Gå til innhold

Spammegjester..

Anbefalte innlegg

Skrevet
Dette handlet ikke om å skille gjester fra hverandre. Det handlet om at at man blir kalt spammegest når man tar opp ett visst tema. Jeg gir opp.

du har fremdeles ikke svart på hvilket tema dette er da, jeg har aldri vært borti ordet spammegjest før du nevnte det, og er litt nysgjerrig.

men vil du ikke dele det med oss registrerte uvitende, så er det greit det altså. :tunge1:

Skrevet
Dette handlet ikke om å skille gjester fra hverandre. Det handlet om at at man blir kalt spammegest når man tar opp ett visst tema. Jeg gir opp.

Jeg lurer også på hvilket tema det er? Du kan da ikke lage en slik tråd og forvente å få svar på et spørsmål du ikke stiller.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg forventer ikke å få svar, og ihvertfall ikke den endelige fasiten. Er det lov å si sin mening uten at det skal analyseres ihjel........og uten at en MÅ komme med fasiten. Er det lov å ha spørsmål det ikke finnes svar på??

Gjest TomKrus
Skrevet

hehe :)

Morsomt at du av alle sier dette. Regner med at du er fryktelig enig i følgende:

"Altså, alle disse negerne ser jo like ut, så det er ikke rart at jeg blir forbanna på en uskyldig av dem for noe en annen har gjort".

Når det kommer til ufine/fine gjester og registrerte tipper jeg det ikke er store forskjellen. Vi er bare alle i varierende grad utstyrt med en selektiv hukommelse.

Skrevet

du har fremdeles ikke svart på hvilket tema dette er da, jeg har aldri vært borti ordet spammegjest før du nevnte det, og er litt nysgjerrig.

men vil du ikke dele det med oss registrerte uvitende, så er det greit det altså. :tunge1:

.. ut fra hva jeg tror (og husker at ordet er brukt) .. jeg kan jo ta feil .. - har ordet "spammegjest" dukket opp i forbindelse med diverse diskusjoner/tråder på barn og familie.

Det være seg i forbindelse med barnevern - og barnehager og maktmisbruk, og små samfunn og at vedkommende ikke "kan" flytte osv. Jeg har sett det i minst en tråd .. (men det kan jo godt være flere) - at utrykket .. "nå er spammegjesten" her igjen..

Jeg regner jo med at det er en av gjestene (og det er stort sett mange av dem i en del av disse trådene) - føler seg uthengt.

Skrevet
Jeg forventer ikke å få svar' date=' og ihvertfall ikke den endelige fasiten. Er det lov å si sin mening uten at det skal analyseres ihjel........og uten at en MÅ komme med fasiten. Er det lov å ha spørsmål det ikke finnes svar på??[/quote']

det er kanskje litt dumt å starte en tråd på ett diskusjonsforum uten å ville ha svar ihvertfall. :wink:

Skrevet

.. ut fra hva jeg tror (og husker at ordet er brukt) .. jeg kan jo ta feil .. - har ordet "spammegjest" dukket opp i forbindelse med diverse diskusjoner/tråder på barn og familie.

Det være seg i forbindelse med barnevern - og barnehager og maktmisbruk, og små samfunn og at vedkommende ikke "kan" flytte osv. Jeg har sett det i minst en tråd .. (men det kan jo godt være flere) - at utrykket .. "nå er spammegjesten" her igjen..

Jeg regner jo med at det er en av gjestene (og det er stort sett mange av dem i en del av disse trådene) - føler seg uthengt.

En gjest starter diskusjon på Generell Debatt hvor det sies at man blir kalt spamgjest hvis man kommer inn på et spesielt tema. Mange av oss skjønner ikke hva som menes fordi vi ikke har lest den aktuelle tråden. Og gjesten utdyper ikke (kanskje den gjesten som startet tråden ikke har vært innom igjen for alt jeg vet). LilleBille kommer inn og forklarer fordi hun har lest den aktuelle tråden på Barn og Familie. Flaks!

Hvorfor kan ikke vi alle (gjester og brukere med nick) skrive innlegg hvor sammenhenger fremgår? Hvor det er klart hva vi er sure for /glade for / ønsker å diskutere?

Det blir jo bare tull dette her. Vi er tross alt ikke tankelesere!

Egentlig burde jeg jo ikke svare på slike tråder jeg ikke vet hva som egentlig menes, men jeg er tydligvis ikke den eneste som gjetter i vilden sky på hva som er problemet her.

Skrevet

:ler:

sant!

og i utgangspunktet så ønsket visst ikke gjest, eller var det en annen gjest?, å diskutere dette, det var visst bare for å få det ut liksom... :ler:

Skrevet

sant!

og i utgangspunktet så ønsket visst ikke gjest, eller var det en annen gjest?, å diskutere dette, det var visst bare for å få det ut liksom... :ler:

Hvis vi skal lese hvert gjesteinnlegg som et enestående innlegg (som jeg tror noen foreslå lengre frem her), så kan vi umulig vite om dette var trådstarter eller en helt annen gjest.

Vi kan ihvertfall ikke gå utifra at det var samme person!

