Gå til innhold

Artikkel i dagbladet, 800-1200kalorier pr.dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i dag en sak i dagbladet (betalingsmur, dessverre). Der var det en professor som sa at det var en myte at sakte vektnedgang var best, og at de som gikk ned fort hadde større sjanse for å lykkes.

Videre sto det at han anbefalte å legge seg på 800-1200 kalorier pr.dag, i 6- 8 uker (tror jeg). Hva tenker dere om dette? Jeg synes det høres litt lite ut...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ganske stor forskjell på 800 og 1200 kalorier. 

Anonymkode: 09374...234

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen fasitt for hvordan man bør gå ned i vekt. For noen er faste og rask nedgang best, for andre funger gradvis reduksjon og endring i kostholdet.

Fellesnevneren for alle som går ned i vekt er mindre kalorier inn enn man forbrenner. For å få til det så må man måle inntaket, og man må beregne forbrenning. Finne kalkulatorer for det på nett.

Drikken man mye vann så merken man ikke så lett sulten.

Anonymkode: c1cbe...690

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange måter å "gjøre" vektnedgang. Til syvende og sist er det basert på kaloriunderskudd. Jeg lykkes bedre med 5:2 diett fordi jeg ikke orker å logge hver dag. Venninnen min har gått ned 20 kg ved å holde seg til 1500 kcal hver eneste dag. Man må finne ut hva som passer best for de individuelle behovene.

Denne studien du sikter til er forøvrig skissert her, og det viktigste var at forsøkspersonene normaliserte blodverdiene etter den strenge kuren: https://tv.nrk.no/program/KOID25005518

Anonymkode: 5b348...b83

• Liker 1
Skrevet

Tråden stenges da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

Papirfly, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...