Gå til innhold

Hvem betaler for de barna som blir tatt av barnevernet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye snakk om bv her nå og det fikk meg til å tenke på hvem som betaler for disse barna. 

Er det fortsatt foreldrene som betaler regning i bhg/sfo, nye klær, utstyr til skole, mat osv? 

Evt hvor lenge gjør de det? 

Anonymkode: d7423...cdb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er nok staten det.

Anonymkode: 16009...a4f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Helt til de får fosterhjem, da det å være fosterhjem er lønnet

Anonymkode: db69b...f12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hjemkommunen til barnet dekker alle utgiftene.

Anonymkode: 66194...bea

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør du og jeg og alle andre skattebetalere. Takk og pris for det.

Anonymkode: 9cba5...9e7

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Staten. Så fort bv har tatt bana, mistet mor barnetrygd

Anonymkode: 920cd...fb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør du og jeg og alle andre skattebetalere. Takk og pris for det.

Anonymkode: 9cba5...9e7

Hvorfor er det takk og pris? Sett ungene i arbeid istedet. Til å klippe gress, fylle bensin på biler på bensinstasjonene, plukke søppel, eller litt annet forskjellig, så de gjør nytte for seg og kan betale for seg.

Anonymkode: 9a295...69b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det takk og pris? Sett ungene i arbeid istedet. Til å klippe gress, fylle bensin på biler på bensinstasjonene, plukke søppel, eller litt annet forskjellig, så de gjør nytte for seg og kan betale for seg.

Nå håper jeg du tuller. 

Anonymkode: f183e...b97

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå håper jeg du tuller. 

Anonymkode: f183e...b97

Jeg jobbet fra jeg var 13. Det er ikke tull.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnearbeid er ulovlig her i landet og bensinpumpene skal kun betjenes av folk over 16 år.

Anonymkode: 94957...a44

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Barnearbeid er ulovlig her i landet og bensinpumpene skal kun betjenes av folk over 16 år.

Finnes det steder i Norge med betjente bensinpumper?

Anonymkode: da207...198

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Og har folk under 16 år lov til å plugge i en ladekabel til en elbil?

Anonymkode: da207...198

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye annet de kan gjøre da. Som å gå med avisen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det hadde jo vært strålende, slavearbeid på sitt beste! Ikke bare la ungene gå igjennom den følelsesmessige berg og dalbanen det er å bli revet bort fra hjemmet, sett de i arbeid i tillegg! 🤩

🙄

Anonymkode: fd40c...896

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Omsorgskommunen betaler, men kan kreve barnebidrag fra foreldrene. Er det frivillig plassering skal foreldrene dekke det meste 

Anonymkode: 20e00...e1f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min mann hadde et barn han ikke ønsket. Da han hadde omsorgen for barnet, neglisjerte han det, i håp om at nabokjerringer skulle sladre til bv. Det gjorde hun. Han ble fratatt all omsorg og dermed også kostnaden med barnebidrag. 

Dette er mange år siden, han var ung. Han er blitt voksen nå, og tar vare på våre barn. 

Men, han slapp faktisk å betale barnebidrag den gangen. Vet ikke om det er samme lovverk som gjelder fortsatt..

Anonymkode: 834a6...9ea

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mann hadde et barn han ikke ønsket. Da han hadde omsorgen for barnet, neglisjerte han det, i håp om at nabokjerringer skulle sladre til bv. Det gjorde hun. Han ble fratatt all omsorg og dermed også kostnaden med barnebidrag. 

Dette er mange år siden, han var ung. Han er blitt voksen nå, og tar vare på våre barn. 

Men, han slapp faktisk å betale barnebidrag den gangen. Vet ikke om det er samme lovverk som gjelder fortsatt..

Wow....

Anonymkode: 1e69f...4c3

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow....

Anonymkode: 1e69f...4c3

Som jeg sier til ham, du er en økonomisk jævel 😂

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og han er du sammen med??

Anonymkode: 1fc0c...4cd

• Liker 27
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En sånn mann ville ikke jeg hatt eller fått barn med. 

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...