Gjest gjest1 Skrevet 8. mai 2005 #2 Skrevet 8. mai 2005 Ja, du kan gå i sort kjole i konfirmasjon. Det er jo en formell anledning, men har inntrykk av at man kan være litt ledigere i tøyet her enn i f.ex et bryllup. Men ta på noe stæsj i litt farger. Knallrøde pumps eller fine sandaler er kjempefint tilbehør.
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2005 #3 Skrevet 8. mai 2005 Jeg snakket faktisk med en tante og onkel i dag om akkurat dette. I dåpen til deres sønn kom en av mine kusiner i sorte blonder. Lovlig kort skjørt og dyyyyyp utringning. Jeg synes både skjørtelengden og utringningen var for mye av det gode, men fargen også ble helt feil for min del. En dåp/konfirmasjon er en hyggelig og festlig anledning, sort blir for mørkt etter min smak da. Hvis jeg var deg ville jeg hørt med noen av de eldre i familien, det er jo ofte de som kritiserer den yngre gardes klesvalg (også jeg da... ). Synes de det høres greit ut så går det kanskje an... Men jeg synes man skal kle seg noe lystigere. Med rødt tilbehør føler ihvertfall jeg at det blir litt småhorete... Huff, nå høres jeg ut som en prektig snerpete gammel skrulle som stemmer KrF...
LilleMy Skrevet 8. mai 2005 #5 Skrevet 8. mai 2005 Jeg skal ha konfirmasjon her til weekenden, og som stemor og host regner jeg med å se alt fra bunad til kjerringklær og kort-kort og dype utringninger!! Og jeg bryr meg ikke det minste om hvordan folk har pyntet seg - bare det faktisk HAR det!
LilleMy Skrevet 8. mai 2005 #6 Skrevet 8. mai 2005 Jeg skal ha konfirmasjon her til weekenden, og som stemor og host regner jeg med å se alt fra bunad til kjerringklær og kort-kort og dype utringninger!! Og jeg bryr meg ikke det minste om hvordan folk har pyntet seg - bare det faktisk HAR det!
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2005 #7 Skrevet 8. mai 2005 Jeg hadde bare sort i min sønns barnedåp. Bunaden fikk jeg bare såvidt over den ene armen....... Jeg hadde gått i sort om jeg ville, i en konfirmasjon.
Gjest gjest1 Skrevet 9. mai 2005 #8 Skrevet 9. mai 2005 Spørs vel på kjolen det.. Er den passe anstendig ser jeg ikke noe problem. Selv om JEG personlig hadde valgt en annen, litt mer sommerlig, farge.
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2005 #9 Skrevet 9. mai 2005 er kanskje en diger SVART bunad noe mer sommerlig en en knelang sort kjole da? 1
Transe Skrevet 9. mai 2005 #10 Skrevet 9. mai 2005 Ser ingen grunn til at du ike kan bruke svart kjole i konfirmasjon. Forstår hvorfor svarte kjoler er så populært, det er da så mange fine farger. Jeg har bare en svart kjole og den blir lite brukt. 1
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #11 Skrevet 10. mai 2005 Jeg ville synes det var uproblematisk dersom du har tilbehør i friske farger! Hva med et sjal i lime eller turkis, og hårspenne som matcher?
monja Skrevet 10. mai 2005 Forfatter #12 Skrevet 10. mai 2005 Jeg ville synes det var uproblematisk dersom du har tilbehør i friske farger! Hva med et sjal i lime eller turkis, og hårspenne som matcher? Akkurat det jeg tenkte på Kjolen i seg selv er lang og enkel uten krimskrams. Tusen takk for svar alle sammen
Gjest Anonymous Skrevet 10. mai 2005 #13 Skrevet 10. mai 2005 Jeg har selv vært i konfirmasjon i år, og da hadde jeg på meg en enkel, sort kjole. Den har en passende lengde, og er ikke utringet. Tviler på at det var noen som reagerte negativt på det.
Theolina Skrevet 10. mai 2005 #14 Skrevet 10. mai 2005 Jeg er helt enig i at du kan bruke svart kjole med tilbehør i friske "vårlige" farger. Var selv i konfirmasjon i helgen med stor svart bunad. Er ikke noe mer sommerlig det iallefall..
Avery Skrevet 11. mai 2005 #15 Skrevet 11. mai 2005 Jeg hadde ikke leet på et øyelokk om noen dukket opp i svart kjole i konfirmasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå