AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #1 Skrevet 25. juli 2019 Hei, I juni fikk jeg innvilget dagpenger i 104 uker. I tillegg til det hadde jeg en forsikring som dekket inntektstap. Jeg fikk dagpenger basert på gjennomsnitt av de siste tre år. Og jeg "tapte" ikke så veldig mye fra den vanlige mndsinntekten min, lang under de 44% mindre man skal få. Hvilket resulterer i at jeg har aldri hatt så mye penger som jeg har hatt de siste to mnd og får de neste 97 ukene. Dette er ingen skrytetråd, jeg er rett og slett redd for om medaljen har en bakside.. Kommer jeg til å få noe overraskelse? Anonymkode: c30cc...254
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #2 Skrevet 25. juli 2019 Trives og lever godt på dagpenger selv, ulempen er jo at man må søke på jobber. Lavlønna jobber er ikke lønnsomt å jobbe i med så bra betalt på dagpenger. Så gjør alt du kan for å holde deg unne arbeidslivet er mitt tips 🙂 Anonymkode: 475de...d6b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #3 Skrevet 25. juli 2019 Du får ikke feriepenger, thats it😉 kos deg, dette gjør du nok bare en gang i livet! Tips: etter et år på dagpenger har du rett på 4 uker ferie. Da får du dagpenger og kan gjøre hva du vil. Spar opp penger og dra på den turen om 10-12mnd!😁 Anonymkode: 8bc41...476
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #4 Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du får ikke feriepenger, thats it😉 kos deg, dette gjør du nok bare en gang i livet! Tips: etter et år på dagpenger har du rett på 4 uker ferie. Da får du dagpenger og kan gjøre hva du vil. Spar opp penger og dra på den turen om 10-12mnd!😁 Anonymkode: 8bc41...476 MER enn 52 uker. Og de inntil 4 ukene må tas mens man fortsatt mottar dagpenger. De kan ikke spares til senere. Anonymkode: 462fd...e00 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #5 Skrevet 26. juli 2019 Har gått på dagpenger selv i flere perioder. Følte også jeg hadde greit med penger, selv om inntekten var redusert. Men bakdelen som jeg ser det er at man risikerer å bli passiv. Du bør komme deg ut i jobb så fort som mulig. NAV har ikke vært til hjelp for meg, har vært mer nyttig å snakke med bemanningsbyråer. Anonymkode: ca258...c60
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2019 #6 Skrevet 26. juli 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Trives og lever godt på dagpenger selv, ulempen er jo at man må søke på jobber. Lavlønna jobber er ikke lønnsomt å jobbe i med så bra betalt på dagpenger. Så gjør alt du kan for å holde deg unne arbeidslivet er mitt tips 🙂 Anonymkode: 475de...d6b Du vet at 104 uker er 2 år, ikke sant? Et tips om å bruke energien på å holde seg unna arbeidslivet til dagpengeperioden går ut er, forsiktig sagt, mindre smart. Bruk heller energien på å skrive gode søknader på jobber du virkelig har lyst på. Anonymkode: e0771...ad9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå