Gå til innhold

Jobb, Aap og syk i ferien..?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen hjelpe meg.. har man virkelig rett på sykemelding hvis man ble syk i ferien selv når man går på litt AAp? 

Anonymkode: ec2f7...fad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste er vel bare glade for at man ble syk i ferien og sånn sett slapp å få fravær fra jobben! 

Anonymkode: 23ddb...d58

AnonymBruker
Skrevet

Hva trenger du sykemelding fra? Jobber du redusert og er syk når du skal på jobb trenger du sykemelding til arbeidsgiveren din selv om du ikke får utbetalt sykepenger. Dersom du ikke jobber er det jo ikke noe å sykemelde seg fra?

Anonymkode: 529f9...cd4

AnonymBruker
Skrevet

Leste dere ikke spørsmålet? Spørsmålet er om man har rett til å få igjen ferien sin med sykemelding når man går delevis på aap.

Når man ikke går på Aap og blir syk i ferien så har man rett til å få igjen ferien sin! Jeg ble ganske syk en ukes tid, vært hos legen som sa jeg skulle få sykemelding for den uka. Så sa jeg at jeg tror ikke jeg har rett til det, og hun mente det. Burde være en måte for oss som går på Aap også å få igjen tapt ferie på dersom man har vært ganske syk i ferien.

AnonymBruker
Skrevet

Det skal litt til å være for syk til å ha ferie. Da snakker vi sykehusinnleggelse. 

Anonymkode: 90c87...5b6

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste dere ikke spørsmålet? Spørsmålet er om man har rett til å få igjen ferien sin med sykemelding når man går delevis på aap.

Når man ikke går på Aap og blir syk i ferien så har man rett til å få igjen ferien sin! Jeg ble ganske syk en ukes tid, vært hos legen som sa jeg skulle få sykemelding for den uka. Så sa jeg at jeg tror ikke jeg har rett til det, og hun mente det. Burde være en måte for oss som går på Aap også å få igjen tapt ferie på dersom man har vært ganske syk i ferien.

Men få igjen ferien sin fra hva? Dersom du ikke jobber så er det jo ikke noen jobb å få sykemelding fra? 

Dersom du skulle vært ute på tur er det Evy reiseforsikringen du må undersøke. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men få igjen ferien sin fra hva? Dersom du ikke jobber så er det jo ikke noen jobb å få sykemelding fra? 

Dersom du skulle vært ute på tur er det Evy reiseforsikringen du må undersøke. 

Hvis du leser skikkelig, så ser du at hun har dels jobb, dels AAP. Eller har ferie fra arbeidspraksis i AAP.

Uansett skal det litt til å være for syk til å ha ferie. Da skal man være for syk til å slappe av hjemme. 

Anonymkode: 90c87...5b6

AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan noen hjelpe meg.. har man virkelig rett på sykemelding hvis man ble syk i ferien selv når man går på litt AAp? 

Såvidt jeg vet har du de samme rettighetene som vanlige arbeidstakere, så svaret er altså ja. Om du er i tvil bør du spørre NAV. 

Til dere som skriver «da må du være kjempesyk» osv; nei, det må man ikke. Skriver legen sykemelding, er kravet oppfylt. 

Anonymkode: 9767e...e54

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...