AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #1 Skrevet 25. juli 2019 Jeg applauderer som regel voksne som vil delta i oppdragelsen av mitt barn. Men nå viser det seg at naboen har bedt henne aldri nærme seg katta hans igjen, og vært sint. Årsaken var at min datter i går fikk tillatelse av meg til å sprute vann etter naboens katt, som til stadighet er på vår terrasse. Han jager vår egen katt, så hun ikke er trygg her hjemme. Har selvfølgelig prøvd å jage han uten bruk av vann, men han er veldig frampå, og katten vår er redd for å være ute. Bør jeg ta en prat med naboen? Min datter hadde sagt som sånt var, at katten plaget vår katt, men det var ikke formildende for han! Anonymkode: 626c3...bd0
Populært innlegg sølvdryss Skrevet 25. juli 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 25. juli 2019 Du ber ikke ditt barn sprute vann på katten. Det kan du gjøre selv. Hvorfor sette ditt barn i en slik situasjon? 151
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 25. juli 2019 Du som satte barnet ditt i den situasjonen! Hvorfor ba du henne sprute vann etter katten? Gjør det selv!! Anonymkode: 5e23b...ce6 58
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #4 Skrevet 25. juli 2019 1 minutt siden, sølvdryss skrev: Du ber ikke ditt barn sprute vann på katten. Det kan du gjøre selv. Hvorfor sette ditt barn i en slik situasjon? Jeg sa hun kunne gjøre det hvis hun så vår katt bli jaget på vår egen terrasse. Hun er mye mer ute enn meg, så ikke alltid jeg ser det selv. TS Anonymkode: 626c3...bd0 8
Summ Skrevet 25. juli 2019 #5 Skrevet 25. juli 2019 Dette er jo bare din feil... jeg hadde også bedt ungen holdt seg unna katten... men jeg hadde også da ønsket at naboen sa ifra på en ordentlig måte at den var til seanse, ikke skremme den... 26
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #6 Skrevet 25. juli 2019 Jeg hadde henta fram hageslangen og spylt naboen, og sagt at han fikk holde seg unna barnet mitt 😂 Anonymkode: f617e...eb1 15
Gjest Tutte Skrevet 25. juli 2019 #7 Skrevet 25. juli 2019 Ja, du burde prate med naboen. Det burde du egentlig gjort allerede da du oppdaget at katten jaget deres katt, slik at dere kunne bli enig om hva som kunne gjøres. Nå er det jo veldig vanlig at katter jager hverandre på denne måten hvis de ikke vet plassen sin ovenfor hverandre. Og ikke så mye man får får gjort med det da katter går fritt. Dette må de finne ut av selv, og vannsprut vil bare stoppe katten der og da og ikke hjelpe i lengden i slike situasjoner. Hadde også reagert sterkt hvis jeg så andre barn, eller voksne for den saks skyld sprute vann på katten min.
Sunstone Skrevet 26. juli 2019 #8 Skrevet 26. juli 2019 Enig med de over at du kanskje ikke burde bedt barnet ditt om å sprute på katten. Barn klarer heller ikke tenke så mye fornuftig rundt det, og kan tenke at det er greit å gjøre uansett. Og katter klarer å dominere hverandre selv. Hvis din katt ikke liker det, klarer vel den og verne om sitt territorium. Barnet ditt bør ikke gjøre det. Dog kunne nabo sagt ifra på ordentlig måte, men mulig han misforsto og trodde barnet gjorde det for å plage katten. Hvis det er tilfellet skjønner jeg sint nabo. 17
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #9 Skrevet 26. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa hun kunne gjøre det hvis hun så vår katt bli jaget på vår egen terrasse. Hun er mye mer ute enn meg, så ikke alltid jeg ser det selv. TS Anonymkode: 626c3...bd0 Det er ikke ditt barns oppgave å skremme bort andre sine katter. Du har valgt å få katt, og må selv ta følgende deretter.... OMG Anonymkode: 8f406...361 17
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #10 Skrevet 26. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde henta fram hageslangen og spylt naboen, og sagt at han fikk holde seg unna barnet mitt 😂 Anonymkode: f617e...eb1 Da hadde du fortjent det samme tilbake..... Har man katt, må man regne med andre katter. Din katt er ikke GULL! Anonymkode: 8f406...361 7
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #11 Skrevet 26. juli 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg sa hun kunne gjøre det hvis hun så vår katt bli jaget på vår egen terrasse. Hun er mye mer ute enn meg, så ikke alltid jeg ser det selv. TS Anonymkode: 626c3...bd0 Det hjelper ikke at hun er mere ute enn deg, du setter uansett ikke ungen din å sprute vann på katter, gjør det selv! Anonymkode: 74661...b7c 11
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #12 Skrevet 26. juli 2019 Jeg er katteeier og mor. Rettferdig tilsnakk eller disiplinering er alltid velkommen. Barnet mitt var helt idiot på plantasjen i dag og ble tatt av en eldre dame. Hun ga ungen inn så det sang etter...For min del er det bare bra at ungen erfarer at samfunnet er enig i det jeg prøver å lære han. Jeg tolererer også disiplin av katta. Men når hun ligger på dørmatta utenfor eget hjem gjør hun ikke noe galt. Når jeg ser barn kaster vannballonger på henne da flyr jeg i vinkel. Disse to eksemplene har skjedd på samme dag. Barnet har lært at det er best å høre etter, katten har lært at alle vil henne vondt. Jeg elsker begge to på hvert sitt vis, men nøkkelordet er rettferdighet. Anonymkode: 3b0c3...f1b 20
