, så får det bare være. Du kan ikke plages i ditt eget hjem på denne måten. Høres nesten ut som litt stalker-tendenser. Hvis en hardere tone ikke hjelper, så ville jeg vurdert å få bistand fra Politiet. Endret 26. juli 2019 av mae1234 14
SoWhat? Skrevet 26. juli 2019 #7 Skrevet 26. juli 2019 Tror nesten bsre det er å være brutal her. Du har jo gjort det du kan, så da er det bare å si at hun ikke får komme når hun ikke respekterer deg. Hadde blitt sint lenge før du blir....Men skjønner at det ikke er såå lett alltid. Men du har og ihvertfall all grunn til å bli sint. Jeg er for direkte tale,men syns du er i din fulle rett til å skrive det på sms, for du har virkelig prøvd. 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #8 Skrevet 26. juli 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har verdens mest slitsomme nabo! Hun er godt voksen og har et lite barn. Hun kommer bort med ungen i tide og utide. Forventer at vi skal leke med og underholde ungen for henne. Klar tale virker heller ikke... Hun kommer ofte midt i middagen når vi sitter på verandaen og skal hygge oss. Reiser meg opp og sier «Hei du! Det passer ikke nå, vi spiser middag». Da svarer hun bare «Vi bare venter vi!». Spiller ingen rolle om vi har gjester heller... Jeg vet ikke hvor mye tydeligere jeg kan bli! Har sagt uttallige ganger at hun må sende SMS før hun kommer bort. Ikke alltid det passer etc... At jeg liker alenetid osv. Hjelper ikke en dritt! Hun ser oppkjørselen og verandaen vår fra sitt hus. Føler meg overvåket! Etter en dag på stranda eller andre ting har jeg lyst til å slappe av i eget hjem. Er ferie, og jeg vil slappe av med familien min. Men neida, tar minutter før hun står i hagen vår... «Hei! Så du kom hjem, så da tok vi en tur vi! Xxxx syntes jo det er så gøy å være hos dere» Har nå begynt å parkere i garasjen så ikke hun kan se når vi er hjemme. Har mest lyst til å skrike og filleriste hele kjerringa! Hun har holdt på sånn i alle år, men blitt mye verre etter hun fikk en unge. Hun er heller ingen person jeg ville valgt som venninne. Vi har null til felles. Fatter ikke at det er mulig å ha så dårlige sosiale antenner! Jeg syntes litt synd på henne de første årene vi bodde her. Skjønte at hun var ensom, så var hyggelig og inviterte på litt middager og sånt. Men nå «spiser hun meg opp», og det er årevis siden hun har blitt invitert hit på noe som helst. Likevel er hun borte her nesten hver dag, i ferien har det vært flere ganger daglig! Hjelp meg før jeg klikker!!! Jeg har vært så direkte som jeg kan være uten å være slem. Men det hjelper jo ikke! Anonymkode: 50c3c...f92 Følelsene dine er dine egne. Men å føle seg overvåket kan være et sykdomstegn. Kanskje du skal oppsøke helsevesenet med problemene dine? Anonymkode: 0d6cc...991 4
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #9 Skrevet 26. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vurdert det. Men blir jo feil det også. Har bodd her i 15 år og har barn som har skole og venner her. Men det koker i topplokket på meg, og tror helt ærlig ikke det er lenge til jeg skriker til henne! Jeg er en rolig og grei person ellers, men det tar på å føle man blir overvåket i eget hjem. Hun suger livskraften ut av meg og kjenner ikke sin besøkstid i det hele tatt. Anonymkode: 50c3c...f92 Kjenner meg igjen i å la det skure og gå, til jeg eksploderer. Det har jeg måttet slutte med. Ikke gjør det. Det blir aldri bra. Man ender 99,9% av tilfellene da opp med å ta ut hele frustrasjonen sin, og bli usaklig, og sårer andre helt unødvendig. Ta denne praten med henne før det går så langt. Skriv tankene dine ned så du kan se det selv, før du sier noe. Sett av rett tid og setting til det, og vær sikker på at hun forstår alvoret. Vi kvinner har en lei tendens til å la oss overkjøre, for så å påta oss matyrrollen, når det egentlig er vår egen feil. Anonymkode: 466c1...c38 4
Cleopatra. Skrevet 26. juli 2019 #10 Skrevet 26. juli 2019 For et mareritt Har dessverre ingen råd, men skjønner faktisk at du vil filleriste hele kjerringa 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 Populært innlegg #11 Skrevet 26. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Følelsene dine er dine egne. Men å føle seg overvåket kan være et sykdomstegn. Kanskje du skal oppsøke helsevesenet med problemene dine? Anonymkode: 0d6cc...991 Kanskje du selv burde oppsøke hjelp. Prøver å manipulere ts til å tro at det er hun som har problemer. Idiot. Anonymkode: 63014...f0c 60