Skrevet

:ler: nemlig, så vi kan på ingen måte gjøre oss noen konklusjoner om at det var trådstarter som sa det.

det er meningen bak det som er viktig, ikke om det var trådstarter eller ikke.

(selv om, dersom det IKKE var trådstarter, og vi kun skal lese innlegget som det enkeltstående innlegg det var, så ville det vel vært ganske meningsløst?)

Skrevet

Og kvifor blir ein kalla spammegjest då?

Kan det vera fordi ein ikkje har nokon knagg å henga innlegget på, som eit namn? Og at det dermed blir vanskeleg å skilja det bra innlegget frå gjest frå det mindre heldige frå gjest, for ikkje å snakka om det frå gjest? Og skulle ein med ei feiltaking tru at det var gjest som skreiv eit bestemt innlegg i staden for gjest, så blir ein kanskje - med urette - irritert på gjest i staden for gjest? Og når så gjest skriv eit nytt innlegg, kanskje i ein ny tråd, så kan det sjå ut som det er gjest som skriv det i staden, og folk reagerer ut i frå det gjest har skreve tidlegare, noko gjest ikkje har noko med å gjera. Det er synd at gjest blir møtt med skepsis på grunn av ting gjest og gjest har sagt, og haldningar gjest har lagt for dagen, men kva skal ein gjera? Om det er så enkelt å gjera noko med det, kan ikkje gjest og gjest ta eit oppgjer med gjest, gjest og gjest for å hindra at gjest blir tillagt meiningane til gjest på grunn av identitetsforvirring mellom gjest og gjest?

Skjønt, eg for min del er no stadig av den oppfatning at ein hadde unngått å bli kalla spammegjest - med rette eller urette - dersom ein hadde signert innlegga sine. Men det er no berre meg.

Skrevet

Med fare for å fornærme en eller annen gjest - er vel kanskje grunnen til at noen - enten andre gjester eller registrerte brukere - kaller en gjest for spammegjest - for å skille vedkommende gjest fra det gjest skriver.

De som er inne på de aktuelle trådene (kan bare huske å ha lest uttrykket spammegjest en gang) ser jo at det er en gjest - vi tror det er en og samme gjest - men det kan jo selvfølgelig være gjest eller en annen gjest som skriver og "fremmer" sine egne kjepphester i alle tråder - uansett om temaet har noe som helst med tråden å gjøre.

Nå vet jeg jo ikke om det er den gjesten som en del oppfatter at "spammer" forumet som har startet denne tråden - eller om det er en annen gjest...

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror nok ikke at det er en del som kaller gjester for spammejest. Dette er nok en enkelt bruker som har lagt en annen for hat....

Skrevet
Tror nok ikke at det er en del som kaller gjester for spammejest. Dette er nok en enkelt bruker som har lagt en annen for hat....

.. eller kanskje ikke for hat - men det vel kanskje tenkes at "noen" går lei av at enkelte "vrir" "alle" tråder til å handle om/klage på akkurat det samme.

Det er nok mange som rir sine egne kjepphester - men det er nok "noen" som bemerker seg mer enn andre - og som heller ikke alltid tar til seg de svarene som gis.

Gjest Anonymous
Skrevet

.. eller kanskje ikke for hat - men det vel kanskje tenkes at "noen" går lei av at enkelte "vrir" "alle" tråder til å handle om/klage på akkurat det samme.

Det er nok mange som rir sine egne kjepphester - men det er nok "noen" som bemerker seg mer enn andre - og som heller ikke alltid tar til seg de svarene som gis.

Synes man tar seg selv veldig høytidelig som rådgiver her inne. :ler:

Skrevet

Synes man tar seg selv veldig høytidelig som rådgiver her inne. :ler:

Sikter du til meg ... Eller?? - i så fall tror jeg du har misforstått totalt.. Har da vel på ingen måte tatt på meg noen "rådgiver-rolle"

Regner med at du ikke har lest de forskjellige trådene - som etterhvert har blitt slettet/moderert - men når en gjest stadig blir bedt om å ikke ødelegge en tråd/fornuftig diskusjon med sitt hat mot f.eks. barnehagepersonell/barnevern - og får mange av sine tåder om det samme slettet - bør man kanskje ta til seg noen av de svarene man får - og kanskje se at måten man formulerer seg på ikke er den beste.

Gjest Anonymous
Skrevet

:evil:

Vær så snill. Denne personen har ALDRI kritisert bv for noe som helst. Du og dere andre så visstnok formulerer dere så bra, og opptrer så fornuftig her inne, kan dere ikke for EN gangs skyld vite ha litt oversikt/peiling over hva dere snakker om.

Det er så slitsomt å hele tiden måtte rette opp og forkalre. Kan jo bare vise til tråden om respekt; hva med å vise folk som skriver her inne litt respekt. Så vidt jeg vet har denne personen dere kaller spammegjest aldri gjort noen HER inne noen fortred, men dere må liksom forsvare de som vedkommende kritiserer.

Og så liksom påberope seg at man går lei..ærlig talt, dette er et åpent forum, og man kan da bare la vær og lese. Det virker nesten som om dette er hele livet/verden for noen, der bare noen utvalgte skal få være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...