AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #1 Del Skrevet 25. juli 2019 Kontrollveies alle brev som blir lagt i de røde postkassene? Anonymkode: 8d427...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #2 Del Skrevet 25. juli 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontrollveies alle brev som blir lagt i de røde postkassene? Anonymkode: 8d427...c95 Postrn har elektronikk og scanning av vekt og størrelse av all post som suser gjennom sorteringsbåndene deres. Mye billigere å sette på rett porto før du slipper noe i en postkasse enn å få straffeporto med gebyrer herfra til himmelen. Anonymkode: 0157b...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #3 Del Skrevet 25. juli 2019 Nei. Anonymkode: d7d28...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #4 Del Skrevet 25. juli 2019 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Postrn har elektronikk og scanning av vekt og størrelse av all post som suser gjennom sorteringsbåndene deres. Mye billigere å sette på rett porto før du slipper noe i en postkasse enn å få straffeporto med gebyrer herfra til himmelen. Anonymkode: 0157b...6c8 Jeg skulle sende en del brev som veier 20,5 gram, 0,5 gram over A-post. Så jeg står mellom å på en eller annen måte «skrelle bort» 0,5 gram eller bare sjanse. Det er uansett langt billigere enn å betale 7 kr ekstra per brev. Hvordan skal de finne ut av hvem som har sendt brevet? Har Posten fullmakt til å åpne det? Anonymkode: 8d427...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #5 Del Skrevet 25. juli 2019 Du skriver jo avsender bakpå konvolutten. Anonymkode: 1423c...396 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2019 #6 Del Skrevet 25. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle sende en del brev som veier 20,5 gram, 0,5 gram over A-post. Så jeg står mellom å på en eller annen måte «skrelle bort» 0,5 gram eller bare sjanse. Det er uansett langt billigere enn å betale 7 kr ekstra per brev. Hvordan skal de finne ut av hvem som har sendt brevet? Har Posten fullmakt til å åpne det? Anonymkode: 8d427...c95 Dersom avsender ikke er skrevet på konvolutten må mottaker betale straffeportoen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Husholdning1 Skrevet 25. juli 2019 #7 Del Skrevet 25. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du skriver jo avsender bakpå konvolutten. Anonymkode: 1423c...396 Det er opp til en selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #8 Del Skrevet 25. juli 2019 2 minutter siden, Husholdning1 skrev: Dersom avsender ikke er skrevet på konvolutten må mottaker betale straffeportoen. Hva er straffeporto på da? På posten sine sider opererer de med 0-20 g og 21-50 g. Havner brevene mine i en slags gråsone her? Anonymkode: 8d427...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #9 Del Skrevet 25. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg skulle sende en del brev som veier 20,5 gram, 0,5 gram over A-post. Så jeg står mellom å på en eller annen måte «skrelle bort» 0,5 gram eller bare sjanse. Det er uansett langt billigere enn å betale 7 kr ekstra per brev. Hvordan skal de finne ut av hvem som har sendt brevet? Har Posten fullmakt til å åpne det? Anonymkode: 8d427...c95 Posten kan åpne brev for å finne ut hvem mottaker/avsender er. Har selv hendt meg hvor brevet jeg skulle sende kom i retur fordi de ikke fant mottakeren. Jeg hadde ikke skrevet avsender på konvolutten og da åpnet de brevet for å finne avsender. Om man kun sender ett brev så er mitt inntrykk at posten ser gjennom fingrene på at brevet veier for mye. Jeg har sluppet unna med advarsel hvor brevet kom frem, jeg betalte ikke noe ekstra selv om de veide brevet mitt til å være like over vektgrensen. Men sender man drøssevis med brev så er det ikke like sikkert at man slipper unna med advarsel. Anonymkode: 9eafe...50e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #10 Del Skrevet 25. juli 2019 https://www.posten.no/sende/frimerker-og-porto 59 kr i administrasjonsgebyr og 9 kr pr brev = 70 kr Anonymkode: e6a20...0fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #11 Del Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skulle sende en del brev som veier 20,5 gram, 0,5 gram over A-post. Så jeg står mellom å på en eller annen måte «skrelle bort» 0,5 gram eller bare sjanse. Det er uansett langt billigere enn å betale 7 kr ekstra per brev. Hvordan skal de finne ut av hvem som har sendt brevet? Har Posten fullmakt til å åpne det? Anonymkode: 8d427...c95 Ville ikke tatt sjangsen på at det kan sendes som 20 grams porto. Du får nesten kr. 200 i straffegebyr, minst. Eller mottaker nektermå hente ut brevet. Anonymkode: 0157b...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #12 Del Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Posten kan åpne brev for å finne ut hvem mottaker/avsender er. Har selv hendt meg hvor brevet jeg skulle sende kom i retur fordi de ikke fant mottakeren. Jeg hadde ikke skrevet avsender på konvolutten og da åpnet de brevet for å finne avsender. Om man kun sender ett brev så er mitt inntrykk at posten ser gjennom fingrene på at brevet veier for mye. Jeg har sluppet unna med advarsel hvor brevet kom frem, jeg betalte ikke noe ekstra selv om de veide brevet mitt til å være like over vektgrensen. Men sender man drøssevis med brev så er det ikke like sikkert at man slipper unna med advarsel. Anonymkode: 9eafe...50e Du har hatt mer flaks enn folk flest. Anonymkode: 0157b...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #13 Del Skrevet 25. juli 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke tatt sjangsen på at det kan sendes som 20 grams porto. Du får nesten kr. 200 i straffegebyr, minst. Eller mottaker nektermå hente ut brevet. Anonymkode: 0157b...6c8 Blir nok å fikse så det havner på 20 gram. Har igrunn ikke nerver til å sjanse. 🙈 Anonymkode: 8d427...c95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2019 #14 Del Skrevet 25. juli 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: https://www.posten.no/sende/frimerker-og-porto 59 kr i administrasjonsgebyr og 9 kr pr brev = 70 kr Anonymkode: e6a20...0fc 59 + 9 blir ikke 70... kan du ikke regne? Anonymkode: 966f8...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå