Gå til innhold

Hva kan gjøres med en butikkarbeider som

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

behandler deg ekstremt dårlig og er nedsettende mot deg? Denne butikkarbeideren jobber i en matbutikk. Hun er ekstremt nedsettende både mot meg og min mor. Så jeg er ikke den eneste. Hun er veldig tydelig fornærmende, nedtalende og frekk. Det er ikke første gangen dette skjer heller. Hvor seriøst tar daglige ledere slike klager hvis jeg går innom? På grunn av henne vil jeg ikke handle mer fra denne butikken, og reiser heller lenger til en annen butikk hvor jeg vet jeg møter hyggelige ansatte. Jeg har også sluttet å bestille ting fra nettet som sender med leverandøren som denne butikken samarbeider med. Føler meg smålig som må innom for å klage, og er redd for å bli latterliggjort. Hva hadde du gjort?

Anonymkode: edd4c...556

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på. Hvor ille er det, kan du nevne noen eksempler? 

Anonymkode: 90ea1...679

• Liker 4
Skrevet

Bytte butikk?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Send skriftlig klage og ta med eksempler på ting hun har sagt til deg og din mor.  

Endret av tirben
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer helt an på. Hvor ille er det, kan du nevne noen eksempler? 

Anonymkode: 90ea1...679

Hun anklaget moren min for å stjele, og dette uten grunnlag såklart. Det er aldri noe hei eller blikkontakt når jeg kommer til kassen. Et annet eks. er da jeg var innom for å sende en pakke i retur, ga hun meg teip. Jeg sa helt uskyldig ´´Åja, det visste jeg ikke at jeg måtte gjøre selv. De andre har alltid pleid å gjøre det for meg. Men det er greit :)´´, og da hevet hun stemmen og sa ´´Dette er ikke post i butikk!! du må gjøre det selv!!´´. ´´.. Okei, jeg bare sa noe. Kan jeg i det minste få en saks?´´, så slengte hun saksen på disken. Og da jeg kom borti en boks hun hadde på disken (fordi det ikke var plass) uffet hun og sa ´´herregud, vær forsiktig!!´´. Til svar sa jeg at jeg ikke hadde kommet borti det hvis jeg visste at den lå der, og at det er begrenset med plass på disken. Og da ignorerte hun meg totalt og latet som om jeg ikke eksisterte selv om jeg måtte spørre henne par praktiske ting. Det har vært sånn her lenge nå, men de to siste episodene var dråpen for meg. 

Altså, jeg vet ikke. Har jobbet i servicebransjen selv. Hadde jeg vært som henne hadde jeg mistet jobben min på dagen.
Var innom og snakket med sjefen. Han virket ikke akkurat overrasket, men jeg tror ikke han brydde seg så mye heller. Den butikken er vel bare sånn, og jeg må vel bare finne en annen butikk å handle i. Selv om det er kjipt at jeg må kjøre lenger p.g.a det :) 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hun anklaget moren min for å stjele, og dette uten grunnlag såklart. Det er aldri noe hei eller blikkontakt når jeg kommer til kassen. Et annet eks. er da jeg var innom for å sende en pakke i retur, ga hun meg teip. Jeg sa helt uskyldig ´´Åja, det visste jeg ikke at jeg måtte gjøre selv. De andre har alltid pleid å gjøre det for meg. Men det er greit :)´´, og da hevet hun stemmen og sa ´´Dette er ikke post i butikk!! du må gjøre det selv!!´´. ´´.. Okei, jeg bare sa noe. Kan jeg i det minste få en saks?´´, så slengte hun saksen på disken. Og da jeg kom borti en boks hun hadde på disken (fordi det ikke var plass) uffet hun og sa ´´herregud, vær forsiktig!!´´. Til svar sa jeg at jeg ikke hadde kommet borti det hvis jeg visste at den lå der, og at det er begrenset med plass på disken. Og da ignorerte hun meg totalt og latet som om jeg ikke eksisterte selv om jeg måtte spørre henne par praktiske ting. Det har vært sånn her lenge nå, men de to siste episodene var dråpen for meg. 

Altså, jeg vet ikke. Har jobbet i servicebransjen selv. Hadde jeg vært som henne hadde jeg mistet jobben min på dagen.
Var innom og snakket med sjefen. Han virket ikke akkurat overrasket, men jeg tror ikke han brydde seg så mye heller. Den butikken er vel bare sånn, og jeg må vel bare finne en annen butikk å handle i. Selv om det er kjipt at jeg må kjøre lenger p.g.a det :) 

Du høres ikke akkurat ut som drømmekunden selv heller, jeg tror både du og butikken er tjent med at du drar et annet sted.

Anonymkode: 6f0a0...91a

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en annen butikk. Bare fordi du ikke har kjemi med damen fortjener hun ikke å få livet sitt ødelagt bare fordi du er misfornøyd med servicen. Hun er sikkert drittlei av kunder og set kan jeg skjønne. 

Anonymkode: f2f73...e91

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Du høres ikke akkurat ut som drømmekunden selv heller, jeg tror både du og butikken er tjent med at du drar et annet sted.

Anonymkode: 6f0a0...91a

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Finn deg en annen butikk. Bare fordi du ikke har kjemi med damen fortjener hun ikke å få livet sitt ødelagt bare fordi du er misfornøyd med servicen. Hun er sikkert drittlei av kunder og set kan jeg skjønne. 

Anonymkode: f2f73...e91

Hva er det jeg har gjort som er dårlig her, egentlig?
Ingen skal anklage en kunde for å stjele uten ordentlig grunnlag. Og butikkansatte bør ikke behandle kundene sine dårlige. De lever tross alt av at kunder handler i butikken deres. Jeg tenker at hvis man ikke liker mennesker, er det veldig rart å jobbe i en servicebransje som handler nettopp om service for andre mennesker. Sjefen selv sa at det ikke er første gangen hun får slike klager, så det er jo faktisk henne. Har som nevnt tidligere jobbet i butikk selv, og slik oppførsel er det veldig lite toleranse for alle andre steder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

behandler deg ekstremt dårlig og er nedsettende mot deg? Denne butikkarbeideren jobber i en matbutikk. Hun er ekstremt nedsettende både mot meg og min mor. Så jeg er ikke den eneste. Hun er veldig tydelig fornærmende, nedtalende og frekk. Det er ikke første gangen dette skjer heller. Hvor seriøst tar daglige ledere slike klager hvis jeg går innom? På grunn av henne vil jeg ikke handle mer fra denne butikken, og reiser heller lenger til en annen butikk hvor jeg vet jeg møter hyggelige ansatte. Jeg har også sluttet å bestille ting fra nettet som sender med leverandøren som denne butikken samarbeider med. Føler meg smålig som må innom for å klage, og er redd for å bli latterliggjort. Hva hadde du gjort?

Skriv en velbegrunnet klage til butikk kjeden. Er du seriøs i dine skriftlige fremstillinger av problemet, så blir dette tatt tak i. 

Anonymkode: d56ad...cc1

• Liker 2
Gjest tullete rusk
Skrevet

Mentalt ustabile burde da få jobbe som alle andre? Du får se på det som en tjeneste til samfunnet at du overser henne. Hun jobber og betaler skatt til staten, alternativet er at ingen vil ha henne i jobb og sender henne på nav istedet

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, tullete rusk said:

Mentalt ustabile burde da få jobbe som alle andre? Du får se på det som en tjeneste til samfunnet at du overser henne. Hun jobber og betaler skatt til staten, alternativet er at ingen vil ha henne i jobb og sender henne på nav istedet

Haha, dette var en fin måte å tenke på!
Jeg tror ikke hun vil slite med å få jobb hos mannlige arbeidsgivere. Han prøvde å forsvare henne med at ´´de er jo litt sånne frekke i den kulturen hun er fra´´. Men når du er slank, høy, langt blondt hår, har fillers i leppa og falske vipper herifra til månen, sier noe meg at han ikke prioriterer hennes oppførsel mot kundene sine. Jeg tror hun kommer til å fortsette med å være som hun er når hun ikke får konsekvenser, og det er bare best å slutte å irritere seg over det og handle andre steder.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, ærlig talt... Forventer du at de ansatte i butikken (evt. Post i butikk) skal teipe igjen pakker du skal returnere? Er det ikke normalt å gjøre dette selv? Hjemme, før man drar avsted for å sende pakka. Jeg synes faktisk det var god service at hun ga deg teip og saks jeg og kan skjønne at hun ble litt oppgitt over at du forventet at hun skulle gjøre det for henne. Jeg tviler nemlig på at du var så "uskyldig" som du påstår selv.

Anonymkode: 792f0...5d4

• Liker 7
Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis dette var de verste eksemplene du kunne komme på synes jeg litt synd i butikkdamen. 

Altså: jeg er enig i at det går an å være høflig, men jeg tror jeg hadde blitt svært så overbærende med en kunde som trodde at jeg skulle pakke pakken for dem. Når du i tillegg river ned ting rundt deg og er sur fordi servicen ikke er sånn du hadde tenkt?

AnonymBruker
Skrevet

Det er en slik kjerring på nærbutikken her jeg bor, da hun fikk kreft tenkte jeg KARMA! 

Anonymkode: 28956...0c7

Skrevet

Hva er poenget med å sende en klage hvis du likevel skal begynne å handle andre steder?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, dette var en fin måte å tenke på!
Jeg tror ikke hun vil slite med å få jobb hos mannlige arbeidsgivere. Han prøvde å forsvare henne med at ´´de er jo litt sånne frekke i den kulturen hun er fra´´. Men når du er slank, høy, langt blondt hår, har fillers i leppa og falske vipper herifra til månen, sier noe meg at han ikke prioriterer hennes oppførsel mot kundene sine. Jeg tror hun kommer til å fortsette med å være som hun er når hun ikke får konsekvenser, og det er bare best å slutte å irritere seg over det og handle andre steder.

Hva slags kultur er det egentlig folk er kjent for å være frekke i?

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, ærlig talt... Forventer du at de ansatte i butikken (evt. Post i butikk) skal teipe igjen pakker du skal returnere? Er det ikke normalt å gjøre dette selv? 

Anonymkode: 792f0...5d4

14 hours ago, Blondie65 said:

Hvis dette var de verste eksemplene du kunne komme på synes jeg litt synd i butikkdamen. 

Altså: jeg er enig i at det går an å være høflig, men jeg tror jeg hadde blitt svært så overbærende med en kunde som trodde at jeg skulle pakke pakken for dem. Når du i tillegg river ned ting rundt deg og er sur fordi servicen ikke er sånn du hadde tenkt?

Det er helt ærlig ikke det store for meg å pakke en pakke selv. Har ikke sånne store teip hjemme, og de har alltid tatt over pakken. Jeg dro innom i går og skulle sende en siste pakke (aller aller siste jeg sender der) og jeg spurte om å få teip, og mannen bak kassen sa ´´jeg kan teipe det for deg´´. Litt småsjokkert spurte jeg om han var sikker. Han syntes nok jeg var rar som var så sjokkert, haha. 
Grunnen for spørsmålet mitt til henne er nemlig dette, at jeg aldri har måttet teipe selv. Så jeg bare lurte på. Det går jo 876 ganger fortere når de gjør det enn når jeg tar så mye plass. Og jeg hadde aldri aldri aldri i verden reagert om hun sa det ikke engang på en hyggelig, men en normal måte, at ´´det gjør vi ikke her´´. Jeg reiv ikke ned noe, pakken var stor, disken lite, og hun kan for eks. flytte asken hennes (som jeg ikke engang visste lå bak pakken). Jeg er jo ikke en kunde fra helvete heller da herregud haha. Er faktisk utrolig hyggelig mot folk (utenom de som er tydelig frekke, det orker jeg ingenting av). 

