Gå til innhold

Flyttebyrå som både rydder, pakker og flytter alt i boligen - Bergen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min tante, som bor i Bergen, har fått fast plass på sykehjem. Hun har ikke barn, og egentlig er min mor hennes eneste nære slektning. Hverken mine foreldre, min søster eller jeg bor i Bergen. Vi vil selvsagt reise dit og hjelpe henne med pakking og flytting av det hun ønsker å ha med på sykehjemmet, men vi har ikke kapasitet til å ta på oss hele jobben med å rydde, sortere, kjøre boss, kjøre til Fretex osv. Først tenkte jeg kanskje Fretex påtok seg slike oppdrag, men det gjør de ikke. Noen som har erfaring med dette, og vet hvem vi kan kontakte ? Min søster eller jeg kan sikkert klare å være der i et par dager mens jobben pågår, men det sier seg selv at med familie, jobb og egne foreldre som trenger hjelp, så blir dette en for stor oppgave for oss.

Anonymkode: d5ada...6d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min tante, som bor i Bergen, har fått fast plass på sykehjem. Hun har ikke barn, og egentlig er min mor hennes eneste nære slektning. Hverken mine foreldre, min søster eller jeg bor i Bergen. Vi vil selvsagt reise dit og hjelpe henne med pakking og flytting av det hun ønsker å ha med på sykehjemmet, men vi har ikke kapasitet til å ta på oss hele jobben med å rydde, sortere, kjøre boss, kjøre til Fretex osv. Først tenkte jeg kanskje Fretex påtok seg slike oppdrag, men det gjør de ikke. Noen som har erfaring med dette, og vet hvem vi kan kontakte ? Min søster eller jeg kan sikkert klare å være der i et par dager mens jobben pågår, men det sier seg selv at med familie, jobb og egne foreldre som trenger hjelp, så blir dette en for stor oppgave for oss.

Anonymkode: d5ada...6d2

Hun får ikke stort med seg til et sykehjem. Så den jobben blir billig og enkel for ett hvert flyttebyrå. Dete r bare snakk om pris. 

Mitt råd er fjern at dere skal ha. Ta bilder og legg ut på gis bort på finn og enten inviter folk til åpent hus eller første mann til mølla prinsippet. Min erfaring etter å ha vært på en del slike åpne hus er at ting forsvinner raskt, dersom det ikke er søppel i utgangspunktet. Men her spiller adresse en viss rolle. Områder med kommunale boliger er mindre populære, parkeringsforholdene bør være greie, og boligen bør ikke ligge langt ute i Gokk. Nå kommer i tillegg mange studenter og skal ha ting og tang billig til hybel. 

Der er ulike privatpersoner som lever av å rydde ut dødsbo ol. Men jeg har ikke hørt så mye bra om disse. De forsyner seg gjerne av det med verdi og lar resten ligge uten å rydde opp som avtalt. Rengjøringsbyråer tar nedvask/utvask så her koker det hele ned til hva man kan og vil betale. 

Anonymkode: ca837...4ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...