Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når en har fullført 3 år med allmennfag og bestått, og deretter tatt ett år på folkehøyskole, da har mann vel brukt opp studieretten sin? Altså om en då skal ta opp fag fra videregående skole i en annen by for å få høyere karakterer, da blir vel ikke foreldrene sin inntekt behovsprøvd i forhold til lån og stipend? Noen som vet?

Anonymkode: 3f979...2fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når en har fullført 3 år med allmennfag og bestått, og deretter tatt ett år på folkehøyskole, da har mann vel brukt opp studieretten sin? Altså om en då skal ta opp fag fra videregående skole i en annen by for å få høyere karakterer, da blir vel ikke foreldrene sin inntekt behovsprøvd i forhold til lån og stipend? Noen som vet?

Du får vel ikke noe lån til å ta opp fag hvis det ikke er snakk om en privatistskole?

Anonymkode: 822bb...c6f

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å skrive det, jo det er snakk om privatskole. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Glemte å skrive det, jo det er snakk om privatskole. 

Det er forskjell på en privatskole og en privatistskole. Privatistskole er f.eks Bjørknes, Sonans. For sistnevnte kan du få lån ja, men lånene dekker bare kostnadene til fagene. Husleie og livsopphold tror jeg du må dekke selv.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er forskjell på en privatskole og en privatistskole. Privatistskole er f.eks Bjørknes, Sonans. For sistnevnte kan du få lån ja, men lånene dekker bare kostnadene til fagene. Husleie og livsopphold tror jeg du må dekke selv.

Jeg fikk vanlig stipend da jeg gikk på sonans + 50000 for det fagene kostet. Riktig nok i 2007 da, vet ikke hvordan de opererer i dag :)

Anonymkode: 7ebc7...3fe

Skrevet (endret)

Jeg sitter og leser, og det ser ut som en må velge et visst antall fag (% studier) for å få full dekning av lån og stipend. Altså reglene er som på høyskolenivå så lenge en ikkje kommer under ungdomsrett, da er det behovsprøvd utifra foreldres inntekt. 

Endret av Kinn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...