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #12 Skrevet 26. juli 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har verdens mest slitsomme nabo! Hun er godt voksen og har et lite barn. Hun kommer bort med ungen i tide og utide. Forventer at vi skal leke med og underholde ungen for henne. Klar tale virker heller ikke... Hun kommer ofte midt i middagen når vi sitter på verandaen og skal hygge oss. Reiser meg opp og sier «Hei du! Det passer ikke nå, vi spiser middag». Da svarer hun bare «Vi bare venter vi!». Spiller ingen rolle om vi har gjester heller... Jeg vet ikke hvor mye tydeligere jeg kan bli! Har sagt uttallige ganger at hun må sende SMS før hun kommer bort. Ikke alltid det passer etc... At jeg liker alenetid osv. Hjelper ikke en dritt! Hun ser oppkjørselen og verandaen vår fra sitt hus. Føler meg overvåket! Etter en dag på stranda eller andre ting har jeg lyst til å slappe av i eget hjem. Er ferie, og jeg vil slappe av med familien min. Men neida, tar minutter før hun står i hagen vår... «Hei! Så du kom hjem, så da tok vi en tur vi! Xxxx syntes jo det er så gøy å være hos dere» Har nå begynt å parkere i garasjen så ikke hun kan se når vi er hjemme. Har mest lyst til å skrike og filleriste hele kjerringa! Hun har holdt på sånn i alle år, men blitt mye verre etter hun fikk en unge. Hun er heller ingen person jeg ville valgt som venninne. Vi har null til felles. Fatter ikke at det er mulig å ha så dårlige sosiale antenner! Jeg syntes litt synd på henne de første årene vi bodde her. Skjønte at hun var ensom, så var hyggelig og inviterte på litt middager og sånt. Men nå «spiser hun meg opp», og det er årevis siden hun har blitt invitert hit på noe som helst. Likevel er hun borte her nesten hver dag, i ferien har det vært flere ganger daglig! Hjelp meg før jeg klikker!!! Jeg har vært så direkte som jeg kan være uten å være slem. Men det hjelper jo ikke! Anonymkode: 50c3c...f92 Her tror jeg seriøst jeg hadde vurdert å flytte. Flytt innenfor samme skolekrets, men såpass langt unna at det ikke er så lett for henne å komme på besøk lenger? Anonymkode: c679b...537 2
GammelKaktus Skrevet 26. juli 2019 #13 Skrevet 26. juli 2019 Hvis du har prøvd alt uten å være direkte så synes jeg du skal være det. Du er ikke slem om du sier du ikke er interessert i kontakt, du er ærlig. Du for si at du har nok med dine venner og familie og du har ikke kapasitet eller lyst til noe mer. Du må bare si at du ikke vil ha noe mer besøk, enkelt og greit. Noen ganger må man bare gi beskjed klart og tydelig. Det skal ikke gå så langt at du vurderer å flytte for å få fred av en innpåsliten nabo. Høres jo uansett ut som om det er bedre med en isfront mellom dere uansett. 😏 6
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #14 Skrevet 26. juli 2019 Du må være enda mer dirkete. Hvis du sier st det ikke passer fordi dere spiser middag og hun svarer «vi bare venter vi», så står du ved henne med blikkontakt og sier «Det passer ikke at dere venter mens vi spiser». Ikke noe mer. Vent henne ut. Hold blikket. Dersom hun gjentar, gjenta det samme du sa og hold blikket. Repeter så mange ganger som nødvendig. Vent henne ut hver gang og hold blikket. Repeter kort beskjed, ikke mange ord, vent ut. Anonymkode: 6b56e...02d 34
Gjest tullete rusk Skrevet 26. juli 2019 #15 Skrevet 26. juli 2019 26 minutter siden, AnonymBruker said: Du må være enda mer dirkete. Hvis du sier st det ikke passer fordi dere spiser middag og hun svarer «vi bare venter vi», så står du ved henne med blikkontakt og sier «Det passer ikke at dere venter mens vi spiser». Ikke noe mer. Vent henne ut. Hold blikket. Dersom hun gjentar, gjenta det samme du sa og hold blikket. Repeter så mange ganger som nødvendig. Vent henne ut hver gang og hold blikket. Repeter kort beskjed, ikke mange ord, vent ut. Anonymkode: 6b56e...02d Har du erfaring med dette selv? Men ja, mennesker som dette fungerer ikke som normale mennesker. Man må nesten behandle dem som en slem hund
Gjest xfs367 Skrevet 26. juli 2019 #16 Skrevet 26. juli 2019 Vær så frekk i nebbet med henne at det ikke er til å misforstå. Hun er jo frekk som faen selv, så det trenger du ikke ha dårlig samvittighet for.
