Gå til innhold

Hvor gammel bør barnet være når vi går til fotograf?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Angrer som faen på at jeg ikke tok med ungen til fotografen når han var nyfødt eller i graviditeten, derfor har jeg bestemt meg for at jeg aldri skal gå glipp av noen skikkelig fine bilder av gullungen igjen. Hvor gammel var deres barn når dere dro til fotografen? ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når kan sitte selv. Eller stå selv. Evt stå og holdes seg i en barnestol. 

• Liker 2
Skrevet

Min tok de såkalte "nyfødtbildene" når hun var rundt 6 uker. Hadde ikke sjangs til å komme meg til fotografen tidligere, selvom det i utgangspunktet var planen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er fotograf. Nyfødt er anbefalt innen 14 dager. Rett og slett forde de sover bedre da. Vanskelig å ta bilde av våkne nyfødte som vifter med armer og ben. De kan noen ganger være "tom" I blikket. Sovebilder er å foretrekke. 

Ellers ville jeg ikke tatt bilder før barnet kan ligge på magen og løfte seg opp. Andre fine tider er når de sitter alene. Neste er når de kan stå mot en stol feks. 

Jeg liker godt når de er rundt 10 mnd. Da er de ofte I strålende humør, kan sitte og lette å få kontakt med 😊

Anonymkode: 045b7...42f

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, Paradisio skrev:

Min tok de såkalte "nyfødtbildene" når hun var rundt 6 uker. Hadde ikke sjangs til å komme meg til fotografen tidligere, selvom det i utgangspunktet var planen.

Det toget er nok kjørt uansett, er 3 måneder og ser langt fra nyfødt ut

Skrevet
Akkurat nå, snoren skrev:

Det toget er nok kjørt uansett, er 3 måneder og ser langt fra nyfødt ut

Man får improvisere slik som jeg gjorde; nyfødtbilder når hun nærmet seg 3 mnd liksom 🙈

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tok nyfødtbilder selv i ro og fred hjemme. Brukte dagslys og ommøblerte litt for å få til det. Vil anbefale det til alle som ikke vil/kan/ønsker å bruke fotograf. 

Endret av Sensi
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når barnet kan sitte, vil jeg si. Det kan bli mange fine bilder :) Hadde med eldste da han var 16 mnd, fy f det var slitsomt 😂 men ble faktisk skikkelige bra bilder, cred til fotografen der, for han var virkelig overalt (ungen altså). 

Anonymkode: 831e7...e78

AnonymBruker
Skrevet

Tok nyfødtbilder selv, med godt kamera. :)

Fotograf til barna rundt 2-års dagen. Fordi min mor tok oss til fotografen når vi var 10-12 mnd, og vi så så veldig.. Baby ut. Jeg synes toåringer ofte har fått mye mer av det utseendet de omtrent beholder helt til puberteten, samtidig som barnetrekkene er så vanvittig søte. 

Og jeg har ennå ikke vært heldig med barnehagebilder etter mange, mange forsøk på flere barn. Fine barn, men enten er ikke bildene fine eller så er poseringen sær, eller smilet ikke til stede eller tydelig påklistret. Og er det et blinkskudd så skal du være sikker på at det er kaviar på kinnet og ene musefletten har løsna. 😜

Skal snart ta bilder av tredje toåring nå! :)

Anonymkode: 08dbe...06d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er fotograf. 

ALLE er fotografer nå. 

Anonymkode: 549e0...d24

• Liker 1
Gjest Lama_Drama
Skrevet (endret)

Vi tok 6 mnd bilder. De ble skikkelig fine. Løftet hodet stabilt ved mageleie. Satt (med litt støtte). Blid!

Endret av Lama_Drama
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

ALLE er fotografer nå. 

Nei, en er ikke fotograf hvis en ikke jobber som det og spesielt ikke hvis en bruker auto-innstillingene på kameraet.

Anonymkode: 4fb05...579

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

ALLE er fotografer nå. 

Ja du har rett, alle er fotografer nå. Det er et problem for oss som er fotografer og prøver å livnære oss på det. Det er alt for mange hobby fotografer som vil tjene noen kroner og underpriser seg til de grader. Som gjør at vi som har dette som eneste inntekt, ikke en bi inntekt for gøy. Sliter med å få det til å gå rundt. Vi blir plutselig veldig dyre og folk ser ikke alltid verdien. Fotograf er fotograf, eller...? 

Heldigvis ser mine kunder forskjell på hva, de får hos meg kontra hva en som tar bilder for gøy gir. Så jeg klarer å få betalt regninger, uten at jeg blir rik. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...