Gå til innhold

Bursdagsfeiring i hetebølgen: kake og snacks

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har invitert til en uhøytidelig ettårsfeiring i helga. Ettersom vi holder på å pusse opp både kjøkken og stue, holder vi det i en park i nærheten. Gjestene er oppfordret til å ta med egen piknikkurv, og så skal vi ta med kake og snacks. 

Ser at det skal bli fryktelig varmt. Tips til hva jeg kan ta med som frister i varmen og ikke smelter bort? Vi blir mellom 15-20 tenker jeg. 

Tror nok vannmelon og jordbær allerede står på lista.

(Orker ikke noen diskusjon hvorvidt det er smålig og be gjestene ta med egen mat, det ble sånn her denne gangen). 

Anonymkode: d545e...425

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mer frukt. Og for min del, heller salt snacks enn kake i varmen. Men brownies og boller og kaker uten glasur holder seg ofte greit i varmen. 

Anonymkode: cad62...739

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer frukt. Og for min del, heller salt snacks enn kake i varmen. Men brownies og boller og kaker uten glasur holder seg ofte greit i varmen. 

Anonymkode: cad62...739

Jepp. Hadde tenkt noe salt potetgull eller lignende. Kanskje brownies ja. Den kan jo fint lages i forveien og! 

Skrevet

Brownies og andre enkle kaker uten glasur er nok det beste ja. 
https://www.detsoteliv.no/oppskrift/cappuccino-langpannekake Denne pleier jeg å lage, og bytter ut surmelk med vanlig melk, og har litt kokos i røren i tillegg. Jeg lager den alltid uten glasur, synes den er mye bedre uten glasuren, da den er veldig saftig. 

Brownies er nydelig med bær til, så ta med litt mer enn kun jordbær :) 

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Hadde tenkt noe salt potetgull eller lignende. Kanskje brownies ja. Den kan jo fint lages i forveien og! 

Salt potetgull til 1-åringer? Eller er det voksne som kommer?

Anonymkode: 24eac...348

AnonymBruker
Skrevet

Hadde nesten ikke orka og spist noe som helst. Vaffel som er ferdigstekt med syltetøy eller rømme, sukker. Bær og frukt. Saltstenger.

Anonymkode: e2153...2b9

AnonymBruker
Skrevet

oliven som snacks er godt når det er varmt. Smaker litt salt. 

Anonymkode: 03c68...ea7

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp isbiter i pose, og putt dem i en kjølebag eller tre. Det er mitt beste tips. Så kan du finne ut hvordan dere vil bruke dem.

Med tanke på rekordvarmen, kan det kanskje være lurt å bestille, om det er mulig.

Anonymkode: 7eee6...f1e

Skrevet

Druer er godt i varmen. Anbefaler fryseboks med.fryseelementer. da holder maten seg kald.

Skrevet

Reker, kyllingsalat. Lista er lang. Stek kjøttet dagen før, og varm det på grillen. Bakt potet kan også varmes opp igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Glad jeg slipper en bursdag til en ettåring i en park i denne varmen... må jo være tortur,,, Finn dere hvertfall en plass i skyggen! (Selv om det også blir varmt). Kan dere ta det på stranda isteden for, så får folk mulighet til å kjøle seg ned. 

Anonymkode: cd792...d20

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Salt potetgull til 1-åringer? Eller er det voksne som kommer?

Anonymkode: 24eac...348

Er det vanlig med barnebursdager for ettåringer? Det har ikke vi hvertfall. Det er besteforeldre, tanter og onkler og faddere. 

Glad jeg slipper en bursdag til en ettåring i en park i denne varmen... må jo være tortur,,, Finn dere hvertfall en plass i skyggen! (Selv om det også blir varmt). Kan dere ta det på stranda isteden for, så får folk mulighet til å kjøle seg ned. 

Glemte visst å presisere i HI at jeg heller ikke ønsker innvendinger på valg av sted, men til info er det masse løvtrær der vi skal og en elv rett ved siden av. Kom gjerne med mattips om du har det. 

Når vi inviterte husket vi bare å krysse fingrene for at det ikke ble regn. Hetebølge falt oss ikke akkurat inn, med den sommeren som har vært. Folk er selvfølgelig velkomne til å holde seg hjemme om det blir for varmt. 

1 time siden, _popcorn_ skrev:

Brownies og andre enkle kaker uten glasur er nok det beste ja. 
https://www.detsoteliv.no/oppskrift/cappuccino-langpannekake Denne pleier jeg å lage, og bytter ut surmelk med vanlig melk, og har litt kokos i røren i tillegg. Jeg lager den alltid uten glasur, synes den er mye bedre uten glasuren, da den er veldig saftig. 

Brownies er nydelig med bær til, så ta med litt mer enn kun jordbær :) 

Takk for tips 

Hadde nesten ikke orka og spist noe som helst. Vaffel som er ferdigstekt med syltetøy eller rømme, sukker. Bær og frukt. Saltstenger.

Anonymkode: e2153...2b9

Samme her... Har null matlyst i varmen. Derfor jeg starta tråden i utgangspunktet, for jeg kommer ikke på noen ting selv som frister. 

oliven som snacks er godt når det er varmt. Smaker litt salt. 

Anonymkode: 03c68...ea7

Det har jeg ikke tenkt på!

Kjøp isbiter i pose, og putt dem i en kjølebag eller tre. Det er mitt beste tips. Så kan du finne ut hvordan dere vil bruke dem.

Med tanke på rekordvarmen, kan det kanskje være lurt å bestille, om det er mulig.

Anonymkode: 7eee6...f1e

Det var lurt!

1 time siden, Vegglampe skrev:

Druer er godt i varmen. Anbefaler fryseboks med.fryseelementer. da holder maten seg kald.

Druer er godt ja! Må nok ha med kjøkeboks ja. 

1 time siden, Jytte skrev:

Reker, kyllingsalat. Lista er lang. Stek kjøttet dagen før, og varm det på grillen. Bakt potet kan også varmes opp igjen. 

Jeg spurte i utgangspunktet etter kake og snacks, ettersom folk skal ha med mat til seg selv, men mye mulig noe av dette går i piknikkurven vår :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sitronkake i langpanne, saltstenger, salt godteri, surt godteri, gele. 

Anonymkode: cf864...8b3

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje nachos + en frisk tomatsalsa eller mangosalsa? Agurk, gulrøtter og selleri med dip er også digg i varmen.

Av kaker tenker jeg en som er litt frisk, typ bringebær- eller jordbærpai, key lime pie, en type sitronkake etc. Gjerne en kald kake, om du har en god kjøleboks :) Ostekake kan også være ganske friskt med litt lime i og et lokk med frukt eller gelé. Men den tar jo kvelden om du setter den i varmen da, hehe.

Tips til kjøleelementer forøvrig å fryse noen av drikkevarene, så kan man ta dem ut og la dem smelte litt etter litt og har dermed iskald drikke resten av dagen og. 

Synes det høres kjempekoselig ut med piknik i parken 😃 

Anonymkode: fb2c7...683

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh herregud... mye heller i parken med mulighet for trekk og frisk luft, enn 15 personer trykket sammen i en stue i varmen.. 

Anonymkode: 8d67f...dcc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satt pris på salt snacks, boller, langpannekake, o.l. 

Anonymkode: 8d67f...dcc

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Tvist skrev:

Fruktsalat. 

Enig med deg. Fruktsalat med vaniljesaus. (kan holdes kaldt i kjølebag, men smaker godt uansett :) 

Anonymkode: 23389...b5c

Skrevet

Ta med mye drikke så ingen blir dehydrerte

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...