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #13 Skrevet 26. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er katteeier og mor. Rettferdig tilsnakk eller disiplinering er alltid velkommen. Barnet mitt var helt idiot på plantasjen i dag og ble tatt av en eldre dame. Hun ga ungen inn så det sang etter...For min del er det bare bra at ungen erfarer at samfunnet er enig i det jeg prøver å lære han. Jeg tolererer også disiplin av katta. Men når hun ligger på dørmatta utenfor eget hjem gjør hun ikke noe galt. Når jeg ser barn kaster vannballonger på henne da flyr jeg i vinkel. Disse to eksemplene har skjedd på samme dag. Barnet har lært at det er best å høre etter, katten har lært at alle vil henne vondt. Jeg elsker begge to på hvert sitt vis, men nøkkelordet er rettferdighet. Anonymkode: 3b0c3...f1b Vil legge til at vår katt hater nabokatten og derfor hater jeg nabokatten. Ungen er solidarisk og forstår ikke hvorfor. Jeg vet heller ikke hvorfor vi hater den katten, men her tar jeg katten min sin side. Jeg (eller vi) er flokken hennes. Om hun er truet så er jeg truet... Anonymkode: 3b0c3...f1b 2
Kaffefrøken Skrevet 26. juli 2019 #15 Skrevet 26. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vil legge til at vår katt hater nabokatten og derfor hater jeg nabokatten. Ungen er solidarisk og forstår ikke hvorfor. Jeg vet heller ikke hvorfor vi hater den katten, men her tar jeg katten min sin side. Jeg (eller vi) er flokken hennes. Om hun er truet så er jeg truet... Anonymkode: 3b0c3...f1b Derfor hater du nabokatten? I all verden! Katter hater hverandre, det er helt naturlig - om de ikke er fra samme kull, og lever sammen da. Det er helt naturlig at de jager hverandre frem til de finner en ordning, som passer best dem i mellom. At du som katteeier hater en annen katt synes jeg er veldig rart, så lenge den ikke går fysisk til angrep på deg eller barnet ditt må den få lov til å bevege seg like mye rundt i nabolaget som din egen katt. 22
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #16 Skrevet 26. juli 2019 Akkurat nå, Kaffefrøken skrev: Derfor hater du nabokatten? I all verden! Katter hater hverandre, det er helt naturlig - om de ikke er fra samme kull, og lever sammen da. Det er helt naturlig at de jager hverandre frem til de finner en ordning, som passer best dem i mellom. At du som katteeier hater en annen katt synes jeg er veldig rart, så lenge den ikke går fysisk til angrep på deg eller barnet ditt må den få lov til å bevege seg like mye rundt i nabolaget som din egen katt. Om de går til fysisk angrep på katten så har de angrepet flokken. Jeg som menneske og mor lar lett katta gå om det er nødvendig, men siden kattene er avhengig av sin flokk(familie) kjører jeg hennes løp. Jeg prøvde mekling som ung men det skapte bare usikkerhet hos daværende katt. Enten er man med eller så er man ikke med. Anonymkode: 3b0c3...f1b 1
Kaffefrøken Skrevet 26. juli 2019 #17 Skrevet 26. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om de går til fysisk angrep på katten så har de angrepet flokken. Jeg som menneske og mor lar lett katta gå om det er nødvendig, men siden kattene er avhengig av sin flokk(familie) kjører jeg hennes løp. Jeg prøvde mekling som ung men det skapte bare usikkerhet hos daværende katt. Enten er man med eller så er man ikke med. Anonymkode: 3b0c3...f1b Hahaha. Svaret ditt er så fjernt at jeg mistenker deg for å være et troll, men om du virkelig ikke forstår deg på katteadferd, så er altså ikke katter flokkdyr! En katt er ikke en hund. Katten bryr seg nok katta om din "beskyttelse" uansett. 16
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #18 Skrevet 26. juli 2019 6 minutter siden, Kaffefrøken skrev: Hahaha. Svaret ditt er så fjernt at jeg mistenker deg for å være et troll, men om du virkelig ikke forstår deg på katteadferd, så er altså ikke katter flokkdyr! En katt er ikke en hund. Katten bryr seg nok katta om din "beskyttelse" uansett. Om jeg forstår deg rett så er ikke katter flokkdyr? Anonymkode: 3b0c3...f1b
Kaffefrøken Skrevet 26. juli 2019 #19 Skrevet 26. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om jeg forstår deg rett så er ikke katter flokkdyr? Anonymkode: 3b0c3...f1b God natt. 😽 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #20 Skrevet 26. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg applauderer som regel voksne som vil delta i oppdragelsen av mitt barn. Men nå viser det seg at naboen har bedt henne aldri nærme seg katta hans igjen, og vært sint. Årsaken var at min datter i går fikk tillatelse av meg til å sprute vann etter naboens katt, som til stadighet er på vår terrasse. Han jager vår egen katt, så hun ikke er trygg her hjemme. Har selvfølgelig prøvd å jage han uten bruk av vann, men han er veldig frampå, og katten vår er redd for å være ute. Bør jeg ta en prat med naboen? Min datter hadde sagt som sånt var, at katten plaget vår katt, men det var ikke formildende for han! Anonymkode: 626c3...bd0 Neste gang du prøver deg på å lære barnet ditt dyreplageri, så bør du tenke deg om to ganger, fordi det er nemlig ofte slik at det kan komme en bomerang tilbake til deg selv slik som nå. La katten og naboen være i fred, og begynn å oppføre deg voksent. Med mindre du er en pubertans tenåring. Anonymkode: 1850e...06e 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå