Gå til innhold

Språk etter innsettelse av dren

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barn 2,5 ligger etter språklig. Det er påvist væske i begge ører. Dren skal settes inn. Hva kan jeg forvente av at bedre hørsel kan hjelpe språkutviklingen til barnet i positiv retning? Barnet er normalutviklet ellers, sterk/ god motorisk.

Anonymkode: 189a9...4da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barn 2,5 ligger etter språklig. Det er påvist væske i begge ører. Dren skal settes inn. Hva kan jeg forvente av at bedre hørsel kan hjelpe språkutviklingen til barnet i positiv retning? Barnet er normalutviklet ellers, sterk/ god motorisk.

Sannsynligvis blir hørselen bedre og dermed også språket. Man setter inn dren for å hjelpe barnet. 

Anonymkode: 1652e...854

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hos mitt barn løsnet språket i løpet av få uker etter at han fikk dren. Han var litt eldre da, men fortsatt fascinerende.

Anonymkode: f7d55...b95

AnonymBruker
Skrevet

Først; er det slik at barnet ikke snakker mye ennå? Eller er det slik at barnet ikke forstår språk heller?

Anonymkode: 9c101...c0e

Skrevet

Det du kan forvente veldig merkbar endring på er uttalen til barnet. Språkforståelsen og ordforrådet blir gjerne også påvirket, men først og fremst uttalen. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først; er det slik at barnet ikke snakker mye ennå? Eller er det slik at barnet ikke forstår språk heller?

Barnet forstår alt vi sier, så lenge han hører oss, og følger opp beskjeder (merk: Når det vil 😅

• 2 måneder senere...
Skrevet
På 26.7.2019 den 12.26, AnonymBruker skrev:

Det HØRER IKKE da-ah

Anonymkode: a8f42...5ae

Skrevet

Her løsnet det 1-2 mnd etter operasjonen. Hadde var 2,5 år og sa bare noen få ord helt uten mening. Etter at det hadde gått to uker kom han hjem fra barnehagen og nynnet på en sang. Herrelighet som jeg grein 😂😂😍

Anonymkode: 908b2...dab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...