Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Som overskriften, andre trimester er fortalt som den beste delen, også den delen du nesten ikke merker at du er gravid og fort kan bli urolig av den grunn, osv. 

Jeg er 16+1 og har ikke fått noe mage, men jeg føler den har kommet litt de to siste ukene kanskje. Jeg vet ikke om det er det eller luft 😂 Meen, jeg har jo endel «plager» da. Jeg har mye vondt i magen, øm og trolig endel ligamentsmerter da det av og til i visse bevegelser føles ut som om noen river ut eggstokkene mine (siden de er lokalisert på sidene, på både venstre og høyre).

Jeg har i tillegg utflod som om jeg skulle hatt mensen, jeg må ha bind for det er så mye. Er det normalt forresten? Er den tradisjonelle gule utfloden, men den (sorry for info) lukter litt rart. Ikke vondt, men rart??  Litt søtt kanskje, samboer mente litt metall (for han kan lukte meg lang vei.....). Det er ikke blod i det, som jeg kan se så synes det er merkelig. Slitt litt med sopp, men jeg kan ikke huske å ha opplevd den lukta før. 

Det jeg lurer på er om det høres normalt ut, når alle sier jeg ikke burde føle på så mye akkurat nå. Her sitter jeg med magesmerter, stikking, ømt, en hel haug rarluktende utflod og lurer litt på om alt er greit. Ikke så lenge til jordmor time, men jeg blir fint sprø av meg selv uansett. Gjerne fortell om du har opplevd lignende. I could use some words ❤️

Førstegangsgravid forresten og redd for absolutt alt 😆 

Anonymkode: 9ee45...065

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samboer sa heller ikke jeg luktet vondt, kun rart btw 😅 

TS

Skrevet

Det meste er normalt når det kommer til graviditet, senk skuldrene.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig mye er normalt. Er du bekymret må du kontakte helsepersonell.

Anonymkode: e0b88...04c

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, snoren skrev:

Det meste er normalt når det kommer til graviditet, senk skuldrene.

Jaa har vel hørt det et sted hehe.. 

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mye er normalt. Er du bekymret må du kontakte helsepersonell.

Anonymkode: e0b88...04c

Jeg har gjort det faktisk, og fikk et spydig svar tilbake at jeg måtte slappe av. Jeg hadde noen spørsmål fra forrige sjekk, fra da de undersøkte meg og sa diverse ting som jeg i ettertid har gjort meg «klokere» på via internett og folk rundt, som gjør meg en bekymret 😅 U know how it is.. 

Skrevet

Jeg er også 16 uker, og har i uke 15 og frem til nå hatt de værste ligamentsmertene hittil. Ikke vært ille før, så derfor vondere nå. Kommer som regel utover dagen. Satt og googlet dette her om dagen, for da synes jeg det var mye. I dag var første dagen det var mer rolig og normalt igjen. Er nok bare livmor og sener som strekker seg😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...