Det er så idiotisk at jeg fortsatt skriver her, men føler for å forsvare meg selv når så mange tolker dette helt annerledes enn hva jeg opplevde det som.

14 hours ago, AnonymBruker said:

Det er en slik kjerring på nærbutikken her jeg bor, da hun fikk kreft tenkte jeg KARMA! 

Anonymkode: 28956...0c7

Håper ikke hun her får kreft, da. Håper det skjer noe veldig hyggelig med henne så hun blir litt mere glad med livet sitt så hun er litt hyggeligere med kundene sine.

14 hours ago, The Kitten said:

Hva er poenget med å sende en klage hvis du likevel skal begynne å handle andre steder?

Så hun forhåpentligvis blir mindre frekk. Forhåpentligvis. 

14 hours ago, ti10 said:

Hva slags kultur er det egentlig folk er kjent for å være frekke i?

Hun er fra øst-Europa, spesifikk land vil jeg ikke si. Men jeg synes ikke det skal være et argument, as. Mange fra dette landet er superhyggelige. 

AnonymBruker
Skrevet

Så du pleier å forvente at butikken/posten pakker inn postpakker for deg? Seriøst, du har tydeligvis fått ganske mye ekstraservice oppigjennom, og så blir du sur når noen en sjelden gang reagerer på oppførselen din ... 

Pakker som skal sendes pakker man inn hjemme. Inkl. tape. Har du ikke den typen tape du trenger kjøper du tape på butikken, og venter med å sende pakka til i morgen. Evt. kan du selvsagt spørre pent om å få låne tape, men det er altså ekstraservice du skal takke pent for, ikke en rettighet du kan forlange. Det er ikke deres ansvar å holde deg med verken tape, papir eller esker. 

Noe sier meg at grunnen til at klagen din ikke har blitt tatt alvorlig er at hele butikken er luta lei, men at de andre bare er flinkere til å skjule det. 

Anonymkode: 5c6e9...70e

• Liker 7
Gjest Optimo
Skrevet

Skjønner ikke helt at den episoden med teipen var noe å ta så på vei for. Hun kunne sikkert svart deg i en mer hyggelig tone, men uansett da. Smil og la det gå. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, Guile said:

Skjønner ikke helt at den episoden med teipen var noe å ta så på vei for. Hun kunne sikkert svart deg i en mer hyggelig tone, men uansett da. Smil og la det gå. 

Fordi jeg ikke klarer å smile og la det gå når noen er tydelig frekke. Skulle ønske jeg var flinkere til det. 

5 hours ago, AnonymBruker said:

Så du pleier å forvente at butikken/posten pakker inn postpakker for deg? Seriøst, du har tydeligvis fått ganske mye ekstraservice oppigjennom, og så blir du sur når noen en sjelden gang reagerer på oppførselen din ... 

Pakker som skal sendes pakker man inn hjemme. Inkl. tape. Har du ikke den typen tape du trenger kjøper du tape på butikken, og venter med å sende pakka til i morgen. Evt. kan du selvsagt spørre pent om å få låne tape, men det er altså ekstraservice du skal takke pent for, ikke en rettighet du kan forlange. Det er ikke deres ansvar å holde deg med verken tape, papir eller esker. 

Noe sier meg at grunnen til at klagen din ikke har blitt tatt alvorlig er at hele butikken er luta lei, men at de andre bare er flinkere til å skjule det. 

Anonymkode: 5c6e9...70e

Leser du egentlig noe av det jeg skriver?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...