minister-mio Skrevet 26. juli 2019 #17 Skrevet 26. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må være enda mer dirkete. Hvis du sier st det ikke passer fordi dere spiser middag og hun svarer «vi bare venter vi», så står du ved henne med blikkontakt og sier «Det passer ikke at dere venter mens vi spiser». Ikke noe mer. Vent henne ut. Hold blikket. Dersom hun gjentar, gjenta det samme du sa og hold blikket. Repeter så mange ganger som nødvendig. Vent henne ut hver gang og hold blikket. Repeter kort beskjed, ikke mange ord, vent ut. Anonymkode: 6b56e...02d Jeg tror dette er det eneste som vil hjelpe 14
Gjest Alterego666 Skrevet 26. juli 2019 #18 Skrevet 26. juli 2019 Hva med å bare si « det passer ikke i dag»? Hver dag om nødvendig.
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #19 Skrevet 26. juli 2019 Jeg skjønner at du ikke ønsker å være slem, men det høres ut som om du har gjort alt du kan. Neste gang hun kommer foreslår jeg at du sier "det passer ikke i dag". Da har du tatt tilbake hele dagen. Hvis hun prøver seg med å skulle vente eller "kanskje etterpå", så gjenta at det ikke passer i dag i det hele tatt. Hvis hun mot formodning skulle spørre hvorfor det ikke passer, så si du har andre planer. Om det planene bare er å være for deg selv, så er det også en plan. Anonymkode: 1ff7e...c24 18
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #20 Skrevet 26. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har verdens mest slitsomme nabo! Hun er godt voksen og har et lite barn. Hun kommer bort med ungen i tide og utide. Forventer at vi skal leke med og underholde ungen for henne. Klar tale virker heller ikke... Hun kommer ofte midt i middagen når vi sitter på verandaen og skal hygge oss. Reiser meg opp og sier «Hei du! Det passer ikke nå, vi spiser middag». Da svarer hun bare «Vi bare venter vi!». Spiller ingen rolle om vi har gjester heller... Jeg vet ikke hvor mye tydeligere jeg kan bli! Har sagt uttallige ganger at hun må sende SMS før hun kommer bort. Ikke alltid det passer etc... At jeg liker alenetid osv. Hjelper ikke en dritt! Hun ser oppkjørselen og verandaen vår fra sitt hus. Føler meg overvåket! Etter en dag på stranda eller andre ting har jeg lyst til å slappe av i eget hjem. Er ferie, og jeg vil slappe av med familien min. Men neida, tar minutter før hun står i hagen vår... «Hei! Så du kom hjem, så da tok vi en tur vi! Xxxx syntes jo det er så gøy å være hos dere» Har nå begynt å parkere i garasjen så ikke hun kan se når vi er hjemme. Har mest lyst til å skrike og filleriste hele kjerringa! Hun har holdt på sånn i alle år, men blitt mye verre etter hun fikk en unge. Hun er heller ingen person jeg ville valgt som venninne. Vi har null til felles. Fatter ikke at det er mulig å ha så dårlige sosiale antenner! Jeg syntes litt synd på henne de første årene vi bodde her. Skjønte at hun var ensom, så var hyggelig og inviterte på litt middager og sånt. Men nå «spiser hun meg opp», og det er årevis siden hun har blitt invitert hit på noe som helst. Likevel er hun borte her nesten hver dag, i ferien har det vært flere ganger daglig! Hjelp meg før jeg klikker!!! Jeg har vært så direkte som jeg kan være uten å være slem. Men det hjelper jo ikke! Anonymkode: 50c3c...f92 Ut fra holdingene og verdisynet du uttrykker, tror jeg du bør være veldig glad hvis noen som helst gidder å være sammen med deg. Jeg hadde skydd deg som pesten. Anonymkode: d473b...